Til dere somvurderer å ta pause i prøvinga, for å time nedkomsten bedre..

Atpåklattpåvei

Elsker forumet
Vill bare si at jeg forstår dere godt!

Er mange her som virker provosert over at noen vil unngå desemberbarn, men når man har valget, så forstår jeg det GODT.

Jeg har vært vinglepetter lenge nå og har enda ikke bestemt meg for om vi skal kjøre på eller ei. Ville helst ha vår/sommerbarn,men slik ble det ikke.

Da jeg var garvid 1.gang, tenkte jeg ikke slik i det hele tatt, da brydde jeg meg ingen ting om når babyen kom. Men når vi skal prøve på nr 2, hadde det vært hyggelig å få på en annen årstid.
Amalie er født i november- og da sysn vi det er greit å unngå samme mnd på nr 2. Amalie ble født nesten 1 mnd før tiden.

Så her vikler vi mellom å tenke på det daglidagse, som at ungene blir tettest mulig, eller om vi skal vente til mai/juni med å prøve, såd et blir februar/mars baby.

Nå skal det sies at jeg snart har prøvd i 7 mnd på å få til nr 2, så vet ikke om jeg klarer å vente helt til mai/juni... vi får se.

Vetle kom i desember, selv om jeg hadde termin i januar. Og slik jeg ser det NÅ så skulle jeg jo egentlig ønske at han kom i januar... Spesielt med tanke på skole. Han må tross alt begynne en del tidligere enn de andre. Og i desember skjer det så mye i forbindelse med jul, at bursdagen nesten kommer litt i skyggen. Men så har han 21.desember, da, så det er ganske nærme jul.

Men uansett kommer jeg ikke til å hoppe over prøvinga for å "gardere" meg mot å få nok et desember-barn, altså.

Skjønner veldig godt de som er igang med prøving, og som har prøvd lenge, at det faktisk ikke spiller noen rolle når babyen kommer..

Jeg ønsker ikke desemberbarn, og dermed tar vi ikke ut spiralen enda.. Så enkelt er det.. Men om jeg ikke blir gravid med en gang, og det skulle gå så lenge at det vil kunne bli desemberbarn, så tviler jeg på at jeg villet att pause..

Liam er født på julaften han, kunne ikke brydd meg mindre når jeg ventet han. Nå får jeg termin i november, men det spiller heller ingen rolle selv om jeg hadde valgt mai/juni om man kunne velge. Jeg tar det som det kommer, og denne spiren vil komme i november, så da får h*n bare komme! [:)]

ORIGINAL: Ivara

For de som er så heldige at de kan planlegge når de blir gravide skjønner jeg på en måte at man ikke vil ha barn født sent på året.

For min del spiller det pr nå absolutt INGEN rolle når jeg blir mamma bare jeg blir det. [:)]

Helt enig med deg![:D] Vi har diskutert dette veldig mye, og kom frem til at vi bare skulle kjøre på... Men så kom vi frem til at vi ikke ville ha desemberbarn, så vi venter litt nå... Har nettopp slutta på p-pillene, så det tar kanskje litt tid uansett... Vi hadde mest lyst på januarbarn, men så er jo sjangsen litt stor for at den da kommer i desember...
Uff, mye å tenke på[:)]
Håper du finner den løsningen som passer dere best[:D]
Lykke til[:D][:D]

her kjører vi på uansett om det er desember eller ei...
hvis jeg blir gravid nå har jeg termin ca 24 november og hvis det ikke klaffer før neste pp så har jeg kanskje termin julaften...men hva så. blir bare kjempe koselig for emilie det...
tror det er bedre at vi får baby rumdt jul enn som sist da jeg hadde termin på hennes bursdag..det hadde nok ikke vært veldig populært...

Enig i det som blir sagt over her..
Dersom det kunne planlegges, ville jeg nok ventet..

Men nå føles det helt håpløst å skulle hoppe over en mnd.. Vet jo ikke om det skjer eller ikke.. Så vi bare hopper i det..

ORIGINAL: Pernillen

Enig i det som blir sagt over her..
Dersom det kunne planlegges, ville jeg nok ventet..

Men nå føles det helt håpløst å skulle hoppe over en mnd.. Vet jo ikke om det skjer eller ikke.. Så vi bare hopper i det..

signere

Jeg blir aldri i livet gravid denne pp heller :P
No chance.... :P
Kommer ikke til å LA VÆRE å ha sex, men el-tester ikke og styrer..... prøver å koble av generelt en periode nå :)

Back
Topp