Til Syden uten baby???

mamma til 2<3

Gift med forumet
Hadde du ville reist til syden 1uke UTEN din 6mnd'ers gamle baby?
Hvorfor?
Hvorfor ikke?

Lurer så klart ikke på å gjøre det,er bare ute etter litt meninger om saken[;)]

Det har jeg gjort, men det var fordi vi skulle i bryllup...

nei, aldri i livet! synes en baby bør være sammen med mamman sin jeg[:)]

ORIGINAL: Julibaby og meg

Nei!
Hadde hatt panikk for at noe skulle skjedd mens vi var der.
6mnd syns jeg er for tidlig!

Sviger sa de kunne passe henne 1uke til sommern så vi fikk reise, men jeg veit ikke om jeg tør det engang!
Da er hun 1år..

Hehe,samme her du...[8D]

ORIGINAL: Bdancer

nei! fordi jeg fullammet, så det hadde ikke gått.

utenom det så er 6mnd gamle babyer sterkt knyttet til omsorgspersonene sine og dette kan skape utrygghet og stress. det er bevist ved adskildelse ved forskjellige anledninger og er ikke anbefalt om det ikke er nødvendig (f.eks. ved sykehusinnleggelse e.l.).

personlig skjønner jeg meg ikke på de mødre som vil reise fra babyen sin... for meg strider det helt mot naturen og morsinstingtet...

Helt enig!!!!

Jeg hadde ikke reist bort en uke uten babyen min på 6 mnd. Babyen trenger
å være hos mamma, og jeg hadde dessuten savna han altfor mye!! [:D]

Var en uke på seminar i Italia da Nicholas var 7 mnd. Han klarte seg fint hjemme med pappaen sin han.

jeg gjordet det når elsteman var 7 mnd. vi bestilte jo turen lenge før han var født. (skulle på tur med mamma og bestemor) tenkte jeg kanskje ville ha godt av det.. men nei nei.. jeg gråt hver kveld å ville hjem. sambo sendte de fine filmene av han på tlf å det gjordet d nesten værre. jeg spurte reiseselskapet om jeg kunne få reise hjem før å, men d gikk ikke [8D]
jeg holdt ut, men slappet ikke av el koste meg, så aldri mer [:D]

Nei, er du tullete[:D]

Hadde syntes det var altfor tidlig.

Jeg var borte fra prinsessa en helg da hun var ca 6 mnd. Hun var hjemme med pappaen sin. Det gikk jo greit, egentlig litt godt for både meg og henne, og pappaen fikk ansvaret selv. Men jeg savnet henne enormt, og det var masse styr i forkant for å få henne til å drikke av tåteflaske. Hun fikk grøt også på den tiden, men det var mest pupp, så hun var nødt til å lære seg å drikke av flaske.

Hadde ikke gjort det igjen da hun var så liten. Nå kan jeg godt la henne være med pappen noen dager, men vi tør ikke å dra fra henne begge to, da blir det kun for en overnatting. Og da er vi ikke så langt unna, tenk om hun blir syk eller noe. Uff. Jeg har nok blitt mer hønemor etter som tiden har gått jeg...[8|] 

næij det ville jeg på ingen måte gjort.
om man ikke kan ta med barnet eller gidder å vente til det blir gamlere burde man heller ha ventet ei stund med å få barn.
så små barn bør være sammen med forldrene sine og mange dager ifra dem vil være tramatisk og vanskelig for et så lite barn.

Jeg har gjort det, og kommer ikke til å gjøre det igjen!
Tenkte kun på lille snuppa mi, og savna henne masse!

ORIGINAL: Kakemonsteret

De anbefaler år pr døgn!! Og det vil si at du burde ikke være borte lengre enn 1/2 dag på det tidspunktet. [;)] Ville aldri i verden dratt 1 uke bort fra mini når han var 6 måneder gammel. Vet ikke om jeg hadde klart mer enn 1 natt borte fra mini nå (snart 1 år). [:-]

vil gjerne ha dokumentasjon på det[:)] (ang samværsavtale)

Samværsavtale? [:-] Var det jeg fikk beskjed av helsesøster! Gidder ikke å hente fram bevis på det... Synes det høres ganske riktig ut, at foreldrene ikke burde være borte fra barna lengre enn 1 døgn pr år (selvfølgelig så er det jo opp til en viss alder da). [:)]
kan jo hende hun trenger dokumentasjon hvis hun deler omsorg for sitt barn![;)] tror ikke denne gikk på deg[:)]

vi var en uke i syden da han var liten...

ønsker ikke å forsvare det, og legge ut hisorien og grunnen her.. for det er en sak for oss som valgte dette..
 - vi savnet han veldig men visste han hadde det helt supert hos mamman min. og er veldig glad vi valgte den turen i ettertid også med tanke på fremtiden =)

jeg mener dette er noe du må / dere må vurdere selv... tenke på hvorfor dere ønsker å reise bort en uke til syden uten baby en uke... og sånt... det må være opp til dere =)=)

Kunne aldri falt meg inn.
Ville ikke dratt fra eldstemann på 2,5 år i en uke heller jeg.

Jeg også har oppfatningen om at har man barn, så har man barn. Vil heller ha med med barna mine på ferier og slikt ennå reise fra dem.
Det lengste jeg har vært uten førstemann er 2 netter, og minsten har jeg ennå ikke vært borte fra over natten.

ORIGINAL: Annicken

vi var en uke i syden da han var liten...

ønsker ikke å forsvare det, og legge ut hisorien og grunnen her.. for det er en sak for oss som valgte dette..
- vi savnet han veldig men visste han hadde det helt supert hos mamman min. og er veldig glad vi valgte den turen i ettertid også med tanke på fremtiden =)

jeg mener dette er noe du må / dere må vurdere selv... tenke på hvorfor dere ønsker å reise bort en uke til syden uten baby en uke... og sånt... det må være opp til dere =)=)

Trenger ikke legge ut grunnen nei[:)] ville bare høre hva folk mente om saken jeg[:)]
Og som skrevet i hovedinnlegget: Vi skal ikke til syden uten babyn vår altså,var bare ute etter meninger jeg[;)]

De anbefaler år pr døgn!! Og det vil si at du burde ikke være borte lengre enn 1/2 dag på det tidspunktet. [;)] Ville aldri i verden dratt 1 uke bort fra mini når han var 6 måneder gammel. Vet ikke om jeg hadde klart mer enn 1 natt borte fra mini nå (snart 1 år). [:-]

ang samværsavtaler da er jo barnet med en av foreldrene... blir ikke det samme.

ditto!

ORIGINAL: Anskar

ang samværsavtaler da er jo barnet med en av foreldrene... blir ikke det samme.

Men på en annen side så kan jo et barn være mer knyttet til sine besteforeldre enn til den parten den ikke bor sammen med daglig...

Nei, jeg hadde ikke klart det.

Hvorfor ikke:
-savn
-han trenger mammaen og pappaen sin
-syns han er for liten til å dra fra han så lenge
-og jeg syns at han skal bli med oss på ferie, vi er jo en familie, og ferier er for å tilbringe tid sammen

Gutten min er 13 mnd kommer ikke til å dra fra han med det første for å feriere uten han

Back
Topp