Tilbakebetaling av medisinutgifter

mklu83

Gift med forumet
Mailykke 2018
Vet det var en tråd tidligere om dette. Der det var noen som mente at forsøkene vi fikk dekket fra måtte være i en 6 mnd periode.

Det stemmer ikke. Vi fikk igjen penger på dette forsøket også, vårt 3 forsøk.

Første forsøk i desember 08. siste forsøk i okt 09. Så dette er jo over 6 mnd..[:D]

Tror det er sånn at vi må levere kviteringene før det er gått 6 mnd[:)] Trenger ikke være under 6 mnd mellom 3 forsøk totalt[:)]

Jeg aner ikke helt hvordan det er, og venter fortsatt på tilbakemelding fra HELFO om vi får igjen det over 15.000,- [:'(]

ORIGINAL: RANDÅLF

Tror det er sånn at vi må levere kviteringene før det er gått 6 mnd[:)] Trenger ikke være under 6 mnd mellom 3 forsøk totalt[:)]

Det stemmer... [:D] Men sto at de tre forsøkene måtte vere innen 6 mnd i den andre tråden...

Er det NAV som skal ha kvitteringene?

ORIGINAL: ElinR

ORIGINAL: fruit

Er det NAV som skal ha kvitteringene?

ja[:)]

jeg fikk beskjed av NAV at det ikke lenger var de som skulle ha det men HELFO...[8|]

Hummm... skal sende inn selv jeg, men hvordan gjør jeg da? til hvem? eget sjema?

ORIGINAL: Ivara

ORIGINAL: IVFProver84

Hummm... skal sende inn selv jeg, men hvordan gjør jeg da? til hvem? eget sjema?

Send direkte til HELFO du, da slipper du at de blir liggende på NAV i ukesvis.
Det er ikke noe skjema, men du må sende inn bekreftelsen fra Riksen sammen med alle kvitteringer. Kan være lurt å ta en kopi av dette før du sender av gårde originalene. Kjedelig med papierer som blir borte.
Bare send med et lite skriv hvor du informerer om at dere er nådd egenandelsgrensa og kontonummer du vil ha pengene inn på.

Pokker. Den dro i brevet til pasientreiser! [8|]

Det er ikke noe skjema, men du må sende inn bekreftelsen fra Riksen sammen med alle kvitteringer. Kan være lurt å ta en kopi av dette før du sender av gårde originalene. Kjedelig med papierer som blir borte.
Bare send med et lite skriv hvor du informerer om at dere er nådd egenandelsgrensa og kontonummer du vil ha pengene inn på.

Det som skal til pasientreiser er vel bare reisen og overnattingen... Ikke forsøket... Slik jeg har forstått

Jeg glemte å sende papirene på første forsøket fordi vi ikke var over, når jeg då skulle sende for første og andre forsøket oppdaget jeg at jeg akkurat rakk frist for innsending på første forsøket.. Så ville sendt med en gang, vet ikke hvor streng de er på fristen.. [:D]

Sendt til nav begge gangene fått pengene fra 2-3 uker etter papirene var innsendt..

ORIGINAL: snuppis!

HELFO
Nygaardsgaten 49/51
1607 Fredrikstad

Du skal sende inn de originale kvitteringene, bevis på de timene du har vært på sykehuset og en bekreftelse fra sykehuset på avsluttet forsøk [:)]

Takker Super masse snuppis for adressen[:)]. Engel

Men dette gjelder kun utgifter til medisinene eller? Og ikke de 1500 som Riksen tar for selve behandlingen?

Det som skal til pasientreiser er vel bare reisen og overnattingen... Ikke forsøket... Slik jeg har forstått

Ja, men du må jo sende ved en bekreftelse på at du har vært til behandling.

Back
Topp