Hei!
Alle babyer er jo svært så forskjellige , så derfor vil det sikkert være mange ulike erfaringer blant oss foreldre!
Jeg sitter faktisk kun igjen med positive erfaringer, til tross for at jeg er alene med gutten, og hadde stort sett alt ansvar alene. (reiste med søster og kjæreste, men det blir liksom ikke det samme som en far..)
Skal prøve så godt jeg kan og svare på spm. dine og litt til !
Flyturen : Vi spurte på innsjekkingen om vi kunne få ekstra fotplass, men det var desverre reservert ut til noen som hadde betalt ekstra på forhånd. Så derfor ble jeg sittende med han på fanget hele turen. Litt tungt, med tanke på at han helst vil stå hele tiden hehe[:)] ved letting og landing fikk vi en sele som vi festet i min. Hadde den litt løs slik at jeg samtidig kunne amme han. Når det gjelder å få kokt vann tror jeg dette helt sikkert går greit. Spør tidlig så de får gjort det før de starter med serveringen. Sikkert lurt å ha med en tom termos så kan de koke opp så du har en stund. Gutten min felte ikke en eneste tåre på noen av veiene, men var for det meste våken. Sov vell den siste timen både fram og tilbake.
Vi hadde med oss en brio softbag (kjøpt på Finn.no for 250 kr) den sov ham i helt fra flyet til vi ankom hotellet flere timer etterpå. Så han lå i den på flybussen. Var ikke noen bilseter der.
På hotellet vårt sto det en oppredd barneseng når vi ankom hotellet (jeg hadde ringt reiseselskapet og forsikret meg om det på forhånd) Vi brukte den forøvrig kun til lekegrind på dagtid, da jeg synes det var litt trist å ligge i en to meter lang seng alene ;)
Når det gjelder vogn hadde jeg med meg en tre-hjuls sportsvogn, Emilian sov godt i vogna og den var "brostein-vennlig" , men det endte opp med at jeg leide en litt lettere trille som hotellet hadde til utlåns. den var ganske enkel, men han lå utrolig godt i den. skal se om jeg finner et bilde av den også;

Den var godt egnet til små babyer. Så at "alle" tyrkerne med baby trillet rundt med denne. Altfor varmt med bagvogn der nede. Denne var luftig og god!
Ellers hadde jeg med meg babybjørn bæresele som jeg brukte på flyplassen og litt når vi gikk rundt i byen om kveldene. Hadde også med meg vippestolen hans, rett og slett fordi han er så glad i den. Den brukte vi når vi satt ute på verrandaen og når vi spiste lunsj og middag på hotellet en sjelden gang.
Når det gjelder solbeskyttelse så smurte jeg han inn med vichy faktor 50. Han lå så klart alltid under parasoll, også når det var overskyet en sjelden gang. Brukte også parasollen på vogna på stranda og ved bassenget. La den bak hodet spm ekstra beskyttelse. De første dagene på stranda brukte jeg også et gammelt laken, som jeg festet som et slagt telt over han. Lå bare i bleien.
Når vi badet i sjøen og i bassenget brukte han uv-drakt når sola var på det sterkeste. På morgenen og ettermiddagen fikk han bade kun i badebleie,merket at han likte det mye bedre. Jeg synes uv.hatteer med nakke beskyttelse fungerte mye bedre enn vanlig solhatt da de satt mye bedre på og har en veldig lang skjerm, slik at de ikke trenger solbriller. Brukte solbriller også, men ikke like poppis bestandig...
Han ble i hverfall ikke solbrent på turen, men en litt mer gylden hvitfarge fikk han kanskje ;)
Når det gjelder baggasje er det lurt og pakkke endel sammen med vogna. Jeg sendte med vippestol, 2 pakker bleier, leketeppe og flere pledd i posen som vi pakket vogna i. Rundt vogna surret jeg bobleplast som ekstra beskyttelse. ( 69 kr meteren på clas olson)
Da kommer jeg ikke på mer, men det er bare å spørre om det er mer du lurer på! Vi hadde i hvertfall en helt super tur begge to, og jeg håper jeg får spart opp til en tur til høsten igjen [:)]
Et bilde fra flyturen: