til mor....

Huff,nå får jeg vondt nedentil når jeg leser det dere skriver!:eek: :p

Jo Ja! Det høres forferdelig ut. Men når du har babyen der, så kommer det litt i bakgrunnen av alt det andre ;)

Men av erfaring: Aldri vær redd for å spør lege eller jordmor om du kjenner mye ubehag der nede!
Jeg hadde skikkelig mursteinsfølelse der nede, og slet med å sitte og stå. Sambo måtte ordne mye med tulla. Men dagen jeg skulle hjem mannet jeg meg opp til en sjekk, og det viste seg da at stingene var gått opp samt jeg hadde fått noen gode hemoroider. Det kunne jeg jo fått hjelp til med en gang i stedet for å gå å tro at alt var normalt.

Et par dager med grønnsåpe og en uke med stikkpiller, så var jeg nesten så god som ny ;)

Oh ja. Bra! Jeg hadde ikke voldsomme etterrier med nr1, men de sier jo at det blir verre andre gang, så jeg skal iallefall ha liggende :)
Kan ikke huske at jeg hadde noe spesielt etter første jeg heller,men litt mer med andre og bare mer og mer med de andre....

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Hva har du fått da?? Tenkte jeg skulle be om å få på neste kontroll. Var grusomt etter nr 3 så blir sikkert mye verre denne gangen og paraset funker jo lite...
Husker ikke hva de heter akkurat no og resepten ligger i bilen og gidder ikke gå ut å se,men kan se etter i morgen....

Ja, hva? Paralgin og pinex forte osv er vel ikke så bra med tanke på amming? :)
Nei ikke noe av det,skal sjekke i morgen:-)

Behovet for grønnsåpebad er individuelt, lengde og mengde på renseselsprosessen er også veldig individuell. Jeg tok med et par bleier hjem fra sykehuset, brukte nattbind noen dager, og så normale bind i noen uker etter det.... Som svar til deg kariness
Tusen takk! Greit å få litt pekepinner her!

-- tasting fra mobil --

Jeg har en liten balje jeg kan sitte i så det er fint. Da skal jeg skrive opp på lista at jeg må kjøpe grønnsåpe og bind!

-- tasting fra mobil --

Jeg ble klippet og sydd sist gang og blødde masse i begynnelsen i forbindelse med renselsen. Jeg hadde god hjelp av en imsdalflaske med sportstut i begynnelsen. Hver gang jeg skulle på do fylte jeg den opp med lunkent vann og skylte underlivet etter at jeg hadde tisset mens jeg fortsatt satt på do. Da fikk jeg bort urin,blod og slim og kunne klappe forsiktig tørt med papir etterpå. Ellers signerer jeg ammeinnlegg, purelan brystvortesalve og store bind. Jeg måtte også investere i brystpumpe da jeg plutselig kunne startet opp tinemeierier 2 da jeg kom hjem fra sykehuset. På sykehuset fikk jeg Hirdouid krem som jeg smurte rundt klippet for å få ned hevelsen. Fungerte fint det, men sikkert bra med grønnsåpe også.

Venter min når to nå og er mer avslappet denne gangen, minner på at butikkene og apoteket også er åpent etter at vi har født, besøket trenger ikke mye oppvartning og det er vanskelig å være forberedt på hva akkurat DU vil trenge etter en fødsel :) ikke ment som kritikkdette altså, for er absolutt noen gode råd her, men kan bli litt hysterisk løp og kjøp mange ting som man kanskje ender med å ikke få bruk for:)

Back
Topp