Til til å gå ned i vekt

Oktoberjenta

Elsker forumet
Har i alle år spist alt jeg vil. Og middags mat er vel det jeg er aller svakest på. Ser nå at det er på tide å bevege seg mer, spise sunnere og bedre.

Så jeg trenger alle tips dere har til å gå ned i vekt. Er ikke en sånn person som drar på treningssenteret, eller som jogger. Har begynt å se på zumba og danse videoer på YouTube, så det er en start. Lastet ned lifesum appen og noterer ned det jeg spiser. Ikke alt blir eksakt da jeg egentlig ikke liker å styre på med sånt, men har hvertfall mer kontroll på å stå over noe som frister.

Også lurer jeg på hvor lang tid det tar før man vil se at ting begynner å skje? Er selvfølgelig forberedt på at det vil ta tid, selvom jeg helst ville at det skal skje i morgen(hvem vil ikke det)
 
Jeg har prøvd å slanke meg mange ganger og har ofte valgt å prøve opplegg som lover raskt nedgang. Det har jeg også hatt stort sett, men de raske, kjappe kurene er ofte litt ensporete og blir raskt kjedelige. Så skeier man ut og går opp igjen.
Denne gangen har jeg bestemt meg på å bruke minst ett år på de ca 15 kiloene jeg skal ned. Setter meg delmål måned for måned - for eks ned 2 kg på en mnd. Jeg har også valgt denne gangen å spise mye av den samme maten vi pleier å spise i familien, men særlig på hverdagene prøver jeg begrense porsjonene litt pluss velge sunne alternativer og pøse på med mye grønt. Dropper søte fristelser og snacks til hverdags. Derimot tillater jeg meg litt av det i helgene - gjerne også 2-3 glass vin gjennom helgen. Dette funker så langt, og jeg har gått ned det jeg har hatt som mål. Samtidig føler jeg ikke at jeg er på en sær kur hvor nesten alt godt er tatt bort. Jeg nekter meg selv egentlig ingenting - prøver bare begrense hyppighet og mengde på de usunne alternativene og prøver planlegge utskeielsene litt slik at det psykisk gir en følelse av kontroll. Noen ganger sklir det ut men det er det jo ingen kur som blir ødelagt el l. Bare at jeg har valgt litt feil.
Jeg har begynt å gå endel også. Flere km flere ganger i uken - som regel i kjapt tempo. Har planer om å prøve jogge i intervaller innimellom gåingen etterhvert. Litt styrke blir det også 2-3 ganger i uken.
Vet endel her spiser lavkarbo med stort hell, men de får ta for seg den varianten selv.
Masse lykke til!!!
- og jeg har stor glede av å være aktiv her på forumet. Er på "vi som slanker oss utenfor slankekrigen". Der motiverer og heier vi hverandre og setter oss felles og individuelle mål.
 
Last edited:
Jeg har prøvd å slanke meg mange ganger og har ofte valgt å prøve opplegg som lover raskt nedgang. Det har jeg også hatt stort sett, men de raske, kjappe kurene er ofte litt ensporete og blir raskt kjedelige. Så skeier man ut og går opp igjen.
Denne gangen har jeg bestemt meg på å bruke minst ett år på de ca 15 kiloene jeg skal ned. Setter meg delmål måned for måned - for eks ned 2 kg på en mnd. Jeg har også valgt denne gabgen å spise mye av den samme maten vi pleier å spise i familien, men særlig på hverdagene prøver jeg begrense porsjonene litt pluss velge sunne alternativer og helst droppe søte fristelser og snacks. Derimot tillater jeg meg litt av det i helgene - gjerne også 2-3 glass vin gjennom helgen. Dette funker så langt, og jeg har gått ned det jeg har hatt som mål. Samtidig føler jeg ikke at jeg er på en sær kur hvor nesten alt godt er tatt bort. Jeg nekter meg selv egentlig ingenting - prøver bare begrense hyppighet og menge på fe usunne alternativene. Noen ganger sklir det ut men ingen de gangene er det ingen kur som blir ødelagt el l. Bare at jeg har valgt litt feil.
Jeg har begynt å gå endel også. Flere km flere ganger i uken - som regel i kjapt tempo. Har planer om å prøve jogge i intervaller innimellom gåingen etterhvert. Litt styrke blir det også 2-3 ganger i uken.
Vet endel her spiser lavkarbo med stort hell, men de får ta for seg den varianten selv.
Masse lykke til!!!
- og jeg har stor glede av å være aktiv her på forumet. Er på "vi som slanker oss utenfor slsnkekrigen.
Takk for tips. Jeg tror det er sånn som du holder på nå som passer best for meg. Jeg hadde garantert skeiet ut på diett. Så må fortsette sånn som jeg har spist, bare mindre mengder og bevege meg mer. Men hvor lang tid tok det før du gikk ned de to første kg? Og når man først er gått ned to, er det kanskje lettere å rase ned i vekt da?
 
Takk for tips. Jeg tror det er sånn som du holder på nå som passer best for meg. Jeg hadde garantert skeiet ut på diett. Så må fortsette sånn som jeg har spist, bare mindre mengder og bevege meg mer. Men hvor lang tid tok det før du gikk ned de to første kg? Og når man først er gått ned to, er det kanskje lettere å rase ned i vekt da?

Jeg startet 1. august har har til nå gått ned 3,3 kg. De to første forsvant i løpet av tre uker i august.
Men da har jeg kjørt en "bedagelig" linje hvor det har vært plass til endel utskeielser, særlig i helgene, og ikke masse trim men litt bevegelse de fleste dager.
 
Jeg startet 1. august har har til nå gått ned 3,3 kg. De to første forsvant i løpet av tre uker i august.
Men da har jeg kjørt en "bedagelig" linje hvor det har vært plass til endel utskeielser, særlig i helgene, og ikke masse trim men litt bevegelse de fleste dager.
Så gøy. Gleder meg til å se resultater her
 
Jeg gikk ned i svangerskapet fordi jeg sluttet med godteri og brus. 110 kg før jeg ble gravid 100 kg etter fødsel. Så jeg har gått ned 10 kg på 9 mnd :)
 
Super strategi når du hadde litt å ta av.
Ja. Har prøvd å slutte med godteri og brus før, men aldri klart. Men når det gikk ut over ungen min var det ikke vanskelig i det hele tatt. Nå prøver jeg å holde meg til Godteri i helga bare, men d et er ikke lett. Men spiser mye mindre nå enn det jeg gjorde før jeg ble gravid. Nå er jeg så nærme 2sifret liksom :p
 
Jeg gikk ned i svangerskapet fordi jeg sluttet med godteri og brus. 110 kg før jeg ble gravid 100 kg etter fødsel. Så jeg har gått ned 10 kg på 9 mnd :)
Oi så bra. Og så gøy for deg. Jeg spiser mindre porsjoner, drikker mindre brus og tenker litt over hva jeg spiser nå. Og har gått ned nesten 3kg på litt over 1mnd nå.
 
Oi så bra. Og så gøy for deg. Jeg spiser mindre porsjoner, drikker mindre brus og tenker litt over hva jeg spiser nå. Og har gått ned nesten 3kg på litt over 1mnd nå.
Ikke værst! Mye kan gjøres med kostholdet. Spesielt hvis man har litt å ta av :p Jeg synes det er så vanskelig å holde meg unna sjokolade og usunn mat. Akkurat som hjernen min vil opp igjen i vekt :(
 
Ikke værst! Mye kan gjøres med kostholdet. Spesielt hvis man har litt å ta av :p Jeg synes det er så vanskelig å holde meg unna sjokolade og usunn mat. Akkurat som hjernen min vil opp igjen i vekt :(
Huff, men om du klarer å være sterk g motstå søtsakene for en stund er jeg sikker på at søtsuget vil gi seg etter hvert. Gå å puss tennene hver gang du får lyst på sjokolade :p jeg har nå unnet meg en bit mørk sjokolade innimellom når jeg får lyst på noe godt. Alt med måte
 
Huff, men om du klarer å være sterk g motstå søtsakene for en stund er jeg sikker på at søtsuget vil gi seg etter hvert. Gå å puss tennene hver gang du får lyst på sjokolade :p jeg har nå unnet meg en bit mørk sjokolade innimellom når jeg får lyst på noe godt. Alt med måte
Det er det som er greia, det stopper ikke med "måte" :'D takk for tips! Da skal jeg teste ut det :) tenna kommer sikkert til å få sjokk fordi de blir så rene :p
 
Back
Topp