Til keisersnittdamene!

MNJ

Elsker forumet
Yngste skatten min ble forløst med hastekeisersnitt for 6 dager siden.
Så lurer jeg på,

Hvor lang tid tok det før dere ble mer bevegelig?
Syns det er spesielt tungt å komme seg ut av senga uten at det blir for vondt...

Og hvilke klær brukte dere etterpå? Såret er jo akkurat der hvor bukselinningene går. Tok det lang tid før dere hoppet i buksene uten at det var ubehagelig?
[:)]

Hadde ikke problemer i det hele tatt. Var oppe veldig raskt etter keisersnittet. Gikk tur med tulle dagen etter. De var veldig flike på riksen med smertebehandling så jeg hadde utrolig nok ikke vondt i det hele tatt.

Brukte bukse med strikk

Så heldig du var da![:)] Var det planlagt ks eller haste ks?

jeg var nesten helt smertefri når jeg dro fra sykehuset den tredje dagen. hadde bare litt vondt hvis jeg nøs, hosta, lo osv.
men var veldig forsiktig med å ikke løfte for tungt eller bruke magemusklene for mye da, så jeg framprovoserte ikke noe smerte.

brukte slække joggebukser som hang på hoftene i starten. også andre bukser som var slække, så det ikke skulle gnage på såret.

husker ikke hvor lang tid det tok før det ikke var ubehagelig å bruke vanlige bukser, men det var ikke så veldig lenge, max 2 mnd

Jeg synes ikke det tok så lang tid [;)] Jeg synes faktisk at det gikk veldig fort [:)] Det å komme seg ut av sengen var vondt en stund, spesielt om natten når snuppa våknet og man ikke husket på å rulle. Hjalp veldig å rulle et håndkle sammen og holde det på magen og så liksom rulle seg ut av sengen [8D]

Helt ærlig så brukte jeg gravidebuksene en stund (husker ikke hvor lenge, 2-3 uker, kanskje), de går jo langt opp på mangen eller løse tights/joggebukse - også store "supersexye" boxerunderbukser [8|] Tok en stund før jeg ble komfortabel med dongeri igjen, men tror det var mer en fiks idè. Hadde ikke så lenge vondt, men synes det var ekkelt å ha noe på såret.

Hadde noen vondt i ryggen? Jeg merker at jeg slurver med å gå ordentlig oppreist, og har derfor vondt i ryggen en del.

ORIGINAL: MNJ

Så heldig du var da![:)] Var det planlagt ks eller haste ks?

Haste. Hadde 8 cm åpning alt gikk greit men tulla ville ikke nedover. Da valgte legen snitte meg opp. Godt var det for hun lå visst helt rart der inne. Stanget i bekkenet under veene så hun ble hoven i hodet stakkars. Fikk spinal så jeg fikk se alt. Var en flott opplevelse.

var oppe dagen etterpå jeg og jeg nektet og ta smertestillende så jeg hadde litt vondt men ikke noe kjempe mye...gikk med joggebukser... slet litt med å rette opp ryggen men det gikk seg fint til..hadde planlagt da... og jeg begynte å trene (gå fort ) ca en uke etter att jeg kom hjem...

ORIGINAL: 3xS

jeg var nesten helt smertefri når jeg dro fra sykehuset den tredje dagen. hadde bare litt vondt hvis jeg nøs, hosta, lo osv.
men var veldig forsiktig med å ikke løfte for tungt eller bruke magemusklene for mye da, så jeg framprovoserte ikke noe smerte.

brukte slække joggebukser som hang på hoftene i starten. også andre bukser som var slække, så det ikke skulle gnage på såret.

husker ikke hvor lang tid det tok før det ikke var ubehagelig å bruke vanlige bukser, men det var ikke så veldig lenge, max 2 mnd

sign

og grattis med bebis![:)]

Hadde katastrofe snitt. Brukte vel egentlig de 6 ukene på å komme meg. Til å kunne gjøre tyngre ting. Men kom jo meg rundt og sånt og fikk pusle med mitt etter noen uker. Men slet litt med å gå mye. Og brukte løse klær en stund. 6 uker etter klarte jeg fortsatt ikke bruke dongeribuksene mine.  Så det gikk i kosebukser en stund, eller bukser som var høye i livet[:)]

Back
Topp