Til Spania om 3 mnd...

-Lilletrille-

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Om 3 mnd reiser vi til Spania for første gang med ungene[:)]
Men typisk meg begynner å stresse allerede.
Hva skal jeg pakke??
Noen som har vært i syden med små? Lillegutt vil da være 11 mnd. De andre 4,5 og 6,5 år.
Stresser ikke så mye med de to store da.

Får vi ta med MME på flyet? Ublandet da eller? Hva om han skal ha et måltid grøt på flyet? Hva om han bæsjer PÅ flyet? [&:]
Er det nok å pakke en liten tralle eller må jeg ha med den store Brio vogna?

Jeg hyperventilerer ikke.....bare nesten.....[8|]
 
MME får du ha med ja [:)]
Ville nok hatt med en trille, med nedfellbar rygg..
På flydoen så har de vegghengte stellebord, så bæsjing blir nok ikke noe problem [;)]

Det kommer til å gå helt fint [:)][:)]  

Vi reiste til GC i oktober, da var lillegutt 5 måneder. Alt gikk supert [:)]
 
hahaha vi reiser og på den tiden, men har ikke begynt å tenke på hva vi skal ta med..det er jo en evighet til!![:D][:D]
så du kan puste ut, det er ikke vanskelig å reise med små barn..storesøster her har vært på tur med oss til Europa og Afrika, første turen var hun 5 mnd.
Det holder å ta med en liten trille når han er 11 mnd, du kan ta med mme på flyet ja, men det kan være at de ber deg om å smake på den[:)] evnt ta med ferdigblandet mme..det syns jeg er mest praktisk på tur.
Til flyet pakker du:
1-2 klesskift
stelleveske med stellesaker og bleier
mat og drikke
smokk hvis gullet bruker det
et teppe for det kan være kaldt i luften
et par leker, jeg syns det er greit å ta med plastleker eller leker som lett kan vaskes på reiser.

Bare spør i vei hvis du lurer på noe mer[;)]

Det jeg syns er mest trøblete er at barnematen på glass smaker annerledes i utlandet enn de gjør hjemme, og bleiene kan lukte kraftig parfyme..så jeg bruker å pakke ned mat og bleier for hele oppholdet.(Bleier er også ganske dyrt rundt om kring)
 
Okey takk for svar [:)]
Jeg stresser alltid for flyturen, selv om jeg bare skal reise alene. Så blir litt ekstra stressa når vi skal ha med alle 3
Men som du sier: det går nok helt fint......håper jeg [;)]
 
ORIGINAL: *Kolibri*

hahaha vi reiser og på den tiden, men har ikke begynt å tenke på hva vi skal ta med..det er jo en evighet til!![:D][:D]
så du kan puste ut, det er ikke vanskelig å reise med små barn..storesøster her har vært på tur med oss til Europa og Afrika, første turen var hun 5 mnd.
Det holder å ta med en liten trille når han er 11 mnd, du kan ta med mme på flyet ja, men det kan være at de ber deg om å smake på den[:)] evnt ta med ferdigblandet mme..det syns jeg er mest praktisk på tur.
Til flyet pakker du:
1-2 klesskift
stelleveske med stellesaker og bleier
mat og drikke
smokk hvis gullet bruker det
et teppe for det kan være kaldt i luften
et par leker, jeg syns det er greit å ta med plastleker eller leker som lett kan vaskes på reiser.

Bare spør i vei hvis du lurer på noe mer[;)]

Det jeg syns er mest trøblete er at barnematen på glass smaker annerledes i utlandet enn de gjør hjemme, og bleiene kan lukte kraftig parfyme..så jeg bruker å pakke ned mat og bleier for hele oppholdet.(Bleier er også ganske dyrt rundt om kring)

Takk *kolibri*[:)]
Er det ikke sånn at en ikke får ha med veske på flyet (hvertfall ikke så mye mengder)? Da kan jeg vel ikke bladet MME opp på forhånd?
Jeg ammer fortsatt, og når jeg tenker på alt stresset med den maten så håper jeg at jeg fortsatt ammer når han er 11 mnd......selv om det er lite sannsynlig.
Jeg har hørt at babyer ofte skriker når flyet går i luften og når det lander. Pleier du gi nesespray for å hindre dotter i ørene? Burde jeg kanskje gitt de to store også det?

Heheh ble mye mas fra meg nå ......[8D][:)]
 
Du kan jo kjøpe sånn liten pakke med ferdigblanda mme? Trur det er mest praktisk..
Eg skal snart ut å fly med snuppa, forrige gang amma eg, og det var innmari enkelt.. den gangen her må eg styre med mme og flaske, med en gang litt meir stress...

Tenker det går heilt fint eg, du er jo ute i god tid og forbereder deg[:)]
Lykke til!
 
Du får ha med barnemat gjennom sikkerhetskontrollen, gjelder også mme. Bare ta det opp og forklar hva det er. Kan hende de ber deg om å smake på det. De kan varme barnemat for deg på flyet, og som noen sier her er det stellebord på toalettet.

Jeg ville hatt med trille når han er så stor. Den kan du ha med helt til gaten, i hvert fall med Ryanair (og de er jo strengest av alle, så da regner jeg med det går med de fleste)

Jeg har flydd to ganger mellom Spania og Norge og det har gått kjempefint. En gang ved fire måneder og nå når hun er syv. Ha med:

Klesskift
Stellematte, våtservietter, bleier
Mat, smekke, skje
En leke
Smokk og smokkholder hvis det brukes
Et teppe

Har ikke hatt noe problem med vondt i øret og hun var t.o.m. forkjøla begge gangene. Brukte saltvann og nesesuger hjemme før vi dro. Ammet ved take-off og landing første gangen og brukte smokk sist gang. Gikk kjempefint!

Hvor i Spania skal du?
 
ORIGINAL: kattekvinna

Du kan jo kjøpe sånn liten pakke med ferdigblanda mme? Trur det er mest praktisk..
Eg skal snart ut å fly med snuppa, forrige gang amma eg, og det var innmari enkelt.. den gangen her må eg styre med mme og flaske, med en gang litt meir stress...

Tenker det går heilt fint eg, du er jo ute i god tid og forbereder deg[:)]
Lykke til!

Det var faktisk en veldig lur idè [:D]
At jeg ikke har tenkt på DET......
 
ORIGINAL: Julestjernamp

Du får ha med barnemat gjennom sikkerhetskontrollen, gjelder også mme. Bare ta det opp og forklar hva det er. Kan hende de ber deg om å smake på det. De kan varme barnemat for deg på flyet, og som noen sier her er det stellebord på toalettet.

Jeg ville hatt med trille når han er så stor. Den kan du ha med helt til gaten, i hvert fall med Ryanair (og de er jo strengest av alle, så da regner jeg med det går med de fleste)

Jeg har flydd to ganger mellom Spania og Norge og det har gått kjempefint. En gang ved fire måneder og nå når hun er syv. Ha med:

Klesskift
Stellematte, våtservietter, bleier
Mat, smekke, skje
En leke
Smokk og smokkholder hvis det brukes
Et teppe

Har ikke hatt noe problem med vondt i øret og hun var t.o.m. forkjøla begge gangene. Brukte saltvann og nesesuger hjemme før vi dro. Ammet ved take-off og landing første gangen og brukte smokk sist gang. Gikk kjempefint!

Hvor i Spania skal du?

Nå ble jeg roligere, takk [:)]
Godt å høre at det faktisk går ann å ha positive opplevelser me flyreiser[:)]
Og bra at jeg kan ha med barnemat på flyet.

Vi skal til Torrevieja (flyr til Alicante)[:)]
Hvor pleier du å reise?
 
Jeg flyr Madrid-Oslo (Rygge)

Går nok kjempebra!

God tur!
 
Åhh, så heldige dere er ;D God tur lenge på forskudd ;D Ser de andre har svart godt på spørsmålene dine ;)
 
Hei!

Vi var i syden i begynnelsen av desember. Det gikk kjempefint! Gullet var da nesten 7 mnd. Du får lov til å ha med pulver til grøt/mme. Så ber du bare om en kopp varmt vann på flyet :) på flyplassen gjør du det samme. Vi fikk også med oss små middagsglass og sviskemos. Selv om det er litt mer enn 100 ml. Så er det lurt å få ungen til å drikke noe eller tutte på smokk når en letter og lander.

Vi hadde med vogna, faktisk både sportsdel og bag. Men om han hadde vært 11 mnd ville jeg bare ha tatt med reisetrille. Den kan du jo også bruke på flyplassen ettersom jeg har forstått. Det virker jo veldig greit.

Ellers fikk jeg råd om å ta med all mat. Det vet jeg ikke om jeg hadde gjort igjen. De solgte det meste på gran canaria i hvertfall. Husker ikke hva slags grøt de hadde, men i hvertfall mye forskjellige middager. Men bleier er nokså dyrt, så det var greit å ha med. Ca 80-100 kr pakken.

Ellers så trenger du bare det du bruker en vanlig sommeruke :) pluss pass :)

dette ble visst veeeldig langt! hehe.. men husker selv hvor ufattelig stressa jeg var dagene før avreise! :)
 
ORIGINAL: jippiapril

Hei!

Vi var i syden i begynnelsen av desember. Det gikk kjempefint! Gullet var da nesten 7 mnd. Du får lov til å ha med pulver til grøt/mme. Så ber du bare om en kopp varmt vann på flyet :) på flyplassen gjør du det samme. Vi fikk også med oss små middagsglass og sviskemos. Selv om det er litt mer enn 100 ml. Så er det lurt å få ungen til å drikke noe eller tutte på smokk når en letter og lander.

Vi hadde med vogna, faktisk både sportsdel og bag. Men om han hadde vært 11 mnd ville jeg bare ha tatt med reisetrille. Den kan du jo også bruke på flyplassen ettersom jeg har forstått. Det virker jo veldig greit.

Ellers fikk jeg råd om å ta med all mat. Det vet jeg ikke om jeg hadde gjort igjen. De solgte det meste på gran canaria i hvertfall. Husker ikke hva slags grøt de hadde, men i hvertfall mye forskjellige middager. Men bleier er nokså dyrt, så det var greit å ha med. Ca 80-100 kr pakken.

Ellers så trenger du bare det du bruker en vanlig sommeruke :) pluss pass :)

dette ble visst veeeldig langt! hehe.. men husker selv hvor ufattelig stressa jeg var dagene før avreise! :)

Tusen takk for mange fine tips [:)]
Jeg noterer og noterer hihi [:D]
 
ORIGINAL: Frustrert Frue

ORIGINAL: *Kolibri*

hahaha vi reiser og på den tiden, men har ikke begynt å tenke på hva vi skal ta med..det er jo en evighet til!![:D][:D]
så du kan puste ut, det er ikke vanskelig å reise med små barn..storesøster her har vært på tur med oss til Europa og Afrika, første turen var hun 5 mnd.
Det holder å ta med en liten trille når han er 11 mnd, du kan ta med mme på flyet ja, men det kan være at de ber deg om å smake på den[:)] evnt ta med ferdigblandet mme..det syns jeg er mest praktisk på tur.
Til flyet pakker du:
1-2 klesskift
stelleveske med stellesaker og bleier
mat og drikke
smokk hvis gullet bruker det
et teppe for det kan være kaldt i luften
et par leker, jeg syns det er greit å ta med plastleker eller leker som lett kan vaskes på reiser.

Bare spør i vei hvis du lurer på noe mer[;)]

Det jeg syns er mest trøblete er at barnematen på glass smaker annerledes i utlandet enn de gjør hjemme, og bleiene kan lukte kraftig parfyme..så jeg bruker å pakke ned mat og bleier for hele oppholdet.(Bleier er også ganske dyrt rundt om kring)

Takk *kolibri*[:)]
Er det ikke sånn at en ikke får ha med veske på flyet (hvertfall ikke så mye mengder)? Da kan jeg vel ikke bladet MME opp på forhånd?
Jeg ammer fortsatt, og når jeg tenker på alt stresset med den maten så håper jeg at jeg fortsatt ammer når han er 11 mnd......selv om det er lite sannsynlig.
Jeg har hørt at babyer ofte skriker når flyet går i luften og når det lander. Pleier du gi nesespray for å hindre dotter i ørene? Burde jeg kanskje gitt de to store også det?

Heheh ble mye mas fra meg nå ......[8D][:)]

var ferdigblandet du får kjøpt på butikken jeg tenkte på[;)]
små bebiser skriker ikke så ofte på flyturen, ørene er ikke så sensitive for trykk som med eldre barn, men skal ikke si det for sikkert. Det er lurt å ha en smokk eller noe å drikke når flyet letter og lander for å unngå smerter ved lufttrykk. Jeg har da ammet eller gitt smokk..ellers kan du gi noe å drikke på til de store?

Dette kommer til å gå helt fint! Ta med litt aktiviteter på flyturen for de større barna, eks fargestifter, bøker, spill el som ikke tar så stor plass[:)]
 
Vi skal også til spania..i april.. 16 dager[:)][:)]
så skal vi også i en uke i juni[:)][:)]
 
Vi tok med en liten termos og fylte den opp på kafeen etter sikkerhetskontrollen. Greit å være selvhjulpen med vann hvis flyvertinnene er opptatt. Var på GC rett før jul og det gikk kjempebra, snuppa storkoste seg i varmen.  Ellers greit å vite at grøten jeg fant der skal blandes med melk... ganske så merkelig igrunn. Så ha med grøt og bleier, det lønner seg, for det kostet like under 10 euro for en liten pakke pampers. Tror det var ca 20 bleier i den... 
God tur[:D]
 
Back
Topp