Tilbake i barnehagen etter omgangssyke

Heidetermeg

Forelsket i forumet
Juliknøttene 2022
Julibarna2024☀️
Sønnen min fikk diarébleie på tirsdag kl 09.00 i barnehagen og ble naturligvis sendt hjem.
Har ikke hatt diarébleie siden han kom hjem, og allmenntilstanden har vært på topp. Både spist, drukket og vært i tipptopp form som vanlig. Ville du sendt han i barnehagen i morgen klokken 07.30? Har jo ikke gått fullverdig 48 timer…
 
Sønnen min fikk diarébleie på tirsdag kl 09.00 i barnehagen og ble naturligvis sendt hjem.
Har ikke hatt diarébleie siden han kom hjem, og allmenntilstanden har vært på topp. Både spist, drukket og vært i tipptopp form som vanlig. Ville du sendt han i barnehagen i morgen klokken 07.30? Har jo ikke gått fullverdig 48 timer…
Jeg ville nok venta til klokka 9. Og barnehagen vet jo når de sendte han hjem så ville ikke tenkt at de ville være fornøyd om han kom tilbake før det var gått 48 timer?
 
Jeg ville nok venta til klokka 9. Og barnehagen vet jo når de sendte han hjem så ville ikke tenkt at de ville være fornøyd om han kom tilbake før det var gått 48 timer?
Ja, jeg tenker egentlig det samme.. men snakket med noen andre som mente at +- et par timer ikke har så mye å si..
 
Ja, jeg tenker egentlig det samme.. men snakket med noen andre som mente at +- et par timer ikke har så mye å si..
Jeg ville ringt barnehagen når de åpnet og spurt, om de sier det er greit så levere så fort som mulig..
 
Jo det har det, minimum 48 t er regelen og jeg kunne lnske folk fulgte den.
Enig i det når det faktisk er omgangssyke. Men EN bleie, fin form, spiser og drikker og er frisk som en fisk, det er ikke omgangssyke. Alle kan være dårlig i magen en gang i blandt. Det hender det at jeg som voksen også er, uten at de er smittsomt eller omgangssyke. Dersom det VEDVARER er det en annen sak...
 
Enig i det når det faktisk er omgangssyke. Men EN bleie, fin form, spiser og drikker og er frisk som en fisk, det er ikke omgangssyke. Alle kan være dårlig i magen en gang i blandt. Det hender det at jeg som voksen også er, uten at de er smittsomt eller omgangssyke. Dersom det VEDVARER er det en annen sak...

Enig. Så om barnet fortsetter sånn så hadde jeg levert til vanlig tid, selv om det mangler litt på 48t. Men ved omgangssyke er jeg nøye på minst 48t.
 
Enig. Så om barnet fortsetter sånn så hadde jeg levert til vanlig tid, selv om det mangler litt på 48t. Men ved omgangssyke er jeg nøye på minst 48t.
Ved omgangssyke så praktiserer jeg 48 timer strengt ja. Det river derfor i meg som ulogisk når barneskolen ikke vil ha noe 48 timer de sier "til frisk igjen", og vil IKKE ha 48 timers fravær, hvilket ofte betyr at de kommer før, også ligger halve skolen nede innimellom og jeg bare tenker.... ja, guess why...
 
En diarebleie er ikke omgangssyke om det ikke kom flere.
Her i huset fikk ene barnet omgangssyke, 48 timer senere fikk samboer omgangssyke. 48 timer etter det igjen hadde jeg en runde med diaré. Ikke kvalm, vanlig apetitt. Men jeg antar jo allikevel at det var et veldig mildt forløp av omgangssyka som de andre to hadde.
 
Her i huset fikk ene barnet omgangssyke, 48 timer senere fikk samboer omgangssyke. 48 timer etter det igjen hadde jeg en runde med diaré. Ikke kvalm, vanlig apetitt. Men jeg antar jo allikevel at det var et veldig mildt forløp av omgangssyka som de andre to hadde.
Ja, da blir det jo noe annet, når hele huset har hatt det. Men i utgangspunktet er jeg vant til at en diarebleie er en bleie, slikt skjer. To, eller åpenbart sykt barn medfører telefon og henting og karantene.
 
Enig i det når det faktisk er omgangssyke. Men EN bleie, fin form, spiser og drikker og er frisk som en fisk, det er ikke omgangssyke. Alle kan være dårlig i magen en gang i blandt. Det hender det at jeg som voksen også er, uten at de er smittsomt eller omgangssyke. Dersom det VEDVARER er det en annen sak...
Helt enig. Mini her har normal nokså myk avføring, dvs dagens første bleie kan være fast, mens de 2-3 som kommer etter er myke. Bhg insisterer av og til på at det er diaré, men har heldigvis begynt å modere seg - det er slik han er! Ikke alt er diaré og omgangssyke...
 
Enig i det når det faktisk er omgangssyke. Men EN bleie, fin form, spiser og drikker og er frisk som en fisk, det er ikke omgangssyke. Alle kan være dårlig i magen en gang i blandt. Det hender det at jeg som voksen også er, uten at de er smittsomt eller omgangssyke. Dersom det VEDVARER er det en annen sak...
Om det bare er en bleie sp hår det nok mye i bhg og defor har de sendt hjem etter en PG da holder man 48 t regel
 
Hadde folk klart å holde ungene hjemme ved omgangssyke hadde det vært så sinnsykt mye mindre smitte. Er så mange som ikke bryr seg, og det er helt krise. Er jo helt fælt og at man ikke har flere sykt barn dager, legeerklæring burde jo gjelde ved sykdom utover én dag - mange og som ikke kan ha ungen hjemme da de ikke får fri fra jobb.
 
Back
Topp