Til dere som vannet har gått hos

Spentforandregang

Betatt av forumet
I hvilken situasjon gikk vannet? Var det natt, dag, hvilte du eller holdt du på med noe?Hvordan føltes det?
Bare fordi jeg er nysgjerrig [emoji4] har så lyst å oppleve at vannet går før jeg kommer på sykehuset [emoji4]

Vannet gikk om natten, men rakk heldigvis å komme meg ut av sengen før den ble våt. Ellers fortsatte det å dryppe videre når jeg gikk ut og etter jeg kom inn på badet. Ringte føden og de ba meg vente på rier før jeg kom inn. Trodde jeg hadde god tid og gikk i dusjen, men da begynte riene og kom hyppig fra da av. Ringte tilbake og fikk komme inn, hadde da 5 cm, selv om jeg bor bare 5 min fra sykehuset og det var kort tid etter vannet gikk. Fødselen tok totalt 6,5t likevel da siden det var stjernekikker [emoji28] dette var min andre fødsel. Håper denne også starter med vannavgang hjemme [emoji4]

Vannet gikk om natten, men rakk heldigvis å komme meg ut av sengen før den ble våt. Ellers fortsatte det å dryppe videre når jeg gikk ut og etter jeg kom inn på badet. Ringte føden og de ba meg vente på rier før jeg kom inn. Trodde jeg hadde god tid og gikk i dusjen, men da begynte riene og kom hyppig fra da av. Ringte tilbake og fikk komme inn, hadde da 5 cm, selv om jeg bor bare 5 min fra sykehuset og det var kort tid etter vannet gikk. Fødselen tok totalt 6,5t likevel da siden det var stjernekikker [emoji28] dette var min andre fødsel. Håper denne også starter med vannavgang hjemme [emoji4]

Så spennende [emoji4] lykke til!

Var det sånn at du våknet av at vannet gikk? For det har jeg lurt på! Om det er såpass at man våkner av det, eller at man står opp på morgenen og oppdager at madrassen er våt?
Jeg håper også på vannavgang egentlig. Men har hørt eller lest noe om at det ikke er like vanlig for førstegangsfødende? Så jeg bør vel ikke ha de høyeste forventningene[emoji16]

Med min første gikk vannet sent på kvelden.
Jeg hadde hatt regelmessige kynnere i noen timer og følte jeg måtte tisse.
Fikk presset ut et par dråper og gikk og satte meg i sofaen igjen. Fikk brått tissetrang igjen, og gikk på do. Kom ingenting.
Akkurat i det jeg fikk dratt på meg buksa seg det SPLÆSJ og alt ble vått [emoji23]
Siden det var et par timers kjøring til sykehuset ringte jeg jordmora som ba meg komme inn.
Viste seg at vannet var misfarget så vi ble sendt videre til sjukehuset.
Vannet gik da rundt kl 22, og riene startet omtrent halv 7 morgenen etter.
Vesla var ute like etter kl 14 :-)

Med nr 2 tok de vannet på sjukehuset..

Var det sånn at du våknet av at vannet gikk? For det har jeg lurt på! Om det er såpass at man våkner av det, eller at man står opp på morgenen og oppdager at madrassen er våt?
Jeg håper også på vannavgang egentlig. Men har hørt eller lest noe om at det ikke er like vanlig for førstegangsfødende? Så jeg bør vel ikke ha de høyeste forventningene[emoji16]
Våknet av det ja [emoji23][emoji4]

Med min første gikk vannet da jeg sto i kø på Kiwi. Splæsj:wideyed: Ikke noe jeg ønsker å oppleve igjen eller unner noen andre. En ganske pinlig og fuktig afære.

Med min første gikk vannet da jeg sto i kø på Kiwi. Splæsj:wideyed: Ikke noe jeg ønsker å oppleve igjen eller unner noen andre. En ganske pinlig og fuktig afære.

Oi....men det er jo ikke noe man kan styre da, tipper folk så at du var preggy[emoji6] men skjønner at ikke det var noe artig

Oi....men det er jo ikke noe man kan styre da, tipper folk så at du var preggy[emoji6] men skjønner at ikke det var noe artig
Det var ganske tydelig at jeg var preggis ja, og sikkert jeg som følte mest på det. Men jeg sto liksom plutselig i en sølepytt i butikken som noen måtte vaske opp etter meg. Det var mye mer enn jeg hadde trodd. Og jeg føler på det når jeg går ute i skjørt nå om dagen, selv om de på nr to tok vannet på sykehuset.

Det var ganske tydelig at jeg var preggis ja, og sikkert jeg som følte mest på det. Men jeg sto liksom plutselig i en sølepytt i butikken som noen måtte vaske opp etter meg. Det var mye mer enn jeg hadde trodd. Og jeg føler på det når jeg går ute i skjørt nå om dagen, selv om de på nr to tok vannet på sykehuset.

Jeg veit dette ikke er gøy for deg, men nå ler jeg godt! [emoji23] jeg har jobbet i butikk, og hadde d skjedd når jeg var på jobb, så hadde d vært ordentlig stas!! Tidenes historie fra dagen på jobb jo!

Vannet gikk mens jeg satt i sofaen hjemme og så på Barne-TV med min sønn. Jeg fikk to rier og plutselig rant det i strie strømmer. Trodde et øyeblikk jeg hadde tisset meg ut, men siden det rant og rant skjønte jeg ganske fort at vannet gikk. Jeg løp inn på toalettet og så begynte riene ganske umiddelbart. Fire timer senere var jenten min født :):)

Oioioi! [emoji85] Det er jo som på film jo! Samtidig som at jeg er lei av husets fire vegger, og har lyst til å ta meg en bytur for å ha noe å gjøre, vegrer jeg meg jo litt bare sånn i tiiiilfelle noe sånt skulle skje! [emoji23]

Med første trodde jeg at jeg tissa litt på meg kl 7 om morgenen. Stod opp, skifta, satte meg i senga og da sa det KNEPP. Jeg reiste meg og det fossa ned på gulvet. Ingen tvil. Rier starta kjapt. Nå med nummer to rant det bare litt kl 4 når jeg våkna. Jeg gikk på do og tissa, det lakk litt etterpå. Så mer. Så fulle rier med en gang. Vannet var gått men ikke splæsj som sist. Fort deg til sykehuset hvis det går og du har litt verk! Vi rakk det såvidt..

Vannet gikk mens jeg satt i sofaen hjemme og så på Barne-TV med min sønn. Jeg fikk to rier og plutselig rant det i strie strømmer. Trodde et øyeblikk jeg hadde tisset meg ut, men siden det rant og rant skjønte jeg ganske fort at vannet gikk. Jeg løp inn på toalettet og så begynte riene ganske umiddelbart. Fire timer senere var jenten min født :):)

Sånn ønsker jeg at det skal forløpe for meg også hehr[emoji4]

Med første trodde jeg at jeg tissa litt på meg kl 7 om morgenen. Stod opp, skifta, satte meg i senga og da sa det KNEPP. Jeg reiste meg og det fossa ned på gulvet. Ingen tvil. Rier starta kjapt. Nå med nummer to rant det bare litt kl 4 når jeg våkna. Jeg gikk på do og tissa, det lakk litt etterpå. Så mer. Så fulle rier med en gang. Vannet var gått men ikke splæsj som sist. Fort deg til sykehuset hvis det går og du har litt verk! Vi rakk det såvidt..

Jeg føler jo jeg har lekket fostervann i flere dager, men det er bare tyntflytende utflod visstnok. Jordmor sa det at siden ikke hodet er festet vil ikke vannet komme i små strømmer men litt mer mengde på en gang. Så jeg har slått meg til ro med det. Og har jo ikke regelmessige rier heller. Bare ønsker de kan komme snart [emoji4]

Vannet gikk med første mens jeg ryddet. Hodet til babyen sto som en propp, så det var ikke mye som kom ut der og da, holdt seg i truseinnlegget. Riene startet ca 14 timer senere, og babyen var ute 10 timer etter det igjen :)

Her gikk vannet hjemme for to uker siden. Hørte en liten rar lyd, et slags poff, og så merka jeg at jeg ble våt. Lå i senga, men hadde ikke klart å sovne enda. Heiv meg ut av senga, og det rant i strie strømmer ut over soveromsgulvet, videre ut i gangen og ut over hele badegulvet da jeg kom meg ut på badet. Det var mengder med vann. Syns ikke det gav seg i det hele tatt nesten. Bare litt mindre i perioder. Hadde ikke hatt noen kynnere eller rier i forkant. Riene begynte ca 30-45min senere. Ca 25 timer senere var babyen ute. Førstegangs.

Her begynte det å dryppe så smått på ettermiddagen hjemme, så rant det litt og litt mer etter hvert, men aldri noe splæsj og det holdt med å bytte bind hvert kvarter min til jeg var på sykehuset [emoji2]

Våkna av at vannet gikk kl 4 om morgenen, prikket febrilsk på samboer og ba han hente håndklær (han var langt i drømmland så det tok litt tid), men heldigvis kom det ikke så mye når jeg lå i ro.. ringte sykehuset og fikk beskjed om å komme halv ni med mindre jeg fikk regelmessige rier, da måtte jeg ringe tilbake. Fikk rier halv 5, men ikke regelmessige så halv ni kom vi inn. Iom vannet hadde gått undersøkte de ikke åpning pga infeksjonsfare, så ble lagt inn på forføden og fikk beskjed om at jeg ble værende der til babyen kom, og at jeg ble igangsatt neste morgen dersom ikke baby hadde kommet til da:-)

Back
Topp