til dere som venter barn i januar 2006

helen79

Forumet er livet
hvilke plager har dere som venter barn i januar. Jeg har ikke funnnet ut om jeg er gravid, men skulle hatt mensen for 2 uker siden, har vært kvalm i vel en uke, er litt mer sliten enn normalt,og fryser på hender og føtter(det gjorde jeg under de 2 første graviditetene. Er jeg ikke gravid så vet jeg ikke hva som feiler meg. Da blir jeg skuffet. Men jeg har en sterk følelse av at jeg er det.
 
Hei, Helen, du har fått barn før, om jeg forsto rett?
Kansje du kan gi meg svar på et par ting som jeg lurer litt på..

Når bør jeg gå til legen første gang, med det samme jeg finner det ut?
Er helt ny på dette, jeg, så utrolig mye nye tanker i hodet mitt for tiden..

Har rekna ut at jeg har termin i midten av Januar, så jeg er veldig spendt nå..

Jeg har hatt mye halsbrann, og luft i magen, vet ikke om luft i magen er pga graviditeten, men en venninne fortalte meg at halsbrann var ganske normalt.
 
Hei. Du kan gjøre det når som helst, jo før jo bedre synest jeg. Jeg hadde halsbrann i slutten av graviditetene. Da brukte jeg noe som het GAVISCON, kjøpes på apoteket, det er dritdårlig, men virker med engang.....
 
Hei. Jeg har termin i januar, rundt den 21 sånn ca. Og jeg opplevde veldig kvalme et par dager like etter at jeg testa positivt. Men nå har jeg bare fryktelig ømme bryster...;) Og de vokser......Til deg Fiorelina, så tok jeg kontakt med fastlegen min med en gang. For det tar jo litt tid før disse legene har timer ledig. Fikk 15 juni, og da er jeg jo straks 9 uker på vei. Masse prøver som skal taes, vet jeg i værtfall. Krysser fortsatt fingrene for at det som er inni magen min vil være der;) for man vet jo aldri.....
Ha en fin lørdagskveld jenter:)
 
He,he...kan jo høres ut som du er gravid igjen ja![;)]
Så gøy. Hvor gamle er de to første barna?
 
Hei på deg,og gratulerer så mye med graviditeten![:)]
Jeg har kontaktet lege med en gang,ved mine svangerskap.
Denne gangen tok jeg kontakt med jordmor først,greit å ha det tidlig konstantert!
Ser Helen over her har tipsa deg å bruke "gaviscon" for halsbrann-denne syns jeg smakte helt grusomt![:'(]-om du prøver å får lik erfaring,vil jeg anbefale deg "link"!
Denne får du både flytende og i tyggetablett.
Lykke til videre i svangerskapet![;)]
 
Jeg har to gutter som heter Albert Jakob 3.5 år og Oliver Rasmus snart 2 år. Planene var å bli gravid i år, men det ser ut til at det skulle skje før jeg trodde var mulig. Skal sjekke det ut senest neste mandag. Men hvis jeg får det sjekket ut av lege om jeg er gravid, må jeg betale den timen da?
 
Der fant jeg svar...Svarte på innlegg fra deg for et par dager siden!
Og lurte på nå om du hadde testa positivt...[;)]
Men da avventer du jo litt,selv om du har satt opp "gravid-ometer" allerede!
Har skjønt det sånn at om du bestiller time hos lege,og tar test der da så skal det ikke koste no. Iallefall ikke om den er positiv,men om den viser negativ tror jeg du må betale for både timen og testen...
Fikk iallefall det inntrykket da jeg var oppom legen sist!

Tenkte jeg bare kunne reise opp der og teste,sist kosta ikke det no særlig(ca 60,-).
Men da jeg kom opp der møtte jeg en sur gammel dame,som sier "du vet at det koster en del eller!?Kan jo kke bare dukke opp her oppe liksom."Og da jeg sa hva jeg mente det kosta for test sist,fnøs ho og sa jeg hvertfall kunne plusse på en hundrelapp!
Med andre ord bortimot 160,-. Så da sa jeg pent ifra at det da var billigere å kjøpe selv på apoteket...Men ho mente det skulle være nesten like mye der,på apoteket betalte jeg en hundrelapp for testen. Så siden jeg mente det var billigere så leverte ho tilbake glasset,rev i stykker lappen jeg akkurat hadde skrevet og snudde seg og kasta den og sier"Ja,da får du gjøre det sånn da!"[&:]

He,he...lurer på jeg-om det var ho eller jeg som var gravid jeg!?[:-]
Men,men alle har jo lov til å ha en dårlig dag.
Lykke til med testinga di da,virker jo som du er ganske sikker![:D]
 
Ømme bryster som vokser, ja, kjenner meg igjen..
Må vel bare skaffe meg en fastlege så fort som mulig, jeg da.. flytta for litt over et halvt år sia, og har ikke skaffa meg fastlege enda..
Dette er utrolig spennende.. Sov nesten ikkeno i går natt, lå bare og vridde meg og tenkte..
Mannen min tar det med knusende ro..
 
Back
Topp