Tilbake til arbeid?

flower89

Andre møte med forumet
Ja overskriften sier mye, men jeg skal også forklare kort hvorfor jeg spør om dette.
Det har seg nå slik at det ble slutt mellom meg og min samboer/ex og lille prinsen er bare 2 mnd, nå er det ikke lenge til exen flytter ut og jeg flytter hjem igjen til oslo.
Dette fører da til at jeg må finne ny leilighet, og alt, selve flytten vil også koste en del. Så jeg blir alene mor og jeg har hatt mye trøbbel med nav når det gjelder foreldrepengene mine, og jeg har enda til den dag i dag ikke fått noe ifra dem, student tiden min er nå over og jeg får ikke støtte fra lånekassen lenger heller, så alt jeg har enn så lenge er barnetrygden på 970 kr :oops:.
Jeg har funnet drømme leiligheten for meg og lille prinsen i oslo, og har også fått tilbud om jobb, sånn at jeg kan få inn ekstra penger sånn at ikke alt jeg har forsvinner til husleien, pluss at jeg enda ikke har fått noe svar i fra nav om jeg får foreldre penger eller ikke eller eventuelt hvor mye jeg får! Så som det ser ut som så virker det som om jeg må tilbake til jobb om ikke så alt for lenge.

Så mine spørsmå er: Er det noen som gikk ut i arbeid ganske kjapt etter fødselen, og eventuelt årsaken til det?, Om man nå får foreldrepenger, kan man jobbe vedsiden av og eventuelt tjene inn litt ekstra, sånn at man kan leve litt og ikke leve som "fattig" der man ikke har råd til noe annet enn husleien og eventuelt litt mat?
 
Hvordan gjør du det med barnepass? Kan du få hjelp av foreldrene dine?


Sent from my iPad using BV Forum
 
Tviler på at du kan jobbe og motta støtte samtidig. Og hva skal du gjøre med babyen? Du kan søke om kommunal bolig. Hvis du har bodd i Oslo før ville jeg tatt kontakt med boligkontoret i den bydelen du bodde i.
 
Tviler på at du kan jobbe og motta støtte samtidig. Og hva skal du gjøre med babyen? Du kan søke om kommunal bolig. Hvis du har bodd i Oslo før ville jeg tatt kontakt med boligkontoret i den bydelen du bodde i.
Mamma, stiller opp med barnepass, og det har mine søsken sagt at dem også kan gjøre, så det letter jo litt, pluss at det føles bedre å vite at noen i familien kan komme hjem til oss og holde øye med min lille plugg:)
Har tenkt litt på komunaleboliger også, mennår det kommer til min gammle bydel, så er ikke det så mye aktuelt dessverre, det er ikke så barnevennlig der, mnge rusmisbrukere, alkoholikere, som bor i nærheten, dessverre:oops: så må nok eventuelt førhøre meg om det finnes noe i di andre bydelene:)
 
Du er nødt til å ringe NAV og masemasemase på de til de gir deg svar på hva du får, om du ikke får nok kan du jo også vurdere gradert uttak (litt jobb, litt permisjon), vel og merke dersom du får permisjonspenger
 
Du er nødt til å ringe NAV og masemasemase på de til de gir deg svar på hva du får, om du ikke får nok kan du jo også vurdere gradert uttak (litt jobb, litt permisjon), vel og merke dersom du får permisjonspenger
Det var det samme som nav sa til meg i dag, ang det med jobbing og permpenger, fikk også en søknad som skal fylles ut om det nå blir sånn at jeg får penger og vil jobbe ved siden av. Om jeg ikke får penger av dem, så var det "mye" annet dem kunne hjelpe med…ifølge dem, men vi alle vet hvordan nav kan være:sick009
 
Jeg ville venta med å jobbe og håpe på penger fra nav, for barnet ditt har det best sammen med deg. I tillegg kan du bli sliten også. Du har sikkert krav på litt, det bare tar litt tid å finne ut av.
 
Jeg het ikke hvordan det fungerer men er eet ikke noe som heter overgangsstønad om man blir aleine?
 
Back
Topp