til dere som mista melko!!

Sprettrompa!

Elsker forumet
vet dere grunnen for at dere mista?
kortid mista dåke?
foretrekker du og gi flaske eller amme?
og har da gått greit med erstattning?

[:D]

kanskje eg skal sei ka eg syns og, hehe

trur grunnen var mye stress pga av sykt barn, og at eg ikkje fekk amma om natto sio jento vår låg på en anna avdeling enn oss..

etter 3 uker var vetlo så tynn og slapp at me blei ganske bekymra, då begynte eg og pompa me for og se kor mye melk eg hadde, då viste da seg at eg hadde 20 ml i begge brystene etter 20 min pomping til sammen..

er noen fordeler med flaksa og da e att pappen får gi mat, og at ho ikkje blir heilt avnhengig av mammen sin.. men når natt måltidene holdt på og når vi skal på butikken eller reising så sku eg så sårt ønksa eg kunne amma [&o]

når ho begynte på erstattning kvikkna ho til og la godt på seg, nå e ho 4 mnd og 2 uker og vege 7 kg og er 64 cm =)

Eg va veldig sjuke itte fødselen, så da tok si tid før eg va medisinfri og gutten kunne få melk.
Han va når han va 2mnd ein store gutt så trång masse melk, men hadde ikkje tålmodighet te å få opp produksjonen sjøl, pluss at eg orkte bere ikkje for eg va så sliten itte alt styret itte fødselen.. [:)]

Så me begynte å spe på med mme itte ca 2,5mnd.. Å når han va 4 mnd va da heilt tomt for melk..

Eg syns da har gått veldig greit med mme eg.. Ingen problem her i gården. Litt styr i begynnelsen me å huska pulver, vatn, flasker osv.. men da gjekk seg te [:)]

Håpa eg kan ha overskudd te å ta kampen om å få opp melkeproduksjonen om da samma skjer med nestemann..

Du då?

vi fikk aldri til å amme.. jeg hadde masse melk men vi slet fra dag 1.. brystbetennelse hadde jeg og!! uff.. nei.. var bare grusomt...

vi begynte med erstatning da david var litt over 2 uker, sluttet å amme helt da han var 2 mnd.. han er frisk som en fisk i dag! knapt nok vært syk siden han ble født[;)][;)][;)][;)]

ORIGINAL: christina87

vet dere grunnen for at dere mista? melka ville ikke ut.....de lærde sier at en aldri direkte "mister" melka. den blir vel bare mindre produksjon.
kortid mista dåke? med første mista jeg aldri naturlig, så brukte laaaang nedtrapping. Men det virka jo som om det var null melk der. Men ungen ble jo mett!! Med andre allerede førsta uka, og fikk tabletter for å sikre stopp av produskjon.
foretrekker du og gi flaske eller amme? Syntes begge ordninger var greie jeg
og har da gått greit med erstattning? Ja helt supert. En blir vant med flaskekoking og lure triks på turer osv.

ORIGINAL: christina87

vet dere grunnen for at dere mista? Vell, jeg mista vel ikke, men snuppa ble ikke mett av den... mye pga at jeg var dårlig etter fødsel, og ikke fikk i meg nok næring selv...
kortid mista dåke? Da hun var ca 4 uker...
foretrekker du og gi flaske eller amme? flaske!!!
og har da gått greit med erstattning? JEPP, supert.. fikk en ny unge for andre gang, når vi starta med MME.....

Back
Topp