Til syden om en måneds tid

Frøkenkanin

Forelsket i forumet
Jeg har ikke reist til syden som gravid før. Er det noen som har som tenker at det er noe spesielt jeg må passe på? Tips mottas med takk. :flower

Jeg skal også til syden om en 6 ukers tid, og tenker at jeg kommer til å safe litt på maten, ikke iskrem i beger, droppe isbiter i brusen, og ikke minst passe på å drikke nok flaskevann i løpet av dagen :)

Henger meg også på her. Skal til tyrkia om 5 uker, sliter nå med mye kvalme og oppkast så krysser fingrene for at dette skal gi seg til da. Lurer også på dette med maten: vi har bestilt all inclucive.

Jeg var på tenerife når jeg var 20 uler sist.
Eneste jeg passet godt på var å ikke spise noe salat, mange vasker det i springen å der er det masse bakterier. Myyye antibac, ikke drikke vann rett fra flaska, eventuelt vaske tuppen av flaska, passa også på at alt kjøttet var gjennomstekt godt! Sitte mye i skyggen, smøre godt. Får fort pigmentforandringer når man er gravid, å ikke bli for varm :-D

Er det jeg kommer på i farta.

Ha en god tur dere som skal reise

På mobilen. Digger appen ♥

Jeg reiste en del i forrige svangerskap og en 3-4 blir det sikkert nå også. Kommer litt an på hvor du reiser, men de fleste steder går helt fint :)
Mat er noe man fort tenker på, men det med overoppheting ligger kanskje litt lenger bak. Som gravid er ikke solstikk det beste, så blir en del skygge og bading her i gården :) (ihvertfall når man reiser midt på sommeren til syden)

Du må ha riktig god tur! :)
Vi reiser om noen uker, gleder oss! :)

forsiktig med kuleis, salater og isbiter. ikke kose med noen dyr. ikke gå med vått badetøy da det er større sjans for uvi. passe på å ikke bli overoppheta. drikke masse vann. ellers samme regler som hjemme. og vær forsiktig med egg. norge er ett av få land man kan spise egg i som gravde

Back
Topp