Til dere som prøvde å bli gravide...

Stjernedama

Glad i forumet
Novemberlykke 2020
Augustlykke 2022 ❤️
Novemberlykke2024❤️
Hvor lenge prøvde dere før det klaffet? :sign17 :sign19

Her gikk det ca. 6mnd
 
Denne gangen gikk det cirka 9-10 måneder siden forrige SA. (Begynte å bli litt utålmodig nå..)
 
5pp men litt over 6 mnd. Tok litt tid før syklusen var på plass når mensen kom etter fødselen.
 
Sluttet på p-piller (etter 10års bruk) 1 januar 2019, fikk første positiv test 12 juli. Så tok 6 mnd. Mistet dessverre en uke senere i SA. Ble gravid igjen i midten av januar 2020 så tok nøyaktig 6mnd denne gangen også. Mistet dessverre igjen i ny SA 4 uker senere. Veldig redd for at det går 6mnd til denne gangen også, begynner å bli veldig utålmodig :/
 
5år med førstemann (6 IVF forsøk), ”bare” 1år denne gangen (2 fryseforsøk og to fersk IVF)
 
Utrolig nok så gikk det ved første eggløsning Sluttet på prevensjon juni 2019, men fikk aldri menstruasjon. Tok tilfeldigvis celleprøve hvor gyn så en tydelig follikel som var klar for å sprekke, da var jo eggløsning rett rundt hjørnet og valget var enkelt..
 
Første pp
 
Akkurat som forrige gang satt spira på første forsøk :p Vi har tydeligvis veldig lett for å bli gravide, så har funnet ut vi aldri må ta en «råsjans» på at det går fint hvis vi ikke går på prevensjon og ikke har planlagt å bli gravide :p
 
Begynte å prøve litt i August. Men jeg har ikke testet etter EL, og vi har heller ikke gått sånn skikkelig hardt inn for å prøve heller. Jeg har pcos som gjør at jeg har ganske uregelmessig sykluslengde, den kan være alt fra 23 til 32 dager lang, så da har det ikke vært så lett å treffe heller. Men nå satt spiren jammen meg. :joyful:
 
Spira satt på PP2 først, endte i exu. Prøvekarantene på 6mnd. Så satt den på PP4. Vi hadde egentli ikke tenkt å prøve denne mnd :rolleyes:
 
Sluttet på p-pille etter 5 års bruk ca i september, blei gravid i slutten av september:):) så ca 1 mnd ❤️
 
Pp 8 klaffet det her :) la oss håpe spiren sitter helt til november!
 
Andre prøveperiode, så heldigvis ikke lenge her. Glad på alles vegne her, ser flere har hatt lange prøveperioder
 
Forrige etter 4år, denne gangen bare 3år siden fødsel, 2år prøving og 1 IVF
 
1 forsøk denne gangen. Førstemann kom på 4. forsøket.
 
Back
Topp