Tilbake fra ul :/

Side

Glad i forumet
VIP
Var på første ultralyd 16. mai pga småblødninger. Da så han bare fostersekken, men mente det var for tidlig å se noe annet. Ut i fra mine utregninger var jeg da 5+2 uker på vei. Han satt opp ny time til meg i dag. Og nå så vi faktisk et bankende hjerte <3 men...jeg skal jo nå være 6+3, men den lille var bare 2,2mm mins jeg, så fikk satt opp ENDA en ny ultralyd igjen om noen uker. Da skal jeg jo være såpass langt på vei at han vil ha noe mer å måle ut ifra.

Samboeren min har vært med begge ganger, og mener at NÅ bør jeg hvertfall slutte å bekymre meg siden jeg tross alt så et bankende hjerte. Skjønner han ingenting, eller? Jeg vil jo bare at alt skal være i skjønnaste orden. Kan jeg bare være 5 uker på vei når jeg mener jeg snart nærmer meg 7? :/ Noen som har mer peiling enn meg?? Tenker jo at det bare kan ha festa seg senere osv...men...off, why me?

Så godt at du så et bankende hjerte!!!!!!!
Det er jo ikke alltid vi har så god kontroll på eggløsning som vi tror...så har jeg hørt at egget kan gå i dvale (eller noe i den duren).
Men uansett så hjelper det ingenting å være bekymret, senk skuldrene og slapp av;-)

Forresten så er min gutt født dagen etter din

jc skrev:

Er mange september 09 mødre her tror jeg;) artig!
Takk for berolingende ord. Men du skjønner det at jeg tok en test forrige mandag. Den visste 3+, altså 5+ uker. HCG nivået mitt var på over 2000 forrige uke. Legen beroliga meg med at alt så bra ut og at nivået var som det skulle:) Så jeg får bare håpe egget har ligget litt i dvale, eller at det rett og slett vokser litt seint nå i starten:) så lenge alt ender godt <3

Side skrev:

jc skrev:

Takk for berolingende ord. Men du skjønner det at jeg tok en test forrige mandag. Den visste 3+, altså 5+ uker. HCG nivået mitt var på over 2000 forrige uke. Legen beroliga meg med at alt så bra ut og at nivået var som det skulle:) Så jeg får bare håpe egget har ligget litt i dvale, eller at det rett og slett vokser litt seint nå i starten:) så lenge alt ender godt <3

Var du på sept09? kanskje du har nytt nick? kalrer ikke å huske deg...
Har sett ett kjekt nick her inne...jeg har bytta.

jc skrev:

Side skrev:

jc skrev:

Var du på sept09? kanskje du har nytt nick? kalrer ikke å huske deg...
Har sett ett kjekt nick her inne...jeg har bytta.

Ja var der fram til fødselen. Kalte meg vel da Bobbo87 elns. er jo så lenge siden:p hadde en tøff fødsel, så var ikke så mye på nett etter det.

Ja tror jeg husker det nicket.
Håper du får en bedre fødsel nå da:-)

*ønskergullnr2* skrev:
Så bra med et bankende hjerte :) Hvor stor skulle h*n egentlig vært utfra termin?

Hvertfall 1 mm mer. Tror jeg har lest et sted at det skal være alt fra 3-6 mm? Men nå har jeg lest rundt omkring om flere som har vært i min situasjon, så er blitt litt beroliga. Men en ting jeg kom på var at gyn sa at hjertet ikke slo så fort, men at det var vanlig tidlig i svangerskapet. Noe som har erfaring med det da? :p

Du er nok veldig på grensa nå og det er mm om å gjøre så jeg håper det går greit. Jeg var på ul når jeg var 8+3 og så et bankende hjerte men en spire som tilsvarte en 6 uker gammel spire...det gikk galt :-/ men her er du så tidlig ute enda at det ikke er så lett å si om dette vil gå bra eller ikke, syns egentlig det høres lovende ut men skjønner bekymringen din og håper du får en ny ul om ei uke...da kan man ihverfall sammenligne str og se...evt kan du jo ta hcg-prøver og se om de stiger nok.

Lykke til, forferdelig å gå sånn å vente og ikke vite!

Samuels hjertemamma skrev:
Du er nok veldig på grensa nå og det er mm om å gjøre så jeg håper det går greit. Jeg var på ul når jeg var 8+3 og så et bankende hjerte men en spire som tilsvarte en 6 uker gammel spire...det gikk galt :-/ men her er du så tidlig ute enda at det ikke er så lett å si om dette vil gå bra eller ikke, syns egentlig det høres lovende ut men skjønner bekymringen din og håper du får en ny ul om ei uke...da kan man ihverfall sammenligne str og se...evt kan du jo ta hcg-prøver og se om de stiger nok.

Ja det er ikke noe gøy å vente - helt til 11. junni... :/ off, det er lenge. Men da bør jeg helt sikkert få vite om alt er bra eller ikke. Tror jeg liksom skal bli beroliga for hver ul, men blir egentlig ikke noe bedre enda:(

Side skrev:

Ja det er ikke noe gøy å vente - helt til 11. junni... :/ off, det er lenge. Men da bør jeg helt sikkert få vite om alt er bra eller ikke. Tror jeg liksom skal bli beroliga for hver ul, men blir egentlig ikke noe bedre enda:(

Kan ikke du ta hcg-prøver hos legen da før dette? ta en imorra og en på mandag..?

Side skrev:

Kan ikke du ta hcg-prøver hos legen da før dette? ta en imorra og en på mandag..?

Hvor fort får man svar på de da?

slapp av litt du :)
så lege hjerte dunker er nok alt bra :) men som noen sier, du kan ha eggløsning seinere nn du selv trur.
og du må huske spiren er 2 uker yngre enn vi er på vei :) så kan stemme dette altså :)

*3 skal bli 4* skrev:
slapp av litt du :)
så lege hjerte dunker er nok alt bra :) men som noen sier, du kan ha eggløsning seinere nn du selv trur.
og du må huske spiren er 2 uker yngre enn vi er på vei :) så kan stemme dette altså :)

Takker for beroligende ord:) Alt hjelper!

Back
Topp