Til dere uforklarlig ufrivillig barneløse

Spikersnuppa

Forelsket i forumet
Da skal jeg straks i gang med mitt første forsøk, men er litt motløs igrunn. Vi har jo prøvd nå i snart to år uten å lykkes, men alt er jo tipp topp med oss begge. Klarer liksom ikke helt å tro at ivf heller skal hjelpe når vi i utgangapunktet er friske og skulle ha fått det til på egenhånd. (jeg har pco (ikke s) men regelmessig syklus)

Det er nok bare litt nerver nå før oppstart, men plutselig kjennte jeg håpet gikk litt i fra meg. Det skal sies at vi har et barn sammen fra før som kom kjappt, og at jeg har hatt en tidlig spontanabort (for over et år siden). Jeg skjønner bare ikke hvorfor kroppen plutselig ikke vil lenger, og er så redd for at ivf heller ikke vil hjelpe.

Til dere andre uforklarlige, hvordan har det gått med dere? Dette er jo kanskje litt feil fora siden dette er for oss i prosessen, men jeg ser jo at mange følger litt med her inne selv etter vellykka forsøk. På forhånd takk for en hver tanke dere skulle ønske å dele.

P.s; innlegget er skrevet under pms, spotting og negativ test i dag så da er jeg litt mer motløs og hormonell enn ellers, hadde jo håpa på et underverk siste mnd før oppstart ;) Så følelsene er litt ekstra i sving i dag.

Heihei :)
Vi har også en sønn som kom naturlig og kjapt!! Sjokket var derfor stort da det å gi han søsken viste seg å være et stort problem. 4,5 år, 4 SA og 1 exu etter prøvestart på nr, forsøkte vi ivf. Jeg var også skeptisk siden de ikke fant noe galt med noen av oss!! Men her sitter jeg altså med lillesøster (8 uker) på puppen 1 år etter ivf karusellen startet for vår del :) hadde samtale feb 15, oppstart ned hormoner mars 15 pg positiv test 1 april 15:)

Jeg krysser fingrer og tær for at dere får en like enkel ivf reise som oss, og håper dette bidro til litt mer tro på prosessen :)

Vi har samme diagnose, storesøster ble til på P-piller, deretter ble jeg gravid på kobberspiral men mistet tidlig. Så da vi bestemte oss for å prøve på nr to, tenkte vi at det kom til å gå greit. Men ikke en skyggestrek en gang på over to år.

Ble gravid på første ferskforsøk, men det endte i kjemisk. Ble gravid på første frys - gravid straks 15 uker nå! Så det er absolutt håp! ❤️

Legen på Ullevål sa til meg at vi hadde gode odds, nettopp fordi de ikke kunne finne noe feil og fordi vi har fått det til før. Og at den psykiske belastningen i denne prosessen er mindre når man har et barn fra før. Så det var alle muligheter for å lykkes sa hun :-)

Jeg skjønner tankegangen din, tenkte også at der ville vært lettere å ha "noe og fikse", men jeg tror vi skal være glad vi ikke har masse ekstra utfordringer. Krysser fingre for at dere lykkes raskt!

Tusen takk for at dere tok dere tid til å dele deres historier. Godt å kunne få noen tanker fra andre som har opplevd det samme, som jo kan minne meg på at sjangsene faktisk er ganske gode.

Da blir det sprøytestart lørdag. Godt å være i gang!!

Vi har samme diagnose. Her var det prøving i 4,5 år før første forsøket med IVF og jaggu satt på første forsøk. Så er masse håp! Nå er jeg gravid med mitt andre IVF barn som satt på første fryseforsøk :)

Så ikke tro det ikke vil gå! Ikke alltid det sitter på første forsøk, men de fleste blir gravid med IVF. :) jeg har troen! :)

Et vennepar har samme diagnose som dere, altså uforklarlig. De prøvde i fire år før ivf, da satt det på første forsøk Nå er gutten flere mnd gammel.

Last edited:
Ingenting som er funnet med oss heller. Tross stabil syklus og fine svømmere til mannen resulterte det ikke i noen graviditet på nesten to år med prøving. Ett IVF og ett ICSI forsøk gav negative resultater, men ble plutselig gravid mellom de to forsøkene som endte i kjemisk.

Ble overstimulert ved tredje fersk forsøk og ventet på fryseforsøk når jeg plutselig ble gravid igjen! Legene har ingen forklaring ;) er nå 6+5 og håper spiren sitter fram til september :)

Vi har og en datter fra før på naturlig vis. Hun satt på 4 pp. Derfor ble vi så overrasket da vi etter halvannet år ikke ble gravide. Vi ble gravide på første ivf forsøk og snart 14 uker på vei. Lykke til!

Ingen ting galt med hverken mannen eller meg, mulig en tett eggleder, men ikke noe som tilsier at vi ikke skal kunne få barn. Klaffet på vårt første ivf-forsøk, og sitter nå med en perfekt liten jente i armene mine :) du har jo vært gravid før, så da sier de vel at sannsynligheten for at det skal klaffe er større. Var igjennom en berg og dalbane jeg også, noen dager var jeg sikker på at det skulle gå, andre dager på at det aldri ville klaffe. Tror alle opplever det i denne prosessen. Masse lykke til!!

Her er det sædkvaliteten (nedsatt motilitet) som er årsaken. Prøvene er ikke aller verst, men allikevel under minimum som kreves (22% mot 40% som trengs). Ble allikevel gravid selv i pp7, men hadde en SA.
Totalt prøvde i 14 mnd. Ingen barn ennå.
Vi er under ivf prosessen, venter på forsamtalen.

Back
Topp