Tilbake hit..

Uff, så leit å høre! :(
Samme historikk som meg du da. Mistet trolig samme dag som ul viste et bankende hjerte..

Kjenner godt til redselen om å skulle bli gravid igjen. Føler jeg ikke kommer til å knytte meg til den lille erta i magen før jeg er kommet langt.. Skal be om henvisning til gynekolog på mandag, evt. at jeg må komme inn på time for å snakke med fastlegen først.

Jeg krysser alt jeg har for oss :Heartred Er kroppen kommet i gjenge igjen? Hvor lenge blødde du, mye?
Tja, veldig usikker på hvordan det står til. Jeg blødde litt fra og til i kanskje en uke. Noen kvelder fossblødde det og på dagen var det ofte som vanlig mensen eller spotting. Ut i fra blodprøven jeg tok, så det ut til å gå riktig vei ift hcg, men man vet jo aldri. Får fortsatt svakt positivt på testene. De regnet med at det ville ta ca 4 uker å få negativ test.
Jeg er inne i systemet hos gyn fra forrige abort. Om jeg ikke får negativ test etter 4 uker, kommer jeg nok til å be om time.
 
Mistet to ganger det siste året jeg og. MA begge gangene. Fryktelig vondt å miste, men det jeg sliter mest med er det å ikke vite om vi får det til.. Om jeg bare blir å miste gang på gang.

Ved neste graviditet får jeg UL når jeg vil, crinone og albyl e. Får også hcg måling, selvom det ikke viser meg noe, da jeg har hatt høy og strålende dobling på hcg hele veien.

Håper virkelig at alle gode ting er 3 for oss ❤️

Uff... :( Jeg synes det var mye værre med MA enn SA’en jeg går gjennom nå. Man er liksom ikke forberedt på at det er noe galt! Og de tankene, «når skal det gå?», helt forferdelig..

Så godt at du får ekstra oppfølging :Heartred

Jeg håper, og krysser fingre for oss :Heartred
 
Tja, veldig usikker på hvordan det står til. Jeg blødde litt fra og til i kanskje en uke. Noen kvelder fossblødde det og på dagen var det ofte som vanlig mensen eller spotting. Ut i fra blodprøven jeg tok, så det ut til å gå riktig vei ift hcg, men man vet jo aldri. Får fortsatt svakt positivt på testene. De regnet med at det ville ta ca 4 uker å få negativ test.
Jeg er inne i systemet hos gyn fra forrige abort. Om jeg ikke får negativ test etter 4 uker, kommer jeg nok til å be om time.

Uff.. her blødde jeg en god del på mandagen og tirsdagen, men nå i dag har jeg ikke blødd en dråpe en gang. Redd det er rester. Må snakke med legen på mandag. Hater å kontakte legen...
Venter tester i posten også, så jeg kan følge med litt ekstra :)
 
Uff.. her blødde jeg en god del på mandagen og tirsdagen, men nå i dag har jeg ikke blødd en dråpe en gang. Redd det er rester. Må snakke med legen på mandag. Hater å kontakte legen...
Venter tester i posten også, så jeg kan følge med litt ekstra :)
Ja, er kjedelig med rester. Hadde det forrige abort og endte med utskrapning. Håper alt har kommet ut!
 
Mistet to ganger det siste året jeg og. MA begge gangene. Fryktelig vondt å miste, men det jeg sliter mest med er det å ikke vite om vi får det til.. Om jeg bare blir å miste gang på gang.

Ved neste graviditet får jeg UL når jeg vil, crinone og albyl e. Får også hcg måling, selvom det ikke viser meg noe, da jeg har hatt høy og strålende dobling på hcg hele veien.

Håper virkelig at alle gode ting er 3 for oss [emoji173]️

Stor forkjell på prosedyrer når en mister.
Jeg har hatt to MA på rappen, å beskjeden fra lege var at slikt skjer å at en ikkje får ekstra hjelp/oppfølging før en har mistet 3 ganger.
 
Stor forkjell på prosedyrer når en mister.
Jeg har hatt to MA på rappen, å beskjeden fra lege var at slikt skjer å at en ikkje får ekstra hjelp/oppfølging før en har mistet 3 ganger.

Burde ikke vært så stor forskjell :/ har en veldig god fastlege som har ordnet dette for meg. håper det lykkes for deg neste gang!
 
Burde ikke vært så stor forskjell :/ har en veldig god fastlege som har ordnet dette for meg. håper det lykkes for deg neste gang!

Enig! Legen min har lovet å sende henvisning til tidlig ul neste gang. Og flere enn 1 om jeg trenger. Opplevde MA, fant ut 10+4 på tidlig ul(opplevd alvorlig sykdom i veldig nær familie så var utsatt for veldig høyt stress kort tid etter positiv test, ingen bevis men jeg tror det er derfor det gikk galt).
 
Jeg tror nok ikke ultralyden har skyld i dette, selv om jeg gjerne skulle ønske det var det, for da hadde det ikke vært noe feil med meg/oss.

Trist å høre at du ikke fikk oppfølging. Jeg skjønner så inderlig godt hvordan du har hatt det. Er absolutt INGEN trøst i at det skjer med flere enn vi tror..
Skal ringe legen på mandag og be om time/henvisning til gyn i nabokommunen for å sjekke at alt står bra til, og evt få tatt noen prøver.

Skal be om ekstra blodprøver av D-vitamin neste gang også, det ble glemt nå..

Vi prøver igjen når kroppen er klar, men tenker å vente til september.. Er det lenge siden du mistet sist?

Er faktisk 10år siden den MA’en (var med eks’en min), så livet går jo videre, men kjente flere som var gravid samtidig da og nå ser jeg de med sine barn som går på skole, går på turn eller spiller fotball.. slutter aldri å tenke på at jeg og skulle hatt det slik.
Men man blir sterkere, men og kanskje mer sårbar. For nå prøver jeg og sambo (vært sammen i 5år), og jeg er egentlig ikke så redd for at det skal ta lang tid før jeg blir gravid, men frykten for å miste er/kommer til å bli veldig stor og tung.
Synes det er lurt av deg/dere å vente litt til de værste tankene og følelsene har lagt seg. [emoji173]️ håper det går bedre med deg, og at dere får en fin sommer sammen. Kanskje d plutselig kommer en spire når dere minst venter det[emoji4]
 
Back
Topp