Til dere som skriver på dialekt!!

*MammaTonje*

Gift med forumet
Er det ikke vanskeligere å skrive på dialekt enn det er å bare skrive bokmål?

Grunnen til at jeg lurer er fordi at jeg sluttet med det selv fordi jeg syns det var enklere å bare skrive på bokmål!![;)] Er jo det vi er blitt lært til å skrive da[:D]

Høh??[8|]

For det første så har jeg ikke sett noen andre tråder en den andre tråden, og får det andre så er ikke dette ment som en krangletråd[:)]

ORIGINAL: Tornerose:D

Gaaad... hvor mange tråder skal man lage om dette?

Sikkert ukens krangle tema så det er ikke over med det første [:D]

ORIGINAL: Rebecca85

ORIGINAL: Tornerose:D

Gaaad... hvor mange tråder skal man lage om dette?

Sikkert ukens krangle tema så det er ikke over med det første [:D]

Bra vi er kommet halvveis i uka! Og at Betty begynner straksum!

må si jeg har aldri sett noen tråder om dette, ikke på en stund i alle fall. [:)]

jeg begynte og skrive dialekt selv når jeg bmeldte meg inn her,
men gikk over på bokmål fordi da vet jeg at alle forstår meg.[8D]

nixen pixen..
Greie helt fint å skrive både på dialækt og på bokmål viss æ vil..den ene e ikke tøngre enn den andre så..

Noen skriver nok dialekt fordi det føles letter for de.
Jeg skriver bokmål, fordi for meg er det lettest.

For meg må folk få skrive akkuratt hvordan de vil.[:)]

som jeg skrev i den forrige tråden, for meg må folk skrive nett hvordan de vil, men blir det for innavla hopper jeg over.

jeg velger å skrive bokmål fordi jeg syntes "samtalene" flyter lettere, og man gjør seg forstått hos alle.

Er jo en del som hopper over innlegg skrevet på innavla dialekt ser det ut som (i følge den andre tråden) så de må hvertfall ikke komme og syte på at de ikke får svar på innleggene sine---(nå vet de hvorfor)

ORIGINAL: Ebleskråtten©

Nei, d e ikkje d! Ej skrive dialekt på msn, sms å her... Ej syns d blir so kunstig viss ej skrive på bokmål - that's why!
Likevel klare ej fint å skrive bokmål når ej må.... [;)]

Syns din dialækt e artig å læse,,litt vanskeli -men I LOVE it![:)]

Jeg syns det er lettest å skrive bokmål her på bv. Men når jeg skriver sms så syns jeg det er lettest med dialekt. Aner ikke hvorfor, hehe[8|][:D]

syntes det er lettest og skrive dialekt eg.
må faktisk konsentrere meg om eg skal skrive bokmål.
og det plager meg.

men prøver og skifte om så blir noe eg og noe jeg og noe er og noe e.
så har en sånn mellom ting nå...[:'(]

ORIGINAL: MarcusMamma

og det plager meg.

Akkurat det jeg skrev i den andre tråden!
Late folk! Plager deg å måtte konsentrere deg for å skrive bokmål. Mens vi skal liksom orke å konsentrere oss for å forstå deg? Er late folk som skriver dialekt.
Skjønner ikke problemet med min forrige tråd jeg nå altså...

er letere å skrive på dialekt, fordi det bruker jeg på sms og msn, som oftest.. er mye mindre bokstaver[:D]

ORIGINAL: *Venter på smulen*

og det plager meg.

Late folk! Plager deg å måtte konsentrere deg for å skrive bokmål. Mens vi skal liksom orke å konsentrere oss for å forstå deg? Er late folk som skriver dialekt.

Synes du begynner å bli skikkelig nebbete nå....[>:]
"Late folk som skriver dialekt"?![8|]

Hvorfor i all verden skal de som finner det lettere å skrive dialekt , skrive bokmål fordi du skal få det lettere? Nei vet du hva![:D]

ORIGINAL: kosejenta

herregud, er det mulig

Nei det er overhode ikkje enklare å skrive bokmål, fordi eg har NYNORSK som hovudmål.

Det må da vere lov å ytre seg på den måten man vil, og dokke som har problem med å forstå dei av oss som skrive en del dialekt, ja då får dokke heller bare hoppe over innlegget da

ka er egentlig problemet... folk er forskjellig og takk for det

Traff jeg ett punkt eller?[8|]

Jeg bryr meg ikke om folk skriver på dialekt eller ikke. Jeg lar bare vær og lese vis det er skrevet på for avansert dialekt!![;)] Jeg lurte bare på det som stod i HI!![;)]

jeg synes det er vanskeligerer å skrive på dialekt enn bokmål ja. Er jo bokmål/nynorsk vi blir opplært til å skrive. Eller bruker dere som skriver dialekt når dere skriver utenom bv/msn ol også[8|]

Sverger iallefall til skriftspråket jeg da[;)]

ORIGINAL: ~D@isigeD@ier~

og det plager meg.

Synes du begynner å bli skikkelig nebbete nå....[>:]
"Late folk som skriver dialekt"?![8|]

Hvorfor i all verden skal de som finner det lettere å skrive dialekt , skrive bokmål fordi du skal få det lettere? Nei vet du hva![:D]

Herre jemmeni!

Jeg har helt gitt opp å bry meg om dette mer.

Jeg syns det er svært synd at de som ikke er så gode i norsk enda, de som har dysleksi o.l. har store problemer med å lese det som blir skrevet på dialekt. Jeg har ikke problem med noen av delene... men syns fortsatt det er vanskelig å lese. Men som sagt gidder jeg ikke krangle noe mer om det.. har prøvd før [:D][:D].

Men av respekt av dyslektikere og andre lar jeg vær å skrive på dialekt jeg ihvertfall.

og det plager meg.

Så drit i å les innleggan med dialekt ,eller e du så utruli nysgjerrig at du må få med dæ hvert eneste innlegg her inne da?

Back
Topp