til dere som nettopp har født :)

t0mmelise

Forumet er livet
først og fremst gratulerer så mye <3 

Jeg har ett par spm til dere, jeg fødte ei jente for litt over 2 år siden men jeg har jo glemt ut hvordan det var :D hehe.. Håååååååper DU har lyst til å svare :))

jeg lurer på ang dette 

1. Var babyen rolig eller aktiv rett før fødselen var igang? 

2. Hadde du mensensmerter i rygg og mage? 

3. Merket du noen uregelmessige rier noen dager før? 

4. Når ringte du sykehuset?


Jeg har hatt en laaaaang uke, var på føden på mandag en liten tur for jeg hadde regelmessige rier, men de var bare oppe på 52 i styrke på det værste.. ble sendt  hjem.. ikke så veldig moden og 2 cm åpning.. + 1,5 cm skjededel.. 

På onsdag våknet jeg kvalm som pokker, skulle til jm og hun røsket litt.. veldig moden, 0,5 cm skjededel og 3 cm åpning.. hadde regelmessige rier etterpå og blødde. 
Så stoppet det opp og gikk over til mensen smerter.. Det har jeg hatt etter det, med slimblod så det ser ut som første dagen med mensen.. gitt seg nå med blod men fremdeles vondt.. 


Ååååååh, jeg er så lei.. jeg som ikke var utålmodig i det hele tatt 
 
Jeg lurer på noe av det samme!! Veldig klar for at noe skal skje snart selv. 
"På tide å komme ut for å hilse på mamma og pappa nå guttebass!!"
 
Hehe.. Ja, ikke sant :) jeg får sommerfugler i magen når jeg tenker på at snart er han her :) 
Jeg kan fint gå til termin og over men da vil jeg heller at kroppen skal være grei å ikke lure meg.. blir jo utålmodig av dette :O

Vi får håpe noen har tid til å svare 
 
Jeg har ikke akkurat født, men husker fra sist


1. Var babyen rolig eller aktiv rett før fødselen var igang?
Samme aktivitet som alltid egentlig.

2. Hadde du mensensmerter i rygg og mage?
Nei.

3. Merket du noen uregelmessige rier noen dager før?
Gikk hjemme med rier (dog ganske regelmessige) i 3 dager før jeg dro på sykehuset (og hadde da 3cm åpning).

4. Når ringte du sykehuset?
Når jeg var dritt lei av å gå hjemme med rier så ringte jeg å sa at jeg kom selv om riene ikke var lange nok eller tette nok.
Når jeg kom inn røska jordmora litt der oppe når hun sjekka meg, og ca. 3 timer etter kom jenta.

(Med første hadde jeg rier hjemme i 12 timer før de var tette og lange, og da dro jeg på sykehuset. 4 timer, så vips-ute )
 
1. Var babyen rolig eller aktiv rett før fødselen var igang?
Rimelig rolig, men hun styrte litt på under åpningsriene fra 6 til 9 cm. Deretter var det stille igjen.

2. Hadde du mensensmerter i rygg og mage?
Nope. Begynte rett på rier som satt i magen.

3. Merket du noen uregelmessige rier noen dager før?
Begynte med at vannet gikk. Hadde masse kynnere (så mye at det føltes som en lang nesten) to dager før.

4. Når ringte du sykehuset?
Første gang jeg ringte hadde jeg rier på 1 minutt med 4 minutters mellomrom, men da jeg sa de bare satt i magen, fikk jeg beskjed om å ta to paracet og legge meg. Da var klokken litt før tolv på kvelden. Så jeg tok to paracet, la meg, og ynket meg gjennom en drøss rier mens samboeren min tok tiden (uten at jeg hadde bedt ham om det, jeg var jo ikke sykehusklar sa de!), og da var de, i tillegg til sykt mye sterkere og satt i ryggen, mye tettere og lengre, men jeg husker ikke hvor mye. Jeg prøvde jo å sove ;p Litt før halv ett kom en taxi og kjørte oss til sykehuset. Jeg kom inn med 4 cm åpning. Kunne ventet lenger, for fra 9 til 10 cm brukte jeg lang tid. Var en sånn liten tapp igjen som ikke ville noen steder. Jeg fødte ca 8 timer etter jeg kom på sykehuset. Jeg er glad vi dro opp når vi gjorde, for jeg har en rygglidelse, og det kan potensielt sett ha gjort riene i ryggen mye vondere (heter lumbago), så hadde jeg ligget hjemme er det ikke sikkert jeg hadde klart å komme meg fra sengen til taxien.
 
Tusen takk for svar jenter :=) 
Jeg har aldri opplevd dette før, forrige gang kom riene pang liksom og 1,5 time etter dro vi inn på sykehuset med 4 cm åpning.. 

Jeg vil ikke klage eller få for store forventninger men det er slitsomt å gå med disse smertene all day long som tar seg opp på kvelden også stopper når jeg legger meg :(

Var iallefall godt å høre at de små i magen var noenlunde like som alltid.. hehe.. for her er det aktivitet hele tiden.. husker ikke hvordan det var med snuppa :(( 

Håper på flere svar :) vet det ikke er noe fasit men det hjelper faktisk å lese om deres opplevelser :))))
 
1. Var babyen rolig eller aktiv rett før fødselen var igang? 
Veldig aktiv!
2. Hadde du mensensmerter i rygg og mage? 
Ja, i flere uker før fødselen... 
3. Merket du noen uregelmessige rier noen dager før? 
Ja, ble strippet 6 dager før fødselen. Det førte til maserier og at slimproppen gikk. Selve fødselen startet med at vannet gikk. 
4. Når ringte du sykehuset?
Rett etter at vannet var gått, og når riene varte 2 min, og med 7-8 min imellom. Kom på sykehuset 30 min etter det, og 1 time etterpå var han ute:)
 
1. Var babyen rolig eller aktiv rett før fødselen var igang? 
Han var aktiv som vanlig, kjente ikke noen forskjell. 
2. Hadde du mensensmerter i rygg og mage? 
Mine modningstegn roet seg de siste to dagene før fødsel, mindre murringer, kynnere og nedpress.
3. Merket du noen uregelmessige rier noen dager før? 
Hadde kraftige kynnere hele uka, men mindre dagene før fødsel. Men kjente straks forskjell på disse og riene da jeg fikk den første ria.
4. Når ringte du sykehuset?
Det startet med vannavgang til meg, så jeg ringte ganske rett etter vannet gikk. Var nede på sjekk ca. en time etterpå. 

Masse lykke til til dere som ikke har fått skattene deres enda  :D
 
Åååh, takk for svar jenter :) 
Jeg ble strippet for 3 dager siden og det har gitt mye maserier, mensensmerter osv.. 
Hååååper sånn at det skjer snart :)

Kjekt å lese om deres tegn :) 

Prøvde dere noen kjerringråd? 

På mandag hadde jeg 2 cm åpning og 1,5cm skjededel, ikke modent.
På tirsdag prøvde jeg sex, aku pressur og chili pulver.
På onsdag hadde jeg 3 cm åpning, 0,5cm skjededel og modent..

Hatt mye tegningsblødning om jeg kan kalle det det(?)
 
Back
Topp