Til hvilke 'instutisjoner' dekker pasientreiser reisevei?

Linselusa

Forumet er livet
VIP
Dekker de f.eks øyelege/ortopist?

Har en som skal utredes for migrene , så har vært to turer hos øyelege og ortopist.
Dekker pasientreiser det?

Jeg finner sikkert ut ved å google, men lettere å spørre her om noen vet:)

hvor lang reisevei har du da?
reiser til/fra spesialist blir dekket. vi har fått dekket til øre nese hals lege iallefall så kan ikke forstå boe annet;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Ca 1, 5mil.
De dekker alt over 3km.
Så jeg vt dt er langt nok unna.

Så da går øyelege/ortopist uneer ordningen?
For da skal j ring til uka og få bkreftelse på at vi var der:D

JA! Det blir dekka. Dvs, du får refundert prisen på billegaste offentlege transportmiddel.

Guten min får i utgangspunktet dekka bil herfrå og til kommunesentrum (lite bussar her ute) og så buss vidare til Haukeland/øyelegen.

Men sidan han og har ein autismespekterforstyrrelse med åtferdsvanskar som kan gjere bussturen vanskeleg, får vi no og (etter klage) dekka heile vegen med bil, samt bompengar, ev. piggdekkavgift og parkering på Haukeland.

Lille får og dekka noko av reisa (bil til kommunesentrum og buss til Bergen) til fysio. Heldigvis, for det er ein del å hente når ho trener der kvar veke og det er ca 6 mil tur/retur.

Ein får derimot ikkje dekka reise til ortopediingeniør for tilpassing/oppfølging av ortopediske hjelpemiddel (i vårt tilfelle: innleggssåler/fotsenger).

Har vel fått refundert rundt 2000 kr på pasientreiser med ungane det siste året, vel verd å ta med seg dersom ein må reise ein viss distanse ein del gongar!

Kommer vell an på om det er på eget/privat intiativ dere besøker den legen, eller om dere er henvist dit av fastlege/annen helseinstutisjon.

Gutt født 09
Baby sept 13

Kommer vell an på om det er på eget/privat intiativ dere besøker den legen, eller om dere er henvist dit av fastlege/annen helseinstutisjon.

Gutt født 09
Baby sept 13

Jg skriver jo at jeg har en som skal utredes for migrene ;)
Så er fastlegen som har henvist oss. Var først hos øyelegen. Og hos ortopisten uka etter.
Han hadde syn som en hauk:p

JA! Det blir dekka. Dvs, du får refundert prisen på billegaste offentlege transportmiddel.

Guten min får i utgangspunktet dekka bil herfrå og til kommunesentrum (lite bussar her ute) og så buss vidare til Haukeland/øyelegen.

Men sidan han og har ein autismespekterforstyrrelse med åtferdsvanskar som kan gjere bussturen vanskeleg, får vi no og (etter klage) dekka heile vegen med bil, samt bompengar, ev. piggdekkavgift og parkering på Haukeland.

Lille får og dekka noko av reisa (bil til kommunesentrum og buss til Bergen) til fysio. Heldigvis, for det er ein del å hente når ho trener der kvar veke og det er ca 6 mil tur/retur.

Ein får derimot ikkje dekka reise til ortopediingeniør for tilpassing/oppfølging av ortopediske hjelpemiddel (i vårt tilfelle: innleggssåler/fotsenger).

Har vel fått refundert rundt 2000 kr på pasientreiser med ungane det siste året, vel verd å ta med seg dersom ein må reise ein viss distanse ein del gongar!

Flotters:D
Skal ringe de imorra og få en bekreftelse på at vi har vært der.
Tror jeg får dekt rundt 75kr pr gang, ikke at det er mye penger. Men det blir jo noe ut av det etterhvert. Han skal videre til mr og på barnepoliklinikken. Så blir flere turer.
Jeg har også månedlige bup turer med 2 av barna.

Back
Topp