Til flergangsfødende med bekkenplager, når ble smertene borte?

Pippilotta86

Flørter med forumet
Desemberskatter 2016
Hvor lang tid gikk smertene og plagene over etter fødsel? Gikk de i det hele tatt over? Trente dere i ettertid? Hjalp det?

Vet at dette er svært individuelt, men nå har jeg såpass vondt at jeg vil høre noen andres erfaringer mtp dette. Er og redd for å få varige mén, også kan jeg ikke helt tro på de historiene hvor smertene er borte rett etter fødsel, er jo nesten litt for godt til å være sant ;)

Hvor lang tid gikk smertene og plagene over etter fødsel? Gikk de i det hele tatt over? Trente dere i ettertid? Hjalp det?

Vet at dette er svært individuelt, men nå har jeg såpass vondt at jeg vil høre noen andres erfaringer mtp dette. Er og redd for å få varige mén, også kan jeg ikke helt tro på de historiene hvor smertene er borte rett etter fødsel, er jo nesten litt for godt til å være sant ;)
For meg så gikk det 9 mnd etterfødsel før jeg var normal igjen. Gjorde ikke annet enn å gå tur. Løpe gikk ikke pga bekkenet.
Varierer veldig fra person til person dette her da :)

Forsvant i det babyen var ute, men kom tilbake to dager etterpå etter mye amming i merkelige posisjoner, forsvant helt etter noen måneder :) Gikk bare turer, trente ikke noe utenom :)

Borte etter fødsel :) håper på det samme denne gangen.

Jeg kan kjenne litt av bekkenet før jeg ble gravid nå. Da spesielt under vis jeg skulle ta av meg skoa. Tok helen mot andre foten for å dra av skoa, så kunne det røske til litt inni mellom og jeg fødte februar 2012.

Sniker litt fra mars :p

Det er fullt mulig at smertene blir borte rett etter fødsel! :) Jeg har vært sterkt plaget med bekkenløsningsmerter i alle mine svangerskap. Bekkensmertene var borte idét begge fødslene mine var overstått. Litt redd for å ikke være like heldig denne gangen, da bekkenløsningen har nådd nye høyder, men det er virkelig fullt mulig å bli kvitt de med en gang :D

Jeg fikk skikkelige bekken plager i andre svangerskap i 2010! Fikk første i 2009 så det var vel derfor! Ble bra noen uker etter fødsel men aldri helt bra! Fikk varige men! Ble gravid igjen i 2014 og fikk en sønn ifjor og hadde sterke plager og smerter da og det gikk ca 7 uker før jeg klarte og gå skikkelig men fremdeles varige plager! Ble gravid igjen da han var 9 mnd og har termin nå i november så får satse på at det blir bedre denne gang :)

Gikk til kiropraktor å vips var det bra igjen å hadde ingen plager før jeg nå ble gravid igjen.

(Gikk til kiropraktor etter 3mnd)

Jeg fikk skikkelige bekken plager i andre svangerskap i 2010! Fikk første i 2009 så det var vel derfor! Ble bra noen uker etter fødsel men aldri helt bra! Fikk varige men! Ble gravid igjen i 2014 og fikk en sønn ifjor og hadde sterke plager og smerter da og det gikk ca 7 uker før jeg klarte og gå skikkelig men fremdeles varige plager! Ble gravid igjen da han var 9 mnd og har termin nå i november så får satse på at det blir bedre denne gang :)

Uff, høres ikke bra ut. Går du/har du gått til behandling?

Back
Topp