Tilbake til permisjon?

Suverina

Gift med forumet
Saken er:
Startet i jobb da Alesander var 5 mnd. Utsatte permisjonen min og hadde en stund 50% permisjon og 50% jobb.
Nå i det siste har jeg jobbet fult og Aleksander er startet i barnehage.
Men nå tenker jeg litt på om jeg skal ta ut resten av permisjonen min som står på vent.

MEN da er saken, jeg kan vel ikke ha lillegutt noen timer i barnehage da? MÅ vel ha han hjemme sammen med meg.?
Er jo fulstendig klar over at det er jo det mamma permisjonen er til for, å være sammen med barnet sitt. Men siden han er startet i barnehagen og stortrives der, blir det UAKTUELT å ha en pause 2-3 mnd fra barnehagen. Kan jeg ha han hjemme noen timer sammen med meg, og noen timer i barnehagen? Eller MÅ han være sammen med meg hele dagen?

Ble litt rotete dette syns jeg, men håper du sjønner hva jeg mener =)

Jeg mener at du kan ha han så mye du vil i barnehagen jeg. Min mann går ut i pappaperm i August og William har fått plass i barnehagen i August. Planen er at William skal gå noen timer i uken i barnehagen til å begynne med. Nav kan jo ikke si at nei, pappan får ikke penger av oss hvis deres sønn går litt i barnehagen. Vi kan liksom ikke si fra oss plassen for de seks ukene pappan skal være hjemme liksom, og selv om William fysisk ikke går i barnehagen de første ukene så må vi jo uansett betale for august i barnehagen for å ikke miste plassen. Så derfor jeg tror og mener at du har rett til å få penga og ta permisjonen uavhengig om ditt barn er litt i barnehagen.

ORIGINAL: Skilpadde

Tror ikke det er noe problem nei. Mange som begynner tilvenning til barnehage en god stund før permisjonen er slutt. Nav blander seg jo ikke inn i det.
NAV stiller vel bare krav om at du ikke jobber samtidig som du mottar trygd. Poenget er jo selvsagt at du er hjemme med barnet, men om han er hos bestemoren sin noen timer om dagen for at du skal få avlastning, eller i barnehagen noen timer, så har ikke det noe å si for utbetalingen.

Og et lite tillegg: Det NAV ikke vet har de ikke vondt av...ikke kom med for mange opplysninger - da blir d bare rot.[8D]

Helt sant, men bor i en liten kommune så om jeg gjør noe "galt" merker dem det sikkert..
Kan jo høre med dem, men huff liker meg ikke på NAV...

Du kan ta ut permisjonen du har igjen når som helst, om han er i barnehage halv eller hel dag spiller ingen rolle. Du kan ta permisjonen ut fullt i perioder, eller feks 50% over lengre tid, eller 25%. Det avtaler du med nav. (Kom nye regler for tidskonto fom 010107). Nav bryr seg ikke om sønnen din er i barnehage eller hos dagmamma, det har ikke noe å si for foreldrepengene. Det er ditt valg[:)]

ORIGINAL: *Mirakel Mamma*

hva med gradert uttak?
jobbe noen dg og ha permisjon noen dager?

feks så har mannen min en uke pappaperm i mnd [:D]

Jobber gradert nå. Men kunne tenke meg til å bil "ferdig" med permisjonen. Komme meg videre liksom.
Føler litt at den permisjonen henger litt over meg på en måte. Vi starte på nytt å prøve å komme meg tilbake i full jobb.

ORIGINAL: majama

Du kan ta ut permisjonen du har igjen når som helst, om han er i barnehage halv eller hel dag spiller ingen rolle. Du kan ta permisjonen ut fullt i perioder, eller feks 50% over lengre tid, eller 25%. Det avtaler du med nav. (Kom nye regler for tidskonto fom 010107). Nav bryr seg ikke om sønnen din er i barnehage eller hos dagmamma, det har ikke noe å si for foreldrepengene. Det er ditt valg[:)]

Ja, for slik som det er i dag jobber jeg 80% og er i permisjon 20%.
Men vil bli ferdig med permisjonen, å har mulighet for å bli 100% borte fra jobb for å gjøre meg ferdig med permisjonen.
Høres veldig godt ut å lade opp litt krefter, etter at jeg begynte i jobb da han var 5 mnd.
Høres jo supert ut at jeg kan ha han i barnehagen noen timer når det passer oss, og at ikke NAV har noe med det å gjøre.

Back
Topp