Tilbakebetaling av helfo, hjelp?

Ønskegull

Glad i forumet
Januarlykke 2020
Vi har hatt et positivt prøverørsforsøk nå i mars, og regnet over hva vi har brukt nå, og ender på 24.000, så da skal vi vel få igjen en del av helfo. Har sendt en epost på klinikken vår nå for å få dem til å sende en bekreftelse på fullført ivf forsøk, for det må man vel ha eller? Og så til det store spm, holder det med en sånn kundeutbetaling fra apotekene vi har hentet medisin i fra, hvor da dato, reseptnr, alt vi har kjøpt og betalt står oppført til, som vi da kan sende til helfo? For i begynnelsen av forsøket tenkte jeg aldri over å ta vare på alle kvitteringer :/ så jeg har bare noen.. Men alt står jo på kundeutbetalingene som apoteket kan skrive ut..
Har en uke på meg og få inn papirene om jeg skal få medregnet de første betalingene mine, da det er 6 mnd siden om en uke, så ble litt stressa her :p :D tallet alle som orker å svare :)

Har et etterlengtet lite ivf mirakel i magen, etter 3år's prøving <3 Termin 11 des :)

Så lenge apoteket har stemplet og signert. Så skal det holde med en slik utskrift fra apoteket :)

Vi har hatt et positivt prøverørsforsøk nå i mars, og regnet over hva vi har brukt nå, og ender på 24.000, så da skal vi vel få igjen en del av helfo. Har sendt en epost på klinikken vår nå for å få dem til å sende en bekreftelse på fullført ivf forsøk, for det må man vel ha eller? Og så til det store spm, holder det med en sånn kundeutbetaling fra apotekene vi har hentet medisin i fra, hvor da dato, reseptnr, alt vi har kjøpt og betalt står oppført til, som vi da kan sende til helfo? For i begynnelsen av forsøket tenkte jeg aldri over å ta vare på alle kvitteringer :/ så jeg har bare noen.. Men alt står jo på kundeutbetalingene som apoteket kan skrive ut..
Har en uke på meg og få inn papirene om jeg skal få medregnet de første betalingene mine, da det er 6 mnd siden om en uke, så ble litt stressa her :p :D tallet alle som orker å svare :)

Har et etterlengtet lite ivf mirakel i magen, etter 3år's prøving <3 Termin 11 des :)
Kan også få nye utskrifter på apoteket om du mangler noen :) De har oversikt over alt du har tatt ut og betalt :) Sa de hvertfall til meg :)

Hvis du ikke har fått stempel og underskrift på kvitteringene fra apoteket, kan du ta deg en tur der du har tatt ut reseptene og få de til å skrive ut en oversikt, underskrive og stemple den. :)

Så lenge apoteket har stemplet og signert. Så skal det holde med en slik utskrift fra apoteket :)
Ok, da sender jeg bare inn dem tenker jeg :) iallfall fra apoteket her.. Men vet du om det holder at en kvittering er kun stemplet og ikke signert? For på ene apoteket jeg hentet ut noe så fikk jeg med en kvitt me kun stempel ser jeg :( og det er over 2 timer og reise dit så ikke bare bare og få tak i ny :/

Eller kan jeg evt ettersende resten? De må ikke ha alt på en gang? For jeg skal dit det apoteket er neste torsdag, så kan få ny utskrift fra der da, men skulle hatt sendt resten før det :)

Det holder vel med stempel ja, har ikke fått signatur på alt. Du har 6mnd på deg å sende inn etter oppnådd egenandel ikke første daterte kvittering :) De trenger ikke alt på en gang nei, bare du sender inn fram til oppnådd egenandel, og etter det innen 6mnd fra datert kvittering.

-iPhone appen-

Fant dette på helfo sine sider også, men syns det står så rart :p

Seksmånedersfrist for innsending av krav
Erklæringen fra legen og originale, spesifiserte kvitteringer sendes til HELFO. Når dere har oppnådd egenbetalingssummen på 15 887 kroner, må dere sende inn kvitteringer innen seks – 6 – måneder etter hvert enkelt legemiddelkjøp.

Men da trenger jeg ikke stresse altså selv om de første kjøpene mine var i november? For de 6 mnd er fra man har oppnådd egenbetalingssummen?

Det må inn med t-skje skjønner dere :)

Veldig kronglete skrevet av HELFO. Jeg forstod det som 6 mnd etter kjøp av legemiddel. Altså datoen på selve kjøpet... Jeg er helt lost nå...

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Veldig kronglete skrevet av HELFO. Jeg forstod det som 6 mnd etter kjøp av legemiddel. Altså datoen på selve kjøpet... Jeg er helt lost nå...

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Slik jeg leste det også, men veldig rart skrevet ja.. Så har ikke peiling egentlig :p

Jeg sendte inn alle kvitteringene etter første runde seøv om jeg ikke hadde oversteget egenandelen. Pga det med 6 mnd, men da fikk jeg det bare i retur. Så tolket det slik at i det øyeblikket jeg går over grensen så hadde jeg 6 mnd på meg. Har uansett sendt inn alt nå :) Håper å få pengene tilbake snart :)

Kan være veldig veldig lurt å ta kopi av alle regningene du sender inn i tilfelle de blir borte i post, evt de roter de bort hvem vet... :)

Back
Topp