Til dere som uroer dere....

Manana

gravid for første gang
Februarlykke 2015
Det er ikke så vanlig at det går galt som det høres ut her inne på forumet :)

Risiko for spontanabort:

* 25 – 30 % risiko fra unnfangelse
* 15 % sjanse fra ca. uke 3.
* 8 % sjanse fra uke 6.
* 5 % sjanse fra uke 8
* 2 % sjanse fra uke 9
* mindre enn 1 % sjanse fra 12 uke.

Jeg har passert 6 uker, så det vil si at "bare" 8 av 100 mister etter dette... Håper jeg er en av de 92 andre <3

Jeg er en del av den ene prosenten etter uke 12, så har ikke tenkt å slappe av et eneste sekund av dette svangerskapet. Har lyst til å slappe av og tro det går bra, men klarer det rett og slett ikke.

Jeg er ikke så mye urolig egentlig, men alle har en liten frykt for at ting skal gå galt. Det er naturlig at man føler litt på det :)

Syns det er vanskelig å beholde roen.. Har i tillegg vært på tidlig ultralyd denne uken der legen ikke så noe i livmoren min. Han sa han var positiv og at han håpte vi fikk se noe igjen neste uke. Men jeg klarer rett og slett ikke å være positiv... Fler som har vært på tidlig ultralyd der de ikke har sett noe foster? :(

Ja, jeg var også på UL på mandag. Så bare en fostersekk på 8mm. Skal tilbake igjen imorgen, men jeg har hatt en blødning i 3-4 dager, så jeg er ikke megapositiv...

Gynekologen sa til meg at livmora mi var 12 mm, men sa ingenting om noe fostersekk.. Han trodde muligens jeg var tidligere enn jeg egentlig hadde trodd.. Huff, håper alt går bra for oss begge. Syns dette er ganske tøft..

Risiko for spontanabort:

* 8 % sjanse fra uke 6.
* 5 % sjanse fra uke 8
* 2 % sjanse fra uke 9

Tusen takk for du oppklarte :D

Den er fin :)
Er mye som kan skje, og sikkert derfor jeg ikke helt greier å slappe helt av enda, men statistikk sett så går det som regel veldig bra :)
Håpe jeg greier å roe meg ned etter tidlig ul :)

Risiko for spontanabort:

* 8 % sjanse fra uke 6.
* 5 % sjanse fra uke 8
* 2 % sjanse fra uke 9

You made my day (og mer enn det). Tusen hjertelig takk <3 Dette trengte jeg!

Gynekologen sa til meg at livmora mi var 12 mm, men sa ingenting om noe fostersekk.. Han trodde muligens jeg var tidligere enn jeg egentlig hadde trodd.. Huff, håper alt går bra for oss begge. Syns dette er ganske tøft..
Det er jo fortsatt veldig tidlig, og vi kan jo være kortere på vei enn det vi tror. Hvor langt på vei tror du at du er? Jeg trodde jeg var ca 6,5 uker. For alt jeg vet var min blødning en festeblødning. Satser på at vi begge ser et foster ved neste ultralyd ;) når skal du tilbake? Jeg har time igjen allerede imorgen. Sååå spent!!

Det er jo fortsatt veldig tidlig, og vi kan jo være kortere på vei enn det vi tror. Hvor langt på vei tror du at du er? Jeg trodde jeg var ca 6,5 uker. For alt jeg vet var min blødning en festeblødning. Satser på at vi begge ser et foster ved neste ultralyd ;) når skal du tilbake? Jeg har time igjen allerede imorgen. Sååå spent!!

Når jeg var der på mandag trodde jeg at jeg var 6,2 uker, så som du sier kan vi være kortere på vei enn hva vi tror! Håper ihvertfall inderlig det! Jeg skal tilbake på mandag, han ville gjerne vente en uke så han var helt sikker på at han evt kunne se noe. Krysser fingrene for deg i morra!! Håper det går bra for oss begge :)

Syns det er vanskelig å beholde roen.. Har i tillegg vært på tidlig ultralyd denne uken der legen ikke så noe i livmoren min. Han sa han var positiv og at han håpte vi fikk se noe igjen neste uke. Men jeg klarer rett og slett ikke å være positiv... Fler som har vært på tidlig ultralyd der de ikke har sett noe foster? :(
Jeg så heller ikke noe i dag, men så fostersekk med plommesekken så legen var positiv :) Det var nok bare alt for tidlig. Skal tilbake om 2 uker :)

Jeg så heller ikke noe i dag, men så fostersekk med plommesekken så legen var positiv :) Det var nok bare alt for tidlig. Skal tilbake om 2 uker :)
Så godt å høre at jeg ikke er alene! Vi er nok bare alt for utålmodige får jeg tro :P gir ikke opp håpet enda!!

Risiko for spontanabort:

* 8 % sjanse fra uke 6.
* 5 % sjanse fra uke 8
* 2 % sjanse fra uke 9
Takk for at du la ut denne ☺️

Unnskyld at jeg er så nysgjerrig, men jeg er så spent på ultralyden din i dag! Håper du fikk se en liten spire? <3

Unnskyld at jeg er så nysgjerrig, men jeg er så spent på ultralyden din i dag! Håper du fikk se en liten spire? <3
Hihi lov å være nysgjerrig :) den er ikke før 12.30. Skal oppdatere etterpå!

Back
Topp