til syden med små barn *bilsete*

Cathis

Elsker forumet
Dere som har vært i varmere strøk med små barn, har dere med bilsete til de? Leier dere der nede? Eller kjører dere bare uten?

Når vi var i spania fikk jeg kranglet meg til å ha med bilsete, alle de andre i familien synes jeg var teit og barnslig og mente å ha henne på fanget hadde vært det beste..

Nå reiser vi til hellas om 3 uker, og igjen kom svigefar med en glupt forslag.. Ida kan bare sitte i midten bak med mage belte, og sitte på en pute!!!![:-]  alvorlig talt DET er ikke aktuelt!

Hva gjør dere?

ORIGINAL: TasaMus

vi dro uten og det angrer jeg på!

Nei ta med bilsete!

hadde dere bare mini på fanget da eller?

Altså kjører mann buss er det greit føler jeg.. men vi skal leie bil og kjøre litt rundt på øya og.. og da mener jeg å sitte i midten på en pute er ikke veldig barnevennlig..

På en skala fra 1-10 hvor lyst hadde du til å "slå" svigerfar i bakhodet da? [&:][8D]

Jeg hadde tatt med bilsete om det skulle kjøres mye.

Han satt på fanget #flau#
skulle vist ikke ta de innunder beltet sitt.

Vi kjørte ikke ti min til sammen,men alikevel jeg hadde dødd hvis noe hadde skjedd.
og syns det er fælt å tenke på at vi ikke hadde med

hadde tatt med uansett i dag for man vet aldri hva som skjer.

når vi var i spania dro vi jo på lang tur, og kjørte i flere timer..

Og øya i hellas er veldig stor.. nei makan mener jeg.. ååh.. så lei av å måtte "forklare" hvorfor jeg mener sikkerheten til ida er viktigere enn det at det er et "slit" å bære sete att og frem til flyplassen... ååååååååååååh...

ta med.er ikke noe stress å bære med den vel.Hun kan jo sittei den og du leverer jo den fra deg sammen med bagasjen!

hvilken øy skal dere på da? [:)]

vi skal til Zakynthos... aldri vært der før, så gleder meg veldig!

Da vi var på Tenerife hadde vi ikke med bilsete. DA var Oliver 3 mnd. Vi kjørte en tur med TAXI. Hadde han på fanget. Synes det var helt j..... Var dritredd for at det skulle skje noe, og GIKK hjem fra der vi hadde tatt taxi til.
Så ta med bilsete du. [:D]

Dersom man leier bil hos f.eks Avis har de helt sikkert bilstoler også. Vi leide bil på Gran Canaria og der hadde de hvertfall helt ok bilstoler også.

ORIGINAL: afri

Vi leier bilstoler med bilen.

sign, null stress det.. hadde ikke giddi å drassa med sete, når dere likevel skal leie bil så har de det der dere leier.. men kan jo ringe å undersøke først[:)]

skjønner godt du ikke vil ha henne på fanget!!!

Når vi var i syden med eldste gutten vår så hadde vi ikke med sete. Vi kjørte buss fra og til flyplassen. Jeg likte det egentlig dårlig, men det var en kort tur, og det var jo buss så jeg følte det var litt tryggere enn med bil.

Det var en familietur, hele fam til sambo. De andre prata i å leie bil, så jeg gav beskjed om at Gaute måtte ha bilstol om vi evt skulle dra. Hele resten av gjengen syns jeg var teit, selv foreldrene til en annen 2 åring syns det[&:] det hele endte med at vi ikke leide bil[:D]

Vi leide også bil med bilstol. Veldig greit!!!! [:)] Så slipper du å drasse på enda mer enn du allerede må... [;)]

Hvis dere ikke skal leie bil, men tenker på å ta endel taxi... hmm... Da ville jeg vurdert å leie bil i stedenfor! [;)]

Hadde sjekka opp i om jeg kunne fått leigd bilsete med bilen. Hvis ikke det, så hadde jeg tatt med bilsetet. Hadde ikke satt ungen min på pute nei...

ta med biolsete om du er usikker

Tar med til Oliver, leier til Emily

Da vi var i syden med Emily når hun var 1 år så hadde vi og med eget

Vi kom hjem fra ferie idag - og vi har hatt leiebil med barnesete.
Har vært helt supert! Det setet som sto i bilen når vi kom var vi ikke fornøyd med, og fikk byttet uten problemer. De kom til og med å leverte nytt sete der vi bodde[:D]

Jeg ville ikke tatt med eget - for hvis de sendes med fly er de ikke lengre sikre i en kollisjon! De får HARD medfart og kan ha skjulte skader osv!

Vi leide ikke bil, men den taxien som vi bestilte som skulle kjøre oss der vi skulle bo, bestilte vi med bilsete til han

Svigers reiser ned uken før oss så de skal høre [:)]
Nei sitte på pute og med magebelte på en 1 åring er totalt uaktuelt, da blir jeg hjemme med henne[:)]

Back
Topp