Til info

Har hart cliniderm til meg selv og cosmica til ungene i flere år, men sjekker alltid hvert år. Kjøpte i januar da vi dro til syden og den typen var ok på fjorårets test, den er ikke med her.

Nivea blir slaktet hvert år, skjønner ikke at den selges. Flott reklame på tv nå for tiden da.....

Vi har den sprayen til garnier til Sigrid foreløpig... Men må innom apoteket for å kjøpe noe mer når sola dukker opp

Vi har kjøpt Nivea sin sensitive til E, men nå går den i søpla.

Dermica kids som eg kjøpte til A som står i bhg er berre smilefjes :)
Aldri likt nivea...

Samboer mener det er dumt å bare kaste Niveaen vi har kjøpt, og mener vi kan bruke den opp før vi bytter merke. Jeg kjenner at jeg har lyst å kaste den, men vet ikke om det er litt hysterisk? Hva hadde dere gjort?

Samboer mener det er dumt å bare kaste Niveaen vi har kjøpt, og mener vi kan bruke den opp før vi bytter merke. Jeg kjenner at jeg har lyst å kaste den, men vet ikke om det er litt hysterisk? Hva hadde dere gjort?
Hva med å bruke den selv da?:)

Signerer frøet... Hadde brukt den på meg selv :)

Jo, det kunne jeg jo, men det er faktor 50. Litt høyt for meg. Får se om vi i det hele tatt får bruk for solkrem i år... :P

Her har bhg allerede måtte brukt A sin :)

Hvilken faktor kjøper dere?
Jeg har lest at jo høyrer faktor jo mer dritt er det i det. Leste for en tid tilbake en bok som het "Sunde børn" hvor det stor at man ikke burde ha høyere faktor enn 15 og heller smøre ofte, være i skyggen og evt ha tynne bomullsklær og.

I bhg her har de også begynt med solkrem for lenge siden.

Jeg har lest at jo høyrer faktor jo mer dritt er det i det. Leste for en tid tilbake en bok som het "Sunde børn" hvor det stor at man ikke burde ha høyere faktor enn 15 og heller smøre ofte, være i skyggen og evt ha tynne bomullsklær og.

Kjøpte 50 nå uten å tenke meg om, men kommer til å kjøpe 30 neste gang. Jeg er egentlig mye mer redd for uv-stråling enn jeg er for innholdet i solkremen. 15 er altfor lite i mitt hode, da må de jo smøres hele tiden..

Jeg kjøpte 50 :-/

Har kjøpt 25 i faktor

Jeg bruker 30 på meg selv pga sensitiv hud, kommer til å bruke det samme til mini. Kanskje 50 på de mest utsatte stedene hvis nødvendig.

Kreftforeningen anbefaler faktor 15 i Norge. For høy faktor kan gi d-vitaminmangel som kan øke risikoen for andre sykdommer. Tenker at faktor 15 holder lenge om ikke barna blir solbrent eller får soleksem. Blir de det må man så klart ha høyere faktor. Sjekk også om kremen har kjemisk og/eller fysisk filter. En del kremer med høy faktor har fysisk filter som på de varmeste dagene kan gjøre at huden ikke puster, noe som øker risikoen for overoppheting.

Back
Topp