til tannlege i graviditeten?

AB

Forumet er livet
Jeg fikk innkalling til rutinesjekk hos tannlegen i dag..
men innbiller meg å ha hørt at tannleger ikke tar i mot gravide...

stemmer det? eller er det helt ok å gå å få en rutinesjekk...?

ORIGINAL: *Mathilda*

Du kan ikke ta røgten men du kan gå til tannlege for det. Jeg opperete ut den siste visdomstanna når jeg var 13 uker på vei.[;)]

Jooo, du kan vel ta rønken? De legger bly-forkle over magen.

hvis du har almanga (eller kosn d skrives) så gjør de ikke nåkka me tennene for d kan være farlig. Ikke heilt bra me rtg men d e ganske lite stråling.. Trur nok d ska gå bra me bare en rutinesjekk.. Men du kan jo ringe å høre? [:)]

Jeg fikk beskjed av legen å være ekstra nøye med tannpuss mens jeg gikk gravid fordi man ikke kulle gå til tannlegen. Det vil si du kan jo gå til tannlegen, men han kan ikke gjøre noe med hull el andre ting.

ORIGINAL: Lillemor1

Jeg fikk beskjed av legen å være ekstra nøye med tannpuss mens jeg gikk gravid fordi man ikke kulle gå til tannlegen. Det vil si du kan jo gå til tannlegen, men han kan ikke gjøre noe med hull el andre ting.

Når man er gravid har man større risk for å få betennelse i tannkjøttet, og sånt. Har noe med den økte blodmengden i kroppen. Det er en av årsakene til at hygienen skal være ekstra bra når man er gravid. Men har ALDRI hørt at man ikke skal til tannlege når man er gravid.

Jeg borra 2 hull mens jeg var gravid!
De bruker bedøvelse uten ettellerannet når det er gravide!
Åsså er det vel noe med røntgen ja...kommer sikkert an på tannlegen om han gjør det eller ikke.....

De borrer selv om du er gravid.
Amalgan er de usikker på om er skadelig eller ikke så de fjerner ikke disse når du er gravid.

jeg var på sjekk hos tannlegen for ikke så lenge siden,men hun ville ha meg der igjen når jeg kunne ta sånn bilde (husker ikke hva det heter)

Man bør gå til tannlegen mens man er gravid og etter fødsel.....du kan ta røntgen

Tannlegen vet hva du kan gjøre og ikke gjøre - bare opplys om at du er gravid (om det ikke er obvious...)

Back
Topp