Tilbake fra kontroll :)

MarianneGj

Glad i forumet
Mailykke 2018
Septembertassene 2026
Hurra for at første kontroll er overstått.
Jeg har fikk heldigvis høre hjertelyden til lille spiren og ble akutt forelsket:love017
Jeg er uke 11 i morgen, men han fant livmoren min værtfall 2-3 cm over skambenet og mente jeg måtte være værtfall 1-2 uker lengre på vei enn jeg tenker selv. Får overhode ikke det til å stemme overens med min egen regning :wideyed:
Skal på UL i neste uke, så blir veldig spennende å se hva de finner ut der :love017

Så kjekt! Symfyse-fundus mål er veldig unøyaktig og kan ikkje brukast til å avgjera svangerskapslengde. I dei fleste andre europeiske land brukast ikkje dette målet i det heile. Ein kan kun avgjera om det er normal tilvekst eller ikkje, og kun om det er samme person som har målt. Dette nettopp pga metoden er så unøyaktig. Så eg ville tatt dette med ei klype salt. Blir likevel spennande å sjå kva alder du får på UL.

Ja, ikke vet jeg [emoji13] Har bare hørt tidligere at livmoren ikke vokser over skambeinet før etter uke 12 og her er jeg ennå ikke i uke 11 og den er 2-3 cm over, men i følge mine beregninger så er det umulig at jeg kan være lengre enn 11 uker[emoji849] Gleder meg til ul, så finner vi forhåpentligvis ut av det [emoji5]

Ja, ikke vet jeg [emoji13] Har bare hørt tidligere at livmoren ikke vokser over skambeinet før etter uke 12 og her er jeg ennå ikke i uke 11 og den er 2-3 cm over, men i følge mine beregninger så er det umulig at jeg kan være lengre enn 11 uker[emoji849] Gleder meg til ul, så finner vi forhåpentligvis ut av det [emoji5]
Det er ikke to da? [emoji1]

Tror det er liten sansynelighet, har ingen tvillinger i tidligere generasjoner, men hadde vært kult da [emoji28]

Hurra for at første kontroll er overstått.
Jeg har fikk heldigvis høre hjertelyden til lille spiren og ble akutt forelsket:love017
Jeg er uke 11 i morgen, men han fant livmoren min værtfall 2-3 cm over skambenet og mente jeg måtte være værtfall 1-2 uker lengre på vei enn jeg tenker selv. Får overhode ikke det til å stemme overens med min egen regning :wideyed:
Skal på UL i neste uke, så blir veldig spennende å se hva de finner ut der :love017

Åå så gøy at du fikk høre hjertelyden![emoji7] jeg prøvde å få legen til å leite etter lyden i dag men hun ville ikke[emoji53] er 10+3.
Gøy visst du er lenger på vei enn først antatt da[emoji2]

Men har ikke du noen fra før?
For jeg fikk beskjed om at ligamentene har litt slark i seg fra forrige svangerskap så den kommer raskere opp. Aner ikke om det stemmer, men ligamentsmertene har hvertfall ikke vært der i like stor grad som sist...

Var virkelig koselig, som et endelig bevis [emoji7] Husker mitt forige svangerskap, da fant vi ikke hjertelyd når jeg var 10+5, men alt var fint og fant den en uke etterpå [emoji5]

Men har ikke du noen fra før?
For jeg fikk beskjed om at ligamentene har litt slark i seg fra forrige svangerskap så den kommer raskere opp. Aner ikke om det stemmer, men ligamentsmertene har hvertfall ikke vært der i like stor grad som sist...

Har 2 fra før, så kan jo stemme det du sier :)

Ååå så herlig med hjertelyden da :Heartred

Back
Topp