Tilbake :)

ballah

Glad i forumet
Jeg har vært "borte" herfra i flere uker. Formen har vært helt elendig så har ikke orket å svare på innlegg. Har lest litt å fått med meg hva som skjer da.. Så utrolig trist at det er flere som har forlatt oss de siste ukene. [:(]

Nå begynner heldigvis formen å bli litt bedre. En uke til ferie også, så da håper jeg at jeg kan yte max igjen på jobben til høsten.

Men jeg har plutselig kommet over en plass at man ikke skal spise annanas? Viste dere det? Jeg har jo spist masse av det siden jeg ble gravid. Spiser salat ensten hver dag, og da har jeg jo ananas i salaten..Stod at ananas og papaya kan gi utviklingsfeil...[:o]

Velkommen tilbake:) Håper formen er bedre:)
Jeg har aldri hørt om det, så det tør jeg ikke svare på[>:][&:]

Velkommen tilbake! Fint at formen din begynner å bli bedre. [:)]

Har du lest på et forum at ananas ikke er bra, eller på et nettsted med faguttalelser? [>:]
Har ikke hørt noe om ananas. Matportalen.no er et godt nettsted for oss gravide, der står det både hva vi bør og ikke skal spise: http://matportalen.no/artikler/2010/5/1272962411.99

Det jeg derimot har hørt om ananas, er at det på slutten av graviditeten kan føre til rier. Et kjerringråd er nemlig å spise mye ren ananas rundt termin. Jeg HAR prøvd, men det har ikke fungert. [;)]

Velkommen tilbake[:)]

Jeg visste ikke at ananas var farlig.. jeg har spist masse ananas[&:][:o]

Papaya visste jeg - det er visst økt abortfare med det..

Velkommen tilbake.
Tror ikke det er skadelig å spise annanas. Men mange som utvikler allergier når de blir gravide, så kanskje man skal være litt forsiktig med slike ting som sitrusfrukter i tilfelle? Eller kanskje det har noe med syren å gjøre?

Nei, spis ananasen din med god samvittighet;)

Back
Topp