Til dere som vurderer Emmaljunga City Cross!

Baby-B

Betatt av forumet
Oktobermirakler 2013
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Jeg og mannen har snakket om Emmaljunga City Cross i en god stund nå, og i dag ringte vi butikken som er aktuell for vår del for å sjekke bestillingstid og slike ting.

(Vi har nemlig hørt at det kan være ganske lang bestillingstid på Emmaljunga i tillegg til at fabrikken har sommerstengt. Dette gjør at alle som skal ha vogn i løpet av sommeren må få de før de stenger for sommeren noe som da skaper litt ventetid.)

Uansett, vi ringte til butikken i dag, og hun kunne fortelle oss at det var lurt å bestille tidlig av to grunner. Den ene grunnen var at vi får ikke vogna før i mai. Det kan selvsagt hende at dette bare gjelder oss i ytterdistriktene, men jeg tenker at det er lurt å informere dere andre. Den andre grunnen var at det kunne hende at fargen vi ville ha ble utsolgt utover våren/tidligsommeren. De kjører jo tross alt årsmodeller og begynner til høsten med en ny kolleksjon.

Jeg er VELDIG usikker om om noen finner dette relevant, men nå har jeg i alle fall sagt det ;) Og vi er ei barnevogn rikere. Eller, som sagt, vi får den jo ikke før i mai.

Takk for tipset !! :) får reise inn å bestille vogn jeg da hihi :) hva slags farge skal du ha? Syntes det er vanskelig å velge ;)

hope<3 skrev:
Takk for tipset !! :) får reise inn å bestille vogn jeg da hihi :) hva slags farge skal du ha? Syntes det er vanskelig å velge ;)

Vi valgte den som het Brown Flower! Både på sportsvogndelen og bagdelen.. (Her kan man nemlig velge siden dette er separate deler.) Vi ville ikke ha ei sort barnevogn slik "alle andre har", men vi turte heller ikke gå for noe "helsprøtt", så da ble det den brune :) Brunt matcher jo dessuten veldig godt med både lyseblått og rosa :)

vi skal bruke vogna fra storebror, den er bare 2 år å fin ennå. når vi bestilte i uke 18 så fikk vi den i uke 20, trodde det tok lang tid. vi har mørkelilla vogn til gutt, nesten ingen andre som har, vet ikke om det passer til gutt men jeg liker den:)

Vi har vært i sverige idag og hentet vogna vår. 
Blei brown flower på oss også ;) (venter jente)

Vi valgte den som het Brown Flower! Både på sportsvogndelen og bagdelen.. (Her kan man nemlig velge siden dette er separate deler.) Vi ville ikke ha ei sort barnevogn slik "alle andre har", men vi turte heller ikke gå for noe "helsprøtt", så da ble det den brune :) Brunt matcher jo dessuten veldig godt med både lyseblått og rosa :)

kristin1986 skrev:

Vi har vært i sverige idag og hentet vogna vår. 
Blei brown flower på oss også ;) (venter jente)

Hvor mye betalte dere for vogna i Sverige? Med City Bag? Har hørt at de er den del billigere? Vi endte opp på 8300,- med vogn, citybag og fotpose..

jeg regna akkurat på det!

babykos i norge skulle ha 9325kr for sportsdel, bag, stelleveske, fottrekk og regntrekk.
samme utstyr (+ liten bamse) kom på 7900 Sek.

Betalte først 1000 sek i forskudd, og 6900sek igår, totalt kom det på 7318,55 nok.
betalte 1000 sek 9/1, om det har noe å si. (kursen er vel sikkert forskjellig, var rundt 850 nok mener jeg)

Husker det med leveringstid fra forrige gang ja, vi hadde julibaby da også.
Tingen er at Emmaljunga roterer produksjon av de forskjellige fargene, slik at om du kommer og bestiller uka etter de sist produserte "grey check" f.eks så må du vente til neste gang og det kan fint ta 3 mnd.
Men standardfargene som svart og marine har stort sett de fleste større butikkene på lager, så disse er det sjelden leveringstid på.

Og så er de sommerstengt ja, men det er vel ikke før i juni/juli og til da har vel de fleste av oss bestilt seg vogn

Jeg kjøpte min på katties i strømtad.

Vi hadde bestemt oss for farge og modell  og dro ned for å bestille.
De hadde da vår farge i bestilling. Jeg vet de har mange på lager, men hvilke farger og modeller vet jeg ikke.

Anbefaler at om du er interessert i å kjøpe hos katties at du sender henne en mail, og reserverer evt bestiller en vogn, om du ikke vil dra ned to ganger. ( hu svarer ganske kjapt på mail)

bet_ skrev:
Husker det med leveringstid fra forrige gang ja, vi hadde julibaby da også.
Tingen er at Emmaljunga roterer produksjon av de forskjellige fargene, slik at om du kommer og bestiller uka etter de sist produserte "grey check" f.eks så må du vente til neste gang og det kan fint ta 3 mnd.
Men standardfargene som svart og marine har stort sett de fleste større butikkene på lager, så disse er det sjelden leveringstid på.

Og så er de sommerstengt ja, men det er vel ikke før i juni/juli og til da har vel de fleste av oss bestilt seg vogn

Det visste jeg ikke.. Kjekt å vite :) Selv om vi har bestilt vogna vår :)

kristin1986 skrev:

babykos i norge skulle ha 9325kr for sportsdel, bag, stelleveske, fottrekk og regntrekk.

Betalte først 1000 sek i forskudd, og 6900sek igår, totalt kom det på 7318,55 nok.
betalte 1000 sek 9/1, om det har noe å si. (kursen er vel sikkert forskjellig, var rundt 850 nok mener jeg)

Hvordan stiller det seg ang å betale toll om man kjøper vogn i sverige? :)

LilleGull90 skrev:

kristin1986 skrev:

Hvordan stiller det seg ang å betale toll om man kjøper vogn i sverige? :)

Vi har også kjøpt i sverige til 7900, og der er det ca. 14 dager levering bare.
Det er toll på varer over 3000,-
Kjenner nemlig ei som jobber på tollvesenet, og vi hadde en diskusjon på det i går.
For jeg mener at bagdel, og sittedel kan deles opp og ikke går som en vare, men der var hun uenig. Hun sa det kommer mye ann på hva slags kontroll de har om du blir stoppa og hvem som står der hva de eventuelt gjør. Men mest sannsynlig blir man bare bedt om å betale den norske momsen på 25%!
Da kan man dra tilbake til butikken og få tilbake den svenske momsen visstnok, som er det samme. Det skulle gå omtrent opp i opp mente hun.
Vi driter i det, og satser på å kjøre rett igjennom vi ;)
Skal ta med svigers og så skal de ha noen deler i sin bil!

Barneutstyr er tollfritt, men moms kommer alltid på, men som sagt tidligere, norge å sverige har lik moms% - 25%.
Blir du stoppa betaler du, og drar tilbake til butikken, og de skriver ut papirer til deg så drar du innom tollstasjon og får tilbake de svenske 25%.

Men vi kjørte på grønt, og det gikk bra!
Har også hørt at tollvesenet er ikke så intresert i barneutstyr, mere drikke, røyk ++ de er på hugget etter, men kommer jo sikkert helt ann på hvilken betjent du kommer til også da..

Back
Topp