Til dere som må reise langt

Bluedabadi

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Vi tok fly til st.olavs nå til forsamtalen og skal til og sende inn reisepapirer og slikt til pasientreiser. får man igjen noe når man flyr eller må man ta buss?

vet om flere som har fått dekt fly når dem bor langt unna sykehuset, men da har pasientreiser bestilt flybilettene til dem.

Ta en telefon til pasientreiser å spør, noe sier meg at man må ha godkjenning fra pasientreiser på fly for å få det dekket.
Men dere fikk papir på at dere har vært hos St. Olav på forsamtale/time? Så dere kan jo evt. bare sende inn å håpe på det beste. Vet ikke hvordan det er med om dere hadde tatt buss/tog, om dere ville måttet overnatte i Tr.heim f.eks? Må gå an å evt argumentere for at dere måtte overnatte på hotell om dere skulle tatt buss eller tog f.eks.

Tror kanskje dette er noe pasientreiser må godkjenne først.
Når pasienter på jobben hos oss må ha behandling som krever flyreise, må pas ringe oss også legger vi inn bestillingen i pasientreiser ( vi huker av for reisemåte med fly) også tar de kontakt med pasienten ved behov..

Men du må ta kontakt med henviser ( da det er de som henviser deg som må rekvirere dette)

Pasient reiser ordner fly billetter for deg. De har visst egen rabatt på flyreiser. Gjorde det for meg nå I september og det gikk veldig fint. :)

Pasient reiser ordner fly billetter for deg. De har visst egen rabatt på flyreiser. Gjorde det for meg nå I september og det gikk veldig fint. :)

Ok. Ja får ringe og snakke med dem når vi får vite datoen vi må tilbake til st.olavs. Må man ha papirer i fra st.olavs på at man MÅ ta fly istenfor buss for og at dem bestiller flybiletter?

Ok. Ja får ringe og snakke med dem når vi får vite datoen vi må tilbake til st.olavs. Må man ha papirer i fra st.olavs på at man MÅ ta fly istenfor buss for og at dem bestiller flybiletter?

Jeg faxet pasientreiser det arket jeg fikk fra St.Olavs med når jeg hadde timer. For meg hadde det tatt 10 timer kjøre, så de nevnte ingenting om buss til meg. De ordnet fly billetter med en gang. Gikk veldig greit :)

Back
Topp