Til dere som røyker

MorTilSanderOgVetle

Forumet er livet
er ikke noe refs til dere, for jeg røyker selv. men tenkte på- om vårt barn kom hjem å du luktet røyk av h-n eller har misstanke om att h-n røyker..

har vi strengt tatt noe å si?? [:-] syntes det blir feil å sitte å fortelle hvor farlig dette er osv når jeg selv røyker.. men selvfølgelig kommer jeg til å gjøre det..
håper jo på å ha klart å slutte snart, men viss ikke..

du har jo strengt tatt noe å si når du røyker selv og vet hvor vanskelig det er å slutte, hvor avhengig du faktisk blir og at du ikke vil at H*n skal gå igjennom det samme.

jeg mener og at det skal litt til i våre dager å komme hjem å lukte røyk uten å røyke selv, jeg skylte på kafeer,røykerom etc. viss det luktet av meg når jeg var ungdom, nå er det ingen plasser en kan røyke inne med mindre det er hjemme hos noen, og da hadde jeg kanskje hørt med foreldrene i huset h*n kom ifra.

Så lenge det er før han er 18 har jeg noe å si - for da er det faktisk ULOVLIG! Samme som alkohol!

Det er jo klart at du har noe å si, men hva hjelper vel det når man bryter det selv liksom? Ingenting spør du meg.. Om mamma hadde sagt til meg at jeg ikke måtte begynne å røyke pga at det var farlig og alt det andre som følger med og hun i tillegg hadde røyka selv da hadde jeg ikke hørt så veldig godt etter dessverre.

Jeg skjønner ikke problemstillingen din.

Se for deg dette:

"Her om dagen kom sønnen vår hjem fra byen, og det stinket sprit og øl av han, og han ranglet tydelig. Jeg synes jo det er tidlig for han å begynne å drikke seg dritings på byen i en alder av 8 år, men hva skal jeg si liksom? Jeg drikker jo en sjelden gang selv innimellom og sitter jo da i glasshus."

Nei, man har ikke så mye man skulle ha sagt om barna begynner å røyke når de er store..

Men om jeg feks hadde tatt henne i å røyke som 12-13 åring, så hadde jeg satt ned foten

Min mamma røykte og ga meg alle de "hvor farlig det er-samtalene". Begynte allikavel jeg. Tenkte at hvis mamma gjør det, så kan det umulig være så farlig som hun skal ha det til.

Slutta rett før jeg fylte 20 år da.

Det er det dummeste jeg hører, at man ikke kan si noe på det for man gjør/har gjort det samme selv!!!!!!!!

ORIGINAL: JuleKuleVero

Det er det dummeste jeg hører, at man ikke kan si noe på det for man gjør/har gjort det samme selv!!!!!!!!

jeg kommer da til å si fra. er ikke slikt jeg mente..... men mange sier dette. att vi ikke har noe vi skulle sagt..

Når han er under 18 har jeg mye jeg skulle ha sagt, da er det ikke lovlig. Når han er over 18 kan jeg ikke si noe uansett, må bare håpe på at jeg har greid å banke nok fornuft i han til at han lar være.

Jeg røyker selv, og da mener jeg ihvertfall at jeg har noe å si! Jeg VET hvor vanskelig det er å slutte, og jeg vet veldig godt hva det gjør med kroppen. Blir nesten litt irritert når jeg hører mødre si "Huff, han var jo bare 13 når han begynte, men hva kunne jeg si da? Jeg røyker jo selv..."[>:]

Er det noen som har sagt at man ikke skal si noe da....?[8|]

håper jo jeg har klart å slutte til da[;)]
men hvis ikke så kan farn, mormora og farfarn ta den snakken...
men nå er det færre og færre barn som starter å røyke heldigvis[:)]

Jeg røyker og sønnen min ser hvordan jeg sliter med å slutte og jeg har sagt til han at 1 røyk kan være nok til at man blir avhengi.. han HATER røyk og jeg har sagt han er en dust hvis han begynner for det er nemelig jeg...

ORIGINAL: MorTilSanderOgVetle

jeg kommer da til å si fra. er ikke slikt jeg mente..... men mange sier dette. att vi ikke har noe vi skulle sagt..

Ja, og det er det dummeste jeg hører...[8D]

Jeg røyker og har tatt min eldste sønn i å røyke (han er 19 år). Jeg sa til han at jeg syntes det var dumt at han var like dum som meg. Jeg fortalte også hvor vanskelig jeg synes det er å slutte og at jeg forbanner den dagen jeg begynte.

Vet han ikke røyker mye, men liker det IKKE!!!

ORIGINAL: SillyDilly

Så lenge det er før han er 18 har jeg noe å si - for da er det faktisk ULOVLIG! Samme som alkohol!

Det e ikkje ulovligt å røyka når du e under 18 år.
Einaste som e ulovligt e å selga/kjøpa tobakk te folk under 18.

Hei..Jeg som er så gammel som jeg er har jeg det problemet nå.Jeg har en datter på 16 år som røyker..Jeg har sagt at hun ikke får lov å røyke i nærheten av og og at hun må selv skaffe seg penger til røyk. Men hva hun gjør når jeg ikke er tilsted får jeg ikke gjort noe med..Men jeg får iallefall minsket røykingen..Jeg har selv røyka, men slutte da jeg fant ut at jeg var gravid...Hardt å slutte men når man vet at man har en liten baby i magen er det vel egentlig ikke så veldig vanskelig...Hver gang jeg har lyst på røyk, tenker jeg på røyken som kommer til nurket i mage...Å da blir suget borte:S

Back
Topp