Til flergangsfødene

Minlillenr3

Elsker forumet
Februarbarna 2020
Noen her med rask fødsel tidligere? Sist fødsel gikk utrolig fort og lurer på om jeg må ta forhåndsregler nå tredje gang? Skikkelige første rie startet 21:00 tiden og ble født 02:35. Så rett under 6 timer. Ble jo sent hjem også men måtte snu i døren og dra tilbake med en gang:hilarious:

Fødte relativt raskt første gang. Hele fødselen fra jeg satt hjemme til babyen kom tok 7 timer, aktiv fødsel på underkant av 3 timer. Bor i tillegg 10 mil unna nærmeste sykehus. Jordmor sa at fra første til andre fødsel tenker de ofte at tiden på fødsel nr 2 halvveres. I mitt tilfelle vet jeg at de kan legge meg inn i påvente av fødsel på grunn av at det gikk fort i tillegg til avstanden. Har snakket en del med jordmor om fødsel allerede, og om fødsel starter hjemme blir jeg flydd inn med helikopter da de heller ønsker å få meg raskt på sykehus.

Aktiv fødsel i 40 min sist... Hadde smått med rier lenge, men jeg åpner meg visst ekstremt fort. Fra 4cm til 10cm tok det 30 min med en laaaang rie, mens jeg trykket i 10 min :rolleyes: Dette var en igangsatt fødsel da, så mye mulig det har noe å si. Håper ikke det går så fort neste gang...

Kom akkurat inn døra på sykehuset før jeg fødte.. Så ja, jeg er spent på denne gang. Heldigvis 5 min til sykehuset!

Kan nok være greit å diskutere løsninger med jordmor alt ettersom hvor du bor i forhold til sykehus. :)

Aktiv fødsel 45 min med første, men brukte 20t+ på 0-3cm, startet med at vannet gikk. 10-15 min på 3-10cm, kom som et sjokk på jordmora for å si det sånn. :hilarious:
Jordmor sier jeg må regne med et kjappere forløp denne gangen(halvparten av tidligere aktiv fødsel) og burde dra til sjukehus med en gang, enda jeg bor 5min unna.

Nr 1. Rier startet 05.00 smått, baby ute 23.00 samme kveld.
Nr2. Rier statet også i 05.00 smått og Baby var ute 08.24 samme morgen. 1.42t aktiv fødsel.
Så har fått beskjed om å ikke vente hjemme om jeg får rier. :)

Ja jeg hadde rask fødsel med nummer to. Ingen forvarsel før vannet gikk kl. 11.30 og babyen var ute kl. 15.30. Gikk fra 2 til 10 cm på 2,5 time - føltes som en stor rie! Venter nummer 3 nå - termin til lørdag... og er veldig spent på hvordan denne blir.

Begge fødslene har startet med vannavgang og ingen rier i forkant. Har en time til sykehuset og de tror denne også vil gå fort.

nr 1 : rier startet hjemme ca 4:00 , 1 time til sykehus - gode rier hele tiden og en times pressrier var gutten på drøye 4 kg ute 11:04

nr 2: vannavgang hjemme, riene begynte hjemme, dro til sykehuset med en gang pga kjapp fødsel med nr 1, riene avtar- går og går i gangene for å få igang fødsel igjen, kommer igang i 8 tiden på morgenen og gutt på ca3,8kg er ute 12:48

aktive fødsler på ca 6 timer på begge

Fødte relativt raskt første gang. Hele fødselen fra jeg satt hjemme til babyen kom tok 7 timer, aktiv fødsel på underkant av 3 timer. Bor i tillegg 10 mil unna nærmeste sykehus. Jordmor sa at fra første til andre fødsel tenker de ofte at tiden på fødsel nr 2 halvveres. I mitt tilfelle vet jeg at de kan legge meg inn i påvente av fødsel på grunn av at det gikk fort i tillegg til avstanden. Har snakket en del med jordmor om fødsel allerede, og om fødsel starter hjemme blir jeg flydd inn med helikopter da de heller ønsker å få meg raskt på sykehus.
Hvor lang er avstanden?

Leste 10 mil nå. Jeg har 20 mil og forrige fødsel gikk fort. Kjenner jeg er stressa.

Jeg har som sagt tatt det opp med jordmor da jeg har vært ganske stresset over det, og jordmor sa at hun ikke ønsket å ta sjansen på å kaste bort tid med å kjøre ambulanse derfor vil hun heller rekvirere helikopter når dagen kommer. Hun tenker at det er bedre å heller komme tidlig nok inn på sykehus. Samtidig ønsker jeg å være hjemme med mannen og barnet mitt og ikke ligge på sykehuset mange mil unna for å vente på fødsel. Og med det risikere å gå i fødsel og føde uten at mannen min er der. Er ikke så bekymret at jeg føler behov for å bli satt i gang, noe jeg hadde kunne søkt om dersom det hadde bekymret meg veldig. Hadde en helt fantastisk fødselsopplevelse og vil gjerne gå i fødsel av meg selv som sist. Når det nærmer seg fødsel skal det foreligge en god plan på hva vi skal gjøre og hva som skal skje så føler meg veldig trygg. De andre jordmødrene i kommunen som har vakttjeneste vil også bli godt informert om hva som skal gjøres. :)

Jepp, forrige fødsel (barn nr to) tok tre timer fra jeg våknet og lurte på om det var kynnere eller rier, til hun var ute, og iflg jordmor hadde fødselen sannsynligvis tatt inntil en time mindre dersom jeg ikke hadde fått spinalbedøvelse underveis som dempet rieaktiviteten en del...

Fikk også beskjed av jordmor på første svangerskapskontroll om at vi må hive oss i bilen med en gang jeg merker noe denne gangen da det visstnok kan gå enda fortere tredje gang, og at vi er hjertelig velkomne på Bærum sykehus (som ligger 10 min kjøring unna huset vårt) dersom vi ser at vi får for dårlig tid til å rekke Riksen der vi har fødeplass (20 min kjøring hjemmefra).

Første tok vel normalt lang tid, andre gikk fort. Ca fire timer fra jeg skjønte det var noe på gang til han var ute. Var på sykehuset litt under en time, og jordmora trodde jeg var helt i startfasen, før hu helt tilfeldig sjekka åpning og skjønte ståa. Fikk streng beskjed om å komme inn på sykehuset tidligere om det ble noen neste gang. Så får se hva de sier når det nærmer seg. :)

Jeg hadde to timer aktiv fødsel sist, var som én stor rie. Så stresser litt denne gangen, heldigvis er det ikke langt til sykehuset Håper det tar lengre tid denne gangen.

Nr1: vannavgang uten at noe skjedde. Satt igang med drypp kl0800. Baby ute kl16
Nr2: startet med svake rier i 15 tiden. Baby ute kl0030
Nr3: fikk ballong kl10, datt ut kl23. De tok vannet kl0015, kl0615, var baby ute

Bor 45 min unna sykehuset

Gikk fra 3/4cm-10cm og pressrier på 1 time! Det var en lang rie, uten pause:dead: Så 3 pressrier på 9 minutter så var han ute:hilarious: Veldig spent på hvordan det vil gå denne gango_O

Kort avstand til sykehus her heldigvis :happy: min aktive del av fødselen var jo super kort, gikk fra 4-10 cm på 1 time bare. Men hos meg må de ta vannet. Det har aldri gått av seg selv i noen fødsler. Så hadde de tatt vannet når jeg sa det så hadde hun siste vært født 1 time før. For hos meg er det ta vannet, en evig lang rie og så er jeg fullt utvidet og klar for pressrier :hilarious:

Jeg hadde 35min fra vi ankom Ullevål til førstemann var ute. Hadde jobbet litt hjemme før det, og ringte sykehuset ca 2 timer før, men fikk beskjed om å holde oss hjemme da førstegangsfødende alltid brukte en evighet og de hadde mer enn nok å gjøre. Ganske nervøs for hvordan neste fødsel skal bli, men håper i det minste at de hører litt på meg nå når jeg har en erfaring fra før. (Også blir det nok ikke Ullevål en gang til:hungover:)

Antagelig går det nok fortere når det starter.. her har jeg 2 fødsler bak meg. Ene var 3,5 t fra første rie.. den andre litt under 2 t fra første rie.. så det blir nok litt mer intenst.. kroppen din vet hva den skal :) selvfølgelig er det mulig at det tar lengre tid..

Back
Topp