Tilbake fra kontroll

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Da har jeg gått opp totalt 5 kg på 28 uker, noe legen synes er i minste laget. Men, men...

Jenten vår, derimot, har nå virkelig begynt å vokse! :)
Har nå gått fra nederst på det grønne feltet, til akkurat på den røde streken! :)
Sånn var storesøster også; under streken på begynnelsen, for så å gå over den røde streken på slutten.
Storesøster ble 3160 gram ved fødsel, så legen trodde nå ikke lenger 3100-3200 gram på lillesøster, men nærmere 3300 gram. Nummer to bruker visst å veie litt mer enn den første.
Så nå er jeg ikke redd for liten vekst lenger, og det er bra! :)Men det kunne også ha med leiet å gjøre da, og at det vil forandre seg igjen.

Legen kjente nede ved skambenet (det var ikke noe godt...), og tror det er hodet som ligger ned.
Hun sparket du legen sjekket dette med håndgrepet sitt, så håper virkelig ikke dette er skadelig eller vondt for babyen? Kan babyens hodet bli klemt når legen tar sånn tak rundt det? :rolleyes: :confused004
Noen flere hvor legen har sjekket dette? Synes dere det var litt vondt, ubehagelig?

Rompen er den minste kulen som buler ut på min venstre side, og da er det nok ryggen eller noe som er på venstre siden. Hun ligger altså med rompen mot min mage, og ikke rygg mot rygg.

Ellers må jeg drikke mer... Utslag på uring pga. lite væske.
Og blodtrykket enda lavere, så derfor svimmel for tiden.

Hmm, lurer på hvor mye jeg har gått opp nå. Tror jeg skal til jordmor igjen om to uker. Sist hadde jeg gått opp 6kg og jeg syntes det hørtes mye ut :P

Godt å vite at alt står bra til da. Angående skambeinet så veit jeg ikke og bør heller derfor ikke prøve å si noe eller :P Ingen som har vært der og klemt enda.

Så fint at det så bra ut! :)

De pleier å kjenne nederst på magen for å finne ut om det er hodet som ligger ned, og etter hvert om det er festet. Det gjør ganske vondt for mammaen, men er nok ikke mer enn kanskje litt plagsomt for babyen. Min erfaring er at jordmødrene/legene er mye mer hardhendte enn jeg tør å være (noe som også gjelder for det nyfødte barnet).

Så bra at alt sto fint til :) Jeg har også gått opp 5 kg selv om jeg ligger bittelitt over gjennomsnittet på magemål og i tillegg har jeg fått beskjed om at gutten i magen har større magemål enn gjennomsnittet (han og :P ) så han tar nå det han trenger i allefall! :P

Back
Topp