Til Hellas med 1åring..

Nordt

Glad i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Novemberbarna 19
Hei ! Nå har jeg endelig fått mannen med på en sydentur til sommeren (juni). Det skal blir deilig! Det er 2 år siden sist vi tok oss en ordentlig ferie. Så da lurer jeg på om det er noen av dere som har noen tips til opp-pakning. Ellers om det er noen som har gode eller dårlige erfaringer med småbarn og varme. Tips til solkremer, UV drakter, tralle "vogn" osv.

Vi skal til Hellas (Karpathos), dagtemperaturen ligger på ca 26 grader. Vi skal bo i en 2 roms-leilighet 50 m fra stranden. Det er barnebasseng der vi bor ^^, Har egen terrasse som vi skal kose oss på etter sengetid. Tenkte å ha med alt av grøt og melk Amira trenger på 1 uke, bør jeg ta med middager også ?

Hvordan sitter og sover en 1-åring på en 5 timers fly tur ? Eget sete?
Er det ellers noe jeg ikke har tenkt på ?

Hellas(karpathos).png karpathos.png karpathos 1.png

så deilig ut! vi reiste til Bulgaria da Erik var 1 1/2 år. jeg ville tatt med Bleier og det meste av mat tror jeg:)

så deilig ut! vi reiste til Bulgaria da Erik var 1 1/2 år. jeg ville tatt med Bleier og det meste av mat tror jeg:)

Ja det er vell det tryggeste :) Hvordan reagerte han på varmen ?

har stor koste seg:) veldig aktiv og sprang over alt:p

* nå gikk det opp for meg at har har blitt sååå stor! * føles ut som i går..

Hehe, ja tiden går fort. Kan i grunn ikke se for meg at hun kan gå engang (noe som ikke er garantert). Hadde dere med noen trille ? Hvor ofte sov han dupp? Mistenker at det blir vanskelig og holde seg innenfor 23kg når det gjelder bagasjen.

vi hadde bare vogna vår med vi:) gikk kjempe fint:) hehe. han sov et par ganger om dagen mener jeg:) en gang om hvilen var lang og god, og to om de ble litt korte:p

så herlig ut :)
Parasoll til vogna ( har reist med både quinny zapp xtra og babyjogger city elite som har store kalesjer, men de dekker likevel ikke alt)
Bleier
Våtservietter ( de er som regel fulle i parfyme, hvertfall i spania)
Middagsglass ( vi hadde ikke med til storebror da han var ett år, og de der nede smakte dritt)
Uv-drakt
Solbriller
cosmica solkrem for barn er god
Sitter på fanget med mindre dere betaler for eget sete, 1 åringen min sovnet ved take-off og han var av typen som var vanskelig å få til å sove, så det var godt :D
Leker til flyturen
Prampack kan være lurt, hvis du er redd for at vogna skal bli ødelagt
Hvis hun har begynt å gå kan det være lurt med strandsko/badesko siden sanden er veldig varm.
Hmm, kommer ikke på noe mer :P

Så deilig. Vi skal til Tyrkia i august. Om du skal ha eget sete må du betale for det, ellers sitter han på fanget. Kan være lurt å ta med noe å spise på flyet til den lille. Barnemat får man ta med +litt leker osv. Vi reiser kl. 21.00 så regner med han sovner.

Ellers tar vi med bleier, barnemat, uv-drakt og vogn. Blir nok mye pakking på meg som skal ha med 3 barn og mann :D

Så deilig. Vi skal til Tyrkia i august. Om du skal ha eget sete må du betale for det, ellers sitter han på fanget. Kan være lurt å ta med noe å spise på flyet til den lille. Barnemat får man ta med +litt leker osv. Vi reiser kl. 21.00 så regner med han sovner.

Ellers tar vi med bleier, barnemat, uv-drakt og vogn. Blir nok mye pakking på meg som skal ha med 3 barn og mann :D

Hmm, leste at det ikke var lov å spise annen mat enn det som ble servert av kabin ansvarlig med tanke på allergi hos andre passasjerer.. Trodde det gjaldt all mat. Har også forstått det slik at man får ha med en bag som veie 23 kg kun til barnet (under 2 år) + en bag som veier 23 kg til deg selv + vogn uten ekstra avgift...

Hmm, leste at det ikke var lov å spise annen mat enn det som ble servert av kabin ansvarlig med tanke på allergi hos andre passasjerer.. Trodde det gjaldt all mat. Har også forstått det slik at man får ha med en bag som veie 23 kg kun til barnet (under 2 år) + en bag som veier 23 kg til deg selv + vogn uten ekstra avgift...
Leste også det når vi bestilte tur (skal til Kanariøyene i mai:)). Syns det er litt søkt, særlig etter flyturen vi hadde i går. På setet på skrå foran meg, satt en dame med en hund i bag under setet. Og jeg er allergisk. :p Jeg er heldigvis ikke hyperallergisk (hvis det er et ord :p), så det gikk jo greit. Men da blir det litt spesielt at man ikke skal kunne ha med seg babymat eller en brødskive til litt større barn. Er jo ikke veldig god den charter-maten, så sikkert mange barn som ikke spiser så mye av den... :)

Jeg leste ikke det før jeg hadde trykt nei for mat på flyet, tenkte jo at vi kunne ta med noen kjeks til oss å glass til Amira, men siden de ikke tillater det må vi jo ha likevel. Blir det mulighet til å handle der og da, eller bør jeg ringe å bestille ?

Sier som de andre,ta med mat og våtservietter. Bleier er vel også lurt ettersom det kanskje er dyrere?
Og betal for ekstra sete! Veldig greit med ekstra plass når man reiser med små,selv om de ikke sitter i setet hele tiden.

appen

Sier som de andre,ta med mat og våtservietter. Bleier er vel også lurt ettersom det kanskje er dyrere?
Og betal for ekstra sete! Veldig greit med ekstra plass når man reiser med små,selv om de ikke sitter i setet hele tiden.

appen

Da må man jo betale for ekstra billett? Vil heller ha baby på fanget enn å betale flere tusen på ekstra flybilett :P Kan jo være heldig å få en rad for seg selv også hvis det ikke er fullt fly :)

Har ikke planer om å kjøpe en ekstra billett, er ikke akkurat billig med sydentur i sommerferien. Får håpe vi er heldige med plasseringen, men det tviler jeg også på .. som sagt, når sommerferien har begynt blir vi nok ikke alene i flyet.

Ja, jeg har kommet fram til at vi tar med alt Amira trenger gjennom hele uken ;) UV drakt, solkrem faktor 50 og vogn med parasoll ^^, Evt strand sandaler.

Slik jeg har forstått det så får en ta med seg babymat i håndbagasjen på flyturen, det kan hende en blir bedt om å smake på den selv for å "bevise" at det ikke er noe muffens, men dette skal altså ikke være noe problem.

Det jeg lurer på er det med bagasjemengde og baby. Vi har bestilt oss tur gjennom Kroatiaspesialisten i juli :happy093, og det står oppgitt av vi kun kan ha med oss 15 kg per voksen som innsjekket bagasje, pluss 5 kg per voksen som håndbagasje… Kan en ikke ha med noe ekstra når en har med seg ett barn (13 mnd ca på reisetidspunktet)?? Og så vi som har brukt å ligge på ca 20 kg per person når vi har vært ute og reist bare oss to på reiser tidligere…! :eek: :laughing002

Slik jeg har forstått det så får en ta med seg babymat i håndbagasjen på flyturen, det kan hende en blir bedt om å smake på den selv for å "bevise" at det ikke er noe muffens, men dette skal altså ikke være noe problem.

Det jeg lurer på er det med bagasjemengde og baby. Vi har bestilt oss tur gjennom Kroatiaspesialisten i juli :happy093, og det står oppgitt av vi kun kan ha med oss 15 kg per voksen som innsjekket bagasje, pluss 5 kg per voksen som håndbagasje… Kan en ikke ha med noe ekstra når en har med seg ett barn (13 mnd ca på reisetidspunktet)?? Og så vi som har brukt å ligge på ca 20 kg per person når vi har vært ute og reist bare oss to på reiser tidligere…! :eek: :laughing002

Det hørtes knapt ut ja:eek: Hos SAS kan man ha med egen bagasje på 20(?)kg til barnet. Så jeg ville ringt å hørt, varierer sikkert fra selskap til selskap.. Reiste med sterling en gang og der var det maks 15 kg, reiste hjem med 9 kg overvekt, ble noen kroner det gitt :P

Det hørtes knapt ut ja:eek: Hos SAS kan man ha med egen bagasje på 20(?)kg til barnet. Så jeg ville ringt å hørt, varierer sikkert fra selskap til selskap.. Reiste med sterling en gang og der var det maks 15 kg, reiste hjem med 9 kg overvekt, ble noen kroner det gitt :p

Ja, har sendt de en mail med litt spørsmål, blant annet om dette, håper jeg får svar over helga! Trenger jo f.eks. barnesete på transferbussen, og slikt står det ikke opplyst om. Hehe, ja akkurat det jeg ser for meg, myyye i overvekt! :D

Da må man jo betale for ekstra billett? Vil heller ha baby på fanget enn å betale flere tusen på ekstra flybilett :P Kan jo være heldig å få en rad for seg selv også hvis det ikke er fullt fly :)
Det er sant,men tenkte om man fikk billige billetter. Jeg har nemlig ikke råd til å reise hvis ikke ;)
Hvis lillefrøken er lik på storebror vil jeg ikke sitte flere timer med henne på fanget..bedre med eget sete hun kan sprelle i :p

appen

Back
Topp