Tilbake fra 4 mnd kontroll

[trultemor]

Elsker forumet
4 mnd-kontroll-barselgruppe med helsesøster rettere sagt.

Det gikk jo bra, selv om jeg ikke fikk lurt på noenting av det jeg lurer på eller åpnet hjertet mitt for min frustrasjon. Jeg er den eneste på barselgruppa som har et barn fra før, så jeg tror de andre og helsesøster regner meg som ekspert på området og regner med at jeg vet alt. Og helsesøeter satt der og spurte de andre hvordan det gikk og spurte om konkrete ting, men spurte ikke meg om noen ting! Og de andre snakka jo i munnen på hverandre og det var jo så mye dem ville ta opp, og jeg er ikke den som roper høyest så jeg kom jo da ikke til ordet. Jeg fikk nevnt at jeg ammer annenhver time hele døgnet, men dette ble ikke kommentert. Jeg er da langt fra noen ekspert, og jeg føler meg nesten mer usikker og frustrert nå enn da Eva Sofie var baby. Hun var jo en engel å ha med å gjøre, han her kjatriken her er litt mer å bryne seg på.

Jeg får heller ta og ringe hs da hvis ting ikke bedrer seg snart.

Vi fikk hvertfall veid og målt, og her er ferske tall:

Lengde: 63,5 cm
Vekt: 7040 gram

3 mnd kontr:
Lengde: 62 cm
Vekt: 6455 gram

ORIGINAL: mrsdior

oi, han hadde vokst han[:D]

stor og fin gutt da [;)]

ORIGINAL: Mayen82

ja det er nok vanlig, samme på hs her.. bare at jeg er en av de 2 som har førstemann, mens de to andre har nummer 2... men greien her er at hvis vi tar opp noe som vi lurer på så vet ikek hs svaret, å spør heller de som har to unger om de har erfaringer med det[&:] pg det syntes eg e frekkt gjort, det e jo hs som ska vite svarene for svarte...

og alle burde få ha lik stemmerett, og hs burde jo se at de som ikke er like pågående, burde få sjangs til å komme til ordet..

men du har en stor og fin gutt da! så mm har du nok av, så er ikke derfor han spiser så ofte iallefall.. har du prøvd med noe mer mettende som feks velling, grøt, grønnsakspure og mme? det hjalp her, ho her og spiste annen hver time hele døgnet omtrent, og etter eg begynnte med det er ho tydeligvis mer mett og fornøyd, og no sover ho omtrent hele natten, og spiser ikke like ofte på dagen..

Jeg har prøvd mme og veldig tynn velling før leggetid, men han våkna allikevel opp etter 2-2,5 timer for mat. Jeg begynner å lure på om han våkner annenhver time på natta nå fordi han er vant til det, ikke fordi han er sulten, men fordi han er vant til å spise annenhver time. Ikke vet jeg. Tenkte jeg skulle prøve med å gi han vann også. Kanskje han bare er tørst. I går kveld spiste han hver time frem til klokka 23.

ORIGINAL: Frøydis26

Jeg har prøvd mme og veldig tynn velling før leggetid, men han våkna allikevel opp etter 2-2,5 timer for mat. Jeg begynner å lure på om han våkner annenhver time på natta nå fordi han er vant til det, ikke fordi han er sulten, men fordi han er vant til å spise annenhver time. Ikke vet jeg. Tenkte jeg skulle prøve med å gi han vann også. Kanskje han bare er tørst. I går kveld spiste han hver time frem til klokka 23.

Kanskje det var økedøgn for han i går? Marcus spiser nesten hver 2.time om dagen (varierer mellom 2 og 3 timer...), men han sover om natten. Hva med å ringe ammehjelpen? -Kanskje de kan gi deg noen bedre råd, enn HS! (Ei på barselgruppen min fikk knallhjelp av de!)

Lykke til!  

Back
Topp