Til legen i dag

Lilleostepopp

Elsker forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberlykke 2019
Da skal jeg til legen og få sjekket urinen igjen. Var å sjekket for to uker siden men da var det ikke nok bakterier på prøven til at han ville gjøre noe med det. Fikk bare beskjed om å komme tilbake om det ble værre og det har det nå blitt :( skikkelig stikkende vondt hver gang jeg er på do, og vondt å gå når det er noe som helst urin i blæra. Har også veldig mye vonde kynnere så er jo litt bekymra for at uvi skal sette i gang noe..er bare litt redd for at det ikke er noe denne gangen også og så blir legen oppgitt over meg sånn som sist:sorry: samboer er nesten litt sint på meg for at jeg ikke har ringt legekontoret før siden det er så vondt.. Men hater å være til bry :bag:
 
Skjønner godt følelsen med å ikke ville være til bry - er sånn selv. Men du må tenkte at det er best for både deg og lille i magen at man er ekstra forsiktig og lytter til kroppen nå :) Helt riktig at du sjekker det ut! Håper det går fint til legen og at det ikke er noe :) Og hvis legen blir oppgitt er det virkelig han/henne det er noe i veien med, ikke deg!
 
Blir så sjokkert over enkelte leger.. :o
Under svangerskap påvises ikke alltid uvi ved urinprøver, fordi det ikke nødvendigvis gir utslag. Men har du symptomer på uvi, så burde du høre om legen kan skrive ut antibiotika/penicillin uansett utslag på prøven.
 
Blir så sjokkert over enkelte leger.. :eek:
Under svangerskap påvises ikke alltid uvi ved urinprøver, fordi det ikke nødvendigvis gir utslag. Men har du symptomer på uvi, så burde du høre om legen kan skrive ut antibiotika/penicillin uansett utslag på prøven.

Ja konsekvensene for å gå lenge med uvi i svangerskapet kan jo være ganske ille. Så jeg tenker at er antibiotikan farligere enn dette?..kan jo være noe annet som feiler meg også, men det er ikke gjort noen forsøk på å finne ut av det. Av og til virker det som at helsen egentlig er helt opp til oss selv, så er ikke rart folk sitter å googler seg skremt..:confused:
 
Vet du, dette synes jeg legen din skal ta på alvor :-) Og hvis han ikke gjør det, da kan du faktisk ringe føden og høre hva de synes. Du skal ikke gå med uvi kjære deg.
 
Ja konsekvensene for å gå lenge med uvi i svangerskapet kan jo være ganske ille. Så jeg tenker at er antibiotikan farligere enn dette?..kan jo være noe annet som feiler meg også, men det er ikke gjort noen forsøk på å finne ut av det. Av og til virker det som at helsen egentlig er helt opp til oss selv, så er ikke rart folk sitter å googler seg skremt..:confused:
Nesten så du bare skal sitte inne på kontoret til legen helt til du får et svar du er tilfreds med.. Svigermor pleier å gjøre sånt, hun forlater aldri et kontor før hun har fått et svar, ene eller andre veien:p
 
Lykke til hos legen! Håper han/hun er litt mer medgjørlig denne gangen, så du føler deg ivaretatt!
 
Håper du blir trodd og kan få antibiotika. Min uvi satte seg plutselig i ryggen (nyrebekkenet). Var helt forferdelig vondt, men legen fikk ikke noe særlig utslag på urinen og trodde det var noe annet enn uvi. Dro på legevakta senere på kvelden og da hadde verdiene heldigvis steget. Fikk medisiner og da gikk det fort over.

Lykke til og god bedring!
 
Neida her var det ingenting på urinprøven:dead: legen mener jeg stresser.. Men mente også det var hodet som hadde kommet så langt ned at det presset mye på blæra. Jeg bare skjønner ikke hvorfor det gjør så vondt da:( legen ringte jordmora for sikkerhets skyld og da spurte hun han om GBS streptokokker, som han faktisk ikke visste om men det hadde de tatt prøve på før på meg uten at det var noe. Jordmor virket og litt forvirret ifht. Hva det kunne være. Endte med at vi sjekket baby med mini-ultralyd og babyen hadde det ihvertfall helt fint. Får trøste meg med det i det minste...
 
Neida her var det ingenting på urinprøven:dead: legen mener jeg stresser.. Men mente også det var hodet som hadde kommet så langt ned at det presset mye på blæra. Jeg bare skjønner ikke hvorfor det gjør så vondt da:( legen ringte jordmora for sikkerhets skyld og da spurte hun han om GBS streptokokker, som han faktisk ikke visste om men det hadde de tatt prøve på før på meg uten at det var noe. Jordmor virket og litt forvirret ifht. Hva det kunne være. Endte med at vi sjekket baby med mini-ultralyd og babyen hadde det ihvertfall helt fint. Får trøste meg med det i det minste...
Åh så rart :o
Men klart, når babyen ligger lavt med hodet så kan det presse på blære og om den rører seg kan det sikkert gjøre litt vondt og om det er urin i blæren.
Om de har testet for uvi og GBS så burde det jo være greit... Tenker mann i hvert fall...
De tester vel for uvi hver gang? Så kan du jo spørre jordmor neste gang om hun ikke kan sende inn urinen til dyrking en gang til? Bare sånn i tilfelle?
 
Åh så rart :eek:
Men klart, når babyen ligger lavt med hodet så kan det presse på blære og om den rører seg kan det sikkert gjøre litt vondt og om det er urin i blæren.
Om de har testet for uvi og GBS så burde det jo være greit... Tenker mann i hvert fall...
De tester vel for uvi hver gang? Så kan du jo spørre jordmor neste gang om hun ikke kan sende inn urinen til dyrking en gang til? Bare sånn i tilfelle?

Ja skal til jordmor neste uke så tenker vi får sett litt mer på det da. Hun kommer sikkert til å få prøven til dyrkning for sikkerhets skyld, det gjorde hun sist. Men jeg må nok bare holde ut nå har jeg forstått :confused:
 
Håper du blir trodd og kan få antibiotika. Min uvi satte seg plutselig i ryggen (nyrebekkenet). Var helt forferdelig vondt, men legen fikk ikke noe særlig utslag på urinen og trodde det var noe annet enn uvi. Dro på legevakta senere på kvelden og da hadde verdiene heldigvis steget. Fikk medisiner og da gikk det fort over.

Lykke til og god bedring!

Ja skulle jo nesten ønske det var uvi sånn at man kunne gjøre noe med det. Men sier de det ikke er noe så stoler jeg på dem som kan det. Håper jo det ordner seg litt selv men tviler på det siden babyen tross alt bare blir større og sterkere nå..:eek:
 
Back
Topp