Til Syden

Chris33

Flørter med forumet
Da reiser vi til varmere strøk i morgen, det skal bli deilig å bare slappe av en uke, kose oss, bade, og ikke minst "slippe ut" magen hehe... til daglig så skal jeg liksom skjule det for alle så jeg har jo så mye klær på :) Men nå kan den bare være fremme..hehe

Er det noen som har noe tips nå når vi skal dra? noe jeg bør holde meg unne?
Føler meg som 1 gangs gravid for jeg husker jo ingenting :)

En uke bort = 1 uke lenger på vei, og når vi kommer hjem er det bare dager til jeg skal på ny ultralyd 2 mai :) :) :)

Aaaah !!! Misunnelig !!;) Ville holdt meg unna salater og frukt. Egentlig generelt ting du ikke vet om er vasket godt, og ting som ikke er stekt godt :) Også vet du sikkert om oster og div fisk:) Good tur !!!=D

Så herlig!
Hadde nok holdt emg unna særlig salat og frukt og grønt som du får servert på resturant da du ikke vet hvordan det er vasket...

Vi reiser en uke til syden i juni, er over 12 uker da om alt går grett, kjenner det er herlig å tenke på!

Jeg reiser også til kina og thailand nå på søndag og gleder meg kjempe masse..... Holde seg unda grønnsaker er jo greit, men hvorfor frukt?

Går fint å spise frukt, men bare frukt som du skreller. Unngå å få bakterier fra utsiden borti fruktkjøttet.

Kokt, stekt eller skrellt er vel en god regel. :)

Ja jeg ville vært nøye på å kjøpe vann på flaske, ikke i springen. (men det gjør jeg ellers også), gjennomstekt kjøtt, forsiktig med salat, og frukt går fint når du kan skrelle det selv.

Ellers  skal du bare nyyyyyyyyyyyyyyyyyyyte det og kose deg!!!!!!!

Bittelitt misunnelig

Nei nå har jeg lyst til å grine!!! Jeg skal til syden om 2 uker, blir da 7-8 uker på vei og jeg gleder meg sååååå til å spise gresk salat :( 

hadde ikke turt å reise til syden. er ikke anbefalt og reise til syden det første og siste trimesteret.

mine2 skrev:
hadde ikke turt å reise til syden. er ikke anbefalt og reise til syden det første og siste trimesteret.

Hvorfor? Siste trimester kan jeg skjønne, men da pga varme og div plager som kommer seint i sv.skapet, samt at flyselskaper kan være strenge. Men, har aldri hørt at det bare er andre trimester man kan reise til syden. Høres veldig rart ut. Det er ikke verre enn å ta forhåndsregler. De anbefaler nok mer å leve livet å tenke seg om, enn å sitte innenfor husets fire vegger i frykt for å spise noe feil liksom!!?

Bare å bruke støttestrømper om du tenker på blodpropp. Blir ikke nevnt noe sted at det er farlig å fly i 1. trimester. Det eneste som nevnes er mat og der kan man jo ta forbehold. :)
Jeg reiser selv da jeg er i uke 12 :) Sist reiste jeg i uke 6 og forutenom kvalmen gikk alt fint! :)

sa ikke at det var farlig ,men at det ikke er anbefalt. Grunnen til at jeg vet det er ei som reisete enda legen anbefalte og vente og det angrer hun bittert på nå! Står også der at det er tryggest i 2 .trimester. Men man tar jo ulike valg. Jeg sa bare hva jeg ville gjort. Å jeg hadde ikke reist til syden.

Jaja.. jeg har no vært en uke i syden, kommet meg hel frem og tilbake :) Hatt en fantastisk solfylt og herlig uke :) akkurat hva jeg trengte... merket ingenting på flyturene, men må ærlig talt si at jeg ikke klarte å holde meg unna salaten.... ellers var jeg flink :) kjøpte frukt som vi skrellet selv..:)
Og så var det deilig å bare kunne "slippe ut" magen og gå med sommerklær, istedenfor å gjemme den under store klær på jobben, siden ingen vet det ennå :)

Anbefales på det sterkeste :) :) Nå gleder jeg meg til ny ultralyd om to dager :)

Back
Topp