Tilbake fra lege:/

Bringebær

Gift med forumet
Ja da har jeg vært hos legen i dag. Minimum 50% sykemeldt resten av svangerskapet pga bekkenløsning:( Ikke så gøy å komme tilbake til sjefen etter det. Men han ante nok det kom. Jeg vagger sakte rundt på kontoret fordi jeg har så vondt i bekkenet:( så da håper jeg bare det hjelper slik at det ikke blir krykker denne gangen. Foreløpig 50% så håper jeg det er nok så lenge som mulig. Blir gal hvis jeg bare skal gå hjemme å vente i 26 uker til!

Andre som er sykemeldt allerede?

Er 60% sykemeldt, fordi jeg drev å sovna på jobb.. Hehe, så jobber på morgenen til lunsj, og så drar jeg hjem og sover før jeg er frisk og rask til gutten kommer hjem fra bhg. Var sambo som krevde det, fordi jeg bare sov fra jeg kom hjem fra jobb til neste morgen.

Var sykemeldt fra uke 5 sist, men jobba 50% fra uke 12-34 for å vise meg frem i et vikariat (som ble fast jobb så absolutt verdt det, selv om jeg var ødelagt).. Denne gangen kommer jeg ikke til å kjøre på like hardt, på grunn av hensyn til ettåringen min, som sikkert vil ha en fungerende mamma:-)

Tipper jeg ikke kommer til å greie å jobbe fullt i dette svangerskapet heller, bekkenløsningen har kommet snikende så skal få legen til å søke meg inn på et program hos fysioen her i byen som jobber bare med gravide og har treningsgrupper osv, for det hjalp veldig sist.

Jeg tenker at det er så få ganger i livet man er gravid at man må lytte til kroppen sin, man har bare ikke seg selv å ta hensyn til lengre. Skulle ønske det fantes aktiv sykemelding jeg, det hadde passa meg godt nå, for noen dager er gode og noen er ikke fullt så gode..

Ska sykemelde meg 100% hvis alt ser greit ut på u fordi det ikke er mulig med tilrettelegging. Ikke fordi jeg har noe plager ol, men jobber med noe som er tungt både fysisk og psykisk og fordi legen min ikke vil jeg ska jobbe. Har allerede advart sjefen om dette da jeg vet at det kan skape litt problemer for han når jeg blir borte. Han så litt oppgitt ut, men jeg tar ikke noen sjangser denne gangen! :)
Blir kjedelig å gå hjemme, men hva gjør man ikke for lillingen! :)

Jeg har vært 50% sykemeldt fra jeg var 9+5 og ser ikke noe lys i tunellen i forhold til og komme tilbake 100%. Er sykemeldt fordi jeg er så himla trøtt, har null energi så jeg jobber også fram til lunsj så er det hjem og slappe av eller gå tur.
I tillegg har jeg en grusom ettermiddags og kveldskvalme.

Jeg er 60% sykemeldt i noen uker til, så får vi se. Sist fikk eg ikke lov å jobbe etter uke 12 pga risikosvangerskap, og den situasjonen har ikke endret seg, men de mener heg kan få lov å jobbe foreløpig. Jubler over det:-)

Jeg har vert sykemeldt 100% i en mnd nå på frunn av oppkast og kvalme.. Skal egentlig tilbake på jobb på fredag, gruer meg, for jeg er bare blitt verre, men har jo lyst å prøve vertfall..

har vært sykmeldt 100% i nesten en mnd nå, å skal begynne å jobbe 40% fra og med denne uken:) skal bli godt å jobbe litt, men blir nok ikke fulltid i det hele tatt resten av svangerskapet. blir vel svangerskapspenger 60% på sikt og 100% hvis vi ikke klarer å tilrettelegge for meg..:)

Har vært sykemldt 100% pga ryggen., det gikk helt over, men nå kjenner jeg det igjen:/

Jeg er sykemeldt 100% pga svangerskapskvalme til og med 6. feb, men regner med at jeg må forlenge sykmeldingen da jeg ikke er det spor bedre, sist spydde jeg til etter uke 20, men innbilder meg at kvalmen ble bedre tidligere så håper å komme tilbake til jobb etterhvert. Sjefen er også intresert i at jeg kan komme å gjøre andre oppgaver enn mine opprinnelige, da får de penger til å sette inn vikar for meg der jeg egentlig skulle vært, så det er kanskje en mulighet. Jeg jobber bare 60% så håper å holde en stund når jeg først kommer meg tilbake :)

Ska sykemelde meg 100% hvis alt ser greit ut på u fordi det ikke er mulig med tilrettelegging. Ikke fordi jeg har noe plager ol, men jobber med noe som er tungt både fysisk og psykisk og fordi legen min ikke vil jeg ska jobbe. Har allerede advart sjefen om dette da jeg vet at det kan skape litt problemer for han når jeg blir borte. Han så litt oppgitt ut, men jeg tar ikke noen sjangser denne gangen! :)
Blir kjedelig å gå hjemme, men hva gjør man ikke for lillingen! :)

Har du ikke krav på svangerskapspenger da?

Har vært 50% sykemeldt pga kvalme og oppkast, men har blitt verre og ble i dag sykemeldt 100% i en uke for jeg er så kvalm og svimmel. Er såå lei nå.

Jeg var en del sykmeldt i de to andre svangerskapene pga bekkenløsning og låsninger. Men til dere som sliter med bekkenproblemer. Jeg anbefaler dere sterkt å gå til en kiropraktor. Det er verdt de pengene for å slippe å ha det vondt og ikke klare å gå

Jeg var en del sykmeldt i de to andre svangerskapene pga bekkenløsning og låsninger. Men til dere som sliter med bekkenproblemer. Jeg anbefaler dere sterkt å gå til en kiropraktor. Det er verdt de pengene for å slippe å ha det vondt og ikke klare å gå
Jeg gikk til Kiropraktor med nr en. Det hjalp da for bekkenet sporet feil og det var helt sykt vondt. Han fikk rettet det og det ble litt bedre. Men sleit leenge etter fødselen og mellom nr 1 og nr 2. Med nr to gikk jeg mest til Fysio men var også tilbake hos kiropraktoren. Da hjalp det dessverre ingen ting og han sa han ikke kunne hjelpe meg. Var helt på slutten. Men Fysio gjorde det levelig og slapp å ha vondt så lenge etterpå. Så er forskjellig fra gang til gang hva som hjelper. Men enig i at det var hvert pengene med første:)

Går på skole så håper jeg slipper unna sykemelding siden det er lettere å gå skole enn å jobbe. Har jobb utenom da.

Sent from my GT-S5690 using BV Forum

Måtte krype til korset og sykmelde meg halvannen uke pga. kvalme. Men satser på å være tilbake for fullt når kvalmen gir seg.

Jeg er sykemeldt nå pga kvalme, men jeg går faktisk ut i permisjon om ei uke, så jeg ska bare gå hjemme å vente helt frem til august:)

Jeg var allerede sykemeldt 100 % fra jobben når jeg ble gravid fordi jeg er så sliten. Er under utredning, men de aner foreløpig ikke hvorfor jeg er trøtt og slapp hele tiden... Jeg går skole i tillegg, så jeg har valgt å prøve å fokusere 100 % på den, og heller være sykemeldt fra jobb. Tror nok ikke at jeg kommer til å komme tilbake i jobb før fødselen, men man vet jo aldri =)

Back
Topp