Tilbake fra helsestasjonen!

lenemor

Forumet er livet
Og ja, jeg var jo (som vanlig) redd for at knerten ikke skulle ha lagt på seg noe den siste tiden... men der tok jeg skammelig feil - 500 gram på fire uker, og han har nå kommet opp i 6085g! Lengden er 61cm, så han er ingen liten gutt lenger (men han ligger rett på nederste normalkurve så han er ingen kjempe heller - sett i forhold til alder)

Fikk vaksiner og gråt som besatt, men roet seg da han fikk pupp - og etter maten så det ut som det var glemt, han satt bare og gliste til helsesøster, og ville mer enn gjerne på armen hennes. Håper det varer!

På vei hjem igjen ble vi overasket av en snøstorm (vel, nesten - føyka skikkelig, og jeg rakk ikke å måke av ene siden på bilen før den andre var nedsnødd igjen). Håper dette er stormen før stille (hmmm... kanskje ikke det det heter? [8D])

Nei, der går babyalarmen, knerten har våkna i vogna si... frem med puppen da....

Og i dag har vi tenkt å prøve oss på grøt (velling) - har vært på helsekosten og kjøpt hirse, så jeg må vel få bløtlagt det snart... tenker Johanna skal få gi første gangen jeg, det er sikkert kjempestort for henne! [:)]

August har blitt stor og fin[:)] Jeg ser veldig likheter mellom August og Johanna. De har samme store nydelige øyne.

Tenker Johanna synes det er stas å gi August litt grøt. Husker selv at Therese ga Mina grøt. Therese likte den hun og, så hendte hun fikk en liten skål[8D]

Så stor gutt han har blitt da!! Ikke så liten lenger, nei! Moro det!

Og Johanna synes sikkert det er kjempestas å gi han grøt!

Det blir sikkert kjempestas for johanna. Vi har snakket litt med Frida om det også, og hun gleder seg til Maja skal få mat slik at hun kan få gi henne. Lykke til med tilvenningen. Håper det ikke ender i magevondt.

[:D] jeg merker at jeg er litt ubesluttsom for tiden... har så lyst å gi August litt grøt, men så merker jeg at jeg ikke har lyst allikevel, så jeg tror jeg har ombestemt meg. Tenker at nå som vi har kommet så langt så kan vi jo like gjerne vente noen uker til - til han er 6 måneder. Vi får se... uansett blir det ikke i dag - han har det ikke bra etter sprøytene sine så han har fått en stikkpille nå - så håper jeg han blir i bedre humør

Og jeg er enig oslojente - han er bra lik storesøsteren sin - en gutteversjon av henne (eneste at hun hadde mer hår - i alle fall i min hukommelse).

Så bra han legger på seg så godt [:D][:D]

Er ikke så greit å få vaksiner.. [&o]

Flinke gutten (og mamman) som er blitt sånn en stor og fin gutt [:D]

Og jeg er enig med deg; hva er vitsen med å gi velling hvis han ikke trenger det enda?
Virker jo som han får nok mat [;)]
Og jeg kan tenke meg Johanna vil like å mate hem når den tid kommer ja [:D]
Og jepp; de er bra like ja, de to skjønne barna dine

Blir stor og fin gutt :-)

Back
Topp