Til dere som vet når dere hadde el

Scarlett

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberbarna 19
Noen av dere som vet når dere hadde el og testet positivt? :) jeg er bare så sinnsykt nysgjerrig på dette da jeg fremdeles krangler med jordmor ang eggløsnings tidspunkt og syns det er så utrolig fascinerende!
har termin 27 juni :-D

og selvsagt når dere fikk termin :-D

Noen av dere som vet når dere hadde el og testet positivt? :) jeg er bare så sinnsykt nysgjerrig på dette da jeg fremdeles krangler med jordmor ang eggløsnings tidspunkt og syns det er så utrolig fascinerende!
har termin 27 juni :-D
Jeg vet ikke 100%, men min syklus kunne du stille etter klokka, så jeg skulle ha eggløsning 3. Oktober og mens termin blir da 29.06

Nå venter jeg tvillinger, og hadde festeblødning/en liten dråpe både 3. Oktober og 5. Oktober. Så jeg tror jeg hadde eggløsning kanskje bitte litt før 3. Oktober. Ikke vet jeg. Men min ordinær ul termin ble ihvertfall 28.06 :)

Hadde EL 17 eller 18 september (positiv test 16.) termin 13 juni i forhold til det.
Fikk termin på UL 5 juni :P

Hadde EL 17 eller 18 september (positiv test 16.) termin 13 juni i forhold til det.
Fikk termin på UL 5 juni :p
jøss så gøy å lese det her. Jeg var sikker på at jeg hadde el 17 eller 18 september. Men i følge tidlig ul og oul så har jeg hatt eggløsning senere, fikk termin først den 27 og så den 30... Kanskje jeg rett og slett bare må si meg enig med jordmor. haha!! :p jeg må jo ha tatt feil at eggløsning!

Med første visste jeg nøyaktig dato for eggløsning. Ble flyttet 4 dager senere enn min beregnede termin på OUL, men fødte på min beregnede termin ;)

Nå vet jeg ikke nøyaktig dato for EL, men ble igjen flyttet fire dager senere på OUL. Fra 30. juni til 4. juli. Så derfor har jeg et håp om 30. juni :)

Jeg ble gravid med IVF så derfor vet man eggløsning 100 prosent sikkert. Det var 11. september og terminen min er 7. juni :)

Positiv el-test morgenen 23sept samt positiv el-test kl 17 den 24sept, egget tok kanskje litt tid for å slippe. Negativ el-test kl 14 den 25sept, da hadde altså eggløsning funnet sted. Dette stemmer svært godt mtp at jeg har fått termin den 21juni og da skal befruktningen ha funnet sted den 25 sept :)

Hadde sex natt til søndag. Søndag våknet jeg og sa til mannen; Nå blir jeg gravid.. (pga eggløsningssmerter)..

11 dager senere kjøpte jeg 2 cider men fikk en rar magefølelse om å teste. Og joda!

Soleklar positiv. Haha. Fått termin der befruktningen skal ha skjedd søndagen. Så stemmer bra det. Haha

Eggløsning 24.09, termin 19.6

Last edited:
Husker ikke datoene. Men tok el test og fikk positiv, ut fra den hadde jeg regnet ut at jeg hadde termin 3. Juni. På tidlig ul i uke 8 satte de termin på eksakt samme dato, på oul ble termin 4. Juni.

Hadde man fulgt første dag i syklus skulle jeg hatt termin ca en uke før.

Visste akkurat når jeg hadde el med førstemann også. Fikk da termin 4 dager senere på oul, og fødte 4 dager før den nye terminen [emoji28] kan jo være tilfeldig, men veldig godt å vite når man hadde el og at de er enige på ul. Slipper jeg være bekymret for å gå for lenge over tiden.

Jeg fikk siste mens 1. september, hadde positiv el-test 12. september og dermed mest sannsynlig el 13. eller 14. september. Mensterminen min ble da 11. juni, men på OUL ble jeg satt fram til 29. mai :wacky: Jeg vet dermed at jeg har fått en ganske tidlig termindato og er forberedt på å gå på overtid :rolleyes: Lillegutt hadde sikkert bare en god vokseperiode i forkant av OUL :p Evt får jeg en megababy... :hilarious:

Jeg fikk UL termin dagen etter EL-termin, så var nå så godt som det samme her. :)

Hadde svært stabil syklus og var ganske sikker på når jeg hadde EL, termindatoen ble flyttet 1 dag fra det jeg regnet ut :)

Så gøy å lese deres erfaringer :-D når fikk dere positiv test etter eggløsning??

Jeg fikk antydning til strek på tidligtest 10 dpo, men syns mest det ligna skygge. Dagen etter fikk jeg positiv CB digital. :)

Positiv EL test 16 september, svaaaaak strek på graviditetstest 25 september :)

Jeg fikk siste mens 1. september, hadde positiv el-test 12. september og dermed mest sannsynlig el 13. eller 14. september. Mensterminen min ble da 11. juni, men på OUL ble jeg satt fram til 29. mai :wacky: Jeg vet dermed at jeg har fått en ganske tidlig termindato og er forberedt på å gå på overtid :rolleyes: Lillegutt hadde sikkert bare en god vokseperiode i forkant av OUL :p Evt får jeg en megababy... :hilarious:
Hahaha! Samme her! Flytt «bare» 8 dager, men er forberedt på å gå på overtid og/eller få kjempe-baby :P
Var hodemål som gjorde at jeg ble flytta så mye så kanskje hun er litt «tjukk i huet»..? :hilarious:

flere som vil dele? :happy::happy:

jøss så gøy å lese det her. Jeg var sikker på at jeg hadde el 17 eller 18 september. Men i følge tidlig ul og oul så har jeg hatt eggløsning senere, fikk termin først den 27 og så den 30... Kanskje jeg rett og slett bare må si meg enig med jordmor. haha!! :p jeg må jo ha tatt feil at eggløsning!

Sniker.

Husk at termin på OUL beregnes etter målene til babyen og når den er ferdig, ikke når den er laget :) Jeg er 100% sikker på når jeg hadde EL men ble likevel satt en uke frem på OUL fordi babyen var litt over snittet.

Back
Topp