Til Florida i permisjonstiden

LittleGirlLost

Andre møte med forumet
Min samboer og jeg venter vårt andre barn i mars. Fra før av har vi en sønn som fylte 2 år nå i november 2011.

Nå leker vi med tanken på å reise 4 uker til Florida i oktober/ november 2012, altså i permisjonsperioden. Er det noen som har vært i Florida med små barn? Har dere tips om hvor det lønner seg å bo og hva man bør finne på/ passe seg for/ tenke på osv. Vi ønsker fortrinnsvis å bo et sted med basseng, men som ikke er for langt unna stranden heller. Er Fort Lauderdale noe for en nybakt 2 barns-familie?

Alle tips og råd mottas med takk :)

vi var 3 uker i Florida mens mannen hadde pappapermisjon og jeg hadde ferie..Reiste hjem den dagen sønnen vår fylte 1 år :)
Vi har reist 2 ganger til Florida med Usa-spesialisten.. Vi syns det er veldig greit å bestille alt igjennom de, for da vet vi at alle forsikringer og anne er ordna..
Vi har bodd i Kissimme da, der alle disneyparkene er.. Vi har leid hus med eget basseng og bil. Det er ett stykke derfra til havet og strendene, men det er ikke noe savn for oss... 
Jeg vil hvertfall anbefale Florida på det varmeste. Bare å spørre hvis du lurer på noe mere emoticon

Æ har vært i florida og det er mange hotell langs stranden. Bodde litt for langt fra stranden begge gangene vi var dær. Hotellene som var langs stranden var helt nydelige, sku ønske vi bodde dær. Har vært på badeland og lion contry safari også er det utrolig mye shoppe muligheta dær. :) Anbefale det på det sterkeste :)

Fort Lauderdale er nok ikke så spennende for barn tror jeg. Orlando-området er tingen.
Det er et stort badeland og mange andre ting i Orlando, ikke bare Disney-parker. De har også en slags "old town" som selvsagt er fake som bare det, men som har en del morsomme bygg og det kan være gøy å gå i på kvelden. Da er det heller ikke lange veien ut til Kennedy Space Center, og litt lenger unna finner man St. Augustine, som er den eldste byen i Nord-Amerika, veldig vakkert.

Leiebil er veldig billig i Orlando, så ta gjerne på spanderbuksene og lei en litt stor en. Toyota Sienna er perfekt for barn og pikkpakk.

Jeg har villet leid hus. Det er mange hus med basseng til leie i Florida. Og jeg anbefaler også Orlando området. Lei en stor og god bil. Det er kjempegreit å kjøre bil der, med store og oversiktlige veier. I Orlandoområdet har du både Universal Studios med Harry Potter verden, Disney World, Sea World, og tusen andre sights. Det er greit å kjøre til Tampa, St. Augustine, Kennedy Space Center som nevnt ovenfor her. Og det er rett og slett helt ideelt. Dersom dere ikke er så opptatt av parker og sånt, så er Fort Lauderdale helt greit. Men da er det hovedsaklig strand og sjø som er aktivitetene. Det er ikke så langt fra Miami da, så da kan dere kjøre dit. De har et kjempestort akvarium i Miami som kan være morsomt for barna. Men personlig så ville jeg ha dratt til Orlando og bodd der. Skal dere være der i 3 uker, så kan dere faktisk kjøre til Miami og Key West også. Vi kjørte fra Key West til Orlando på en dag uten å kjøre turnpiken, men det går ikke med barn da, for da kjørte vi i ett sett :) Florida er en herlig stat og anbefales på det sterkeste! :)

casalaperla.no leide ut hus i orlandoområdet tidligere, men nå er visst sida dems nede. Har hørt mye bra om de.

Hus er fint å leie. Det er ikke veldig dyrt, og da får du som regel god plass, eget svømmebasseng og stort, amerikansk kjøkken man kan lage skikkelig frokost på.

mokika skrev:
vi var 3 uker i Florida mens mannen hadde pappapermisjon og jeg hadde ferie..Reiste hjem den dagen sønnen vår fylte 1 år :)
Vi har reist 2 ganger til Florida med Usa-spesialisten.. Vi syns det er veldig greit å bestille alt igjennom de, for da vet vi at alle forsikringer og anne er ordna..
Vi har bodd i Kissimme da, der alle disneyparkene er.. Vi har leid hus med eget basseng og bil. Det er ett stykke derfra til havet og strendene, men det er ikke noe savn for oss... 
Jeg vil hvertfall anbefale Florida på det varmeste. Bare å spørre hvis du lurer på noe mere emoticon

Takk for råd, vi vurdere selv en utlandsktur til USA.. så kanskje vi kan vurdere dette!

vi er på planleggingsstadiet nå. tenker å kanskje dra i april/mai 2015 når jentene nærmer seg 4 og 6 år:) tenkte kanskje å ligge 4 netter ved disney world og så 1 uke i miami (nær stranden). vi får se hva d blir til:)

har nå sendt en mail til ving, de kan skreddersy opplegget og forhørt meg litt om hva evt en slik reise vil koste. *gru* hehe

Jeg var ikke så stor fan av Miami egentlig. Artig å ha sett Miami Beach og Art Deco-bygninene osv. Men jeg er litt usikker på hvor barnevennlig det er. Området rundt der og faktisk mesteparten av Miami har en veldig nasty undertone med mye gufne folk osv. I tillegg tror jeg bølgene på stranden er som regel veldig høye og kraftige siden det er rett ut i Atlanterhavet. Kan være vanskelig å svømme og leke for en 4-6 åring. Hvis dere først skal ned dit ville jeg fortsatt å kjøre i tre timer og reist til Key West. Mer behagelig temparatur, fin strand på sørsiden av øya og også muligheter til å utforske de andre øyene ved siden av. :)

Andreas81 skrev:
Jeg var ikke så stor fan av Miami egentlig. Artig å ha sett Miami Beach og Art Deco-bygninene osv. Men jeg er litt usikker på hvor barnevennlig det er. Området rundt der og faktisk mesteparten av Miami har en veldig nasty undertone med mye gufne folk osv. I tillegg tror jeg bølgene på stranden er som regel veldig høye og kraftige siden det er rett ut i Atlanterhavet. Kan være vanskelig å svømme og leke for en 4-6 åring. Hvis dere først skal ned dit ville jeg fortsatt å kjøre i tre timer og reist til Key West. Mer behagelig temparatur, fin strand på sørsiden av øya og også muligheter til å utforske de andre øyene ved siden av. :)

kan tenkes at vi bor i fort louderdale isetdet for miami, d er vel på vei nedover mot key west selv om d er nærmere miami?
kan heller ta et par kjøreturer inn til miami og 1 tur evt til key west:))

Ft Lauderdale ligger nord for Miami. Miami er helt nede på sørøst-tuppen. Man kjører ca 45 minutter igjennom Everglades (se opp for krokodiller) før man kommer over til øyene. Det er en veldig kul kjøretur som bør gjøres i dagslys :)

Andreas81 skrev:
Ft Lauderdale ligger nord for Miami. Miami er helt nede på sørøst-tuppen. Man kjører ca 45 minutter igjennom Everglades (se opp for krokodiller) før man kommer over til øyene. Det er en veldig kul kjøretur som bør gjøres i dagslys :)

ja jeg har alltid drømt om en kjøretur i de områdene :-)

Bare å kjøre, det. Mye stilige småsteder å se langs veien, selv om det er litt slitent. Det er ikke mye turistpenger på de midtre øyene, alle bare drar rett til Key West, som er blitt ganske turistifisert. Men det er fortsatt verdt turen.

Jeg søkte på det her om dagen og kom over en blogg som skriver noe om det.

hvor mange timer ca er d å kjøre fra ft.lauderdale til key west?

Ca 3,5 timer vel. Men det er avslappa kjøring. Det er tofelts helt fra Miami til Key West og folk tar det med ro. Det er også mange muligheter til å stoppe på div slitne restauranter drevet av øyfolk utover der. Der får man sikkert nyfanget fisk.

Andreas81 skrev:
Ca 3,5 timer vel. Men det er avslappa kjøring. Det er tofelts helt fra Miami til Key West og folk tar det med ro. Det er også mange muligheter til å stoppe på div slitne restauranter drevet av øyfolk utover der. Der får man sikkert nyfanget fisk.

da burde vi klare en dagstur selv om vi har 2 barn:) kjører nok rett til key west på veien ned (evt 1 stopp) flere stopp på vei opp igjen kanskje:) synd d er over 3 år til...jaja...
får glede oss over barcelona, amsterdam, gøteborg og gotlandi  mellomtia:) og oslo og nordby, kragerø, tønsberg hehe

Back
Topp