Til MME-ekspertene

To be announced

Glad i forumet
September To Remember 2022
Hei mme-eksperter:

Under en medisinkur gikk vi fra fullamming til 100% mme/flaske med sønnen vår på 3mnd. Nå jobber jeg med å få opp produksjonen igjen. Jeg delammer nå, og gir sønnen vår mme 2-3 gang om dagen.

Der hvor vi har mye problemer med huden hans, har han aldri hatt problemer med tarm. Gul morsmelksavføring flere gang om dagen, uten luft i magen, var standard. Ved den brå endringen ble selvfølgelig tarmen hans tatt litt på sengen. Bæsjen ble kremete, grønn, og kom sjeldent (hver 2-3 dag). Lukter veldig sterkt. Mye skikkelig svovelfjert.

Etter overgangen til delamming ble bæsjen noe bedre, av og til litt gulere, men stadig vekk grønnaktig, kremete/lite flytende. Og han fjerter enda så veldig svovelaktig….

Er det normalt at mme-bæsj forblir grønn?
Er det normalt at mme-bæsj er så tykk/kremete?
Kan det hende tarmen vil regulere seg?

Jeg tenker på om det kanskje ikke er riktig mme? Kan magen bedre seg om man prøver andre? Hvor lenge bør man prøve? Hvis han er melkeallergisk (vi sliter med atopisk eksem), kan det kanskje være kronisk uansett hvilken man bruker? Synes det er veldig vanskelig!

Farge og konsistens på avføring er veldig individuelt uavhengig av mm og mme. Vi hadde grønn avføring og den var som regel kremete/grøtete (det er først ved fast føde den blir mer fast og brun). Så alt i alt høres det du beskriver som veldig normalt ut. Det er dessverre mer vanlig med magevondt med mme, men mange tåler Hipp bedre enn Nestle. Alle endringer man gjør bør man minst gjøre i 2 uker for det tar som regel så langt tid å få alle allergener ute av kroppen.

når det gjelder eksem er en mulighet å prøve melkefri mme i 2 uker å se om det blir bedre, for deretter i bruke vanlige mme igjen for å være sikker på at det er mme som er årsaken.

Back
Topp