Til dere som kjenner liv

Ra2

Glad i forumet
Kjenner dere liv hver dag???

Jeg tror jeg kjente noe FORRIGE tirsdag , altså over en uke siden. Deretter har det vært stille....altfor stille. Jeg er kommet til uke 18 i dag. Er annengangs, så hadde forventet å kjenne liv hver dag nå, men mulig det ikke er slik . Sist hadde jeg morkaken foran (tar lenger tid før man kjenner noe), og da mener jeg at jeg kjente liv i uke 20. Mulig det er slik nå også, men kjenner at jeg begynner å bli litt engstelig....

Skal på ul i neste uke, så får vi se.... Magen vokser nå iallefall, - prøver å ta det som et godt tegn...

Jeg kjenner liv hver dag, men bare når jeg slapper av eller ligger i senga om kvelden. Er nok ingenting å uroe seg for, det at magen vokser er jo et supert tegn :D

JM nevnte for meg at en ikke alltid kjenner regelmessig liv pga barnet er så lie og det kommer ann på hvor livmoren ligger, om barnet ligger å sparker mot ryggen din osv.... 

Men fra rundt uke 20 burde man kjenne liv hver dag om man først har kjent liv... 
Så ville bare tatt det helt med ro... 

Evt kan jo du og din kjære finne frem en dorull eller liknende å prøve å høre om dere kan finne hjertelyden ;)

Jordmor sa jeg var tidlig ute som kjente liv når jeg var 18 uker på vei og jeg er også annengangs :)

Jeg har kjent noe i 4 uker, emn det er fortsatt vedlig svakt og ikke daglig :)

Ikke noe å bekymre seg over....

Jeg var hos jordmor i dag og hun spurte om jeg har kjent liv, og jeg svarte ja. Det var tidlig sa hun da. Jeg er 18 + 3 og dette er mitt andre barn. Jeg kjenner ikke liv hver dag enda.

Jeg kjente første tegnene til liv 13+2, var usikker og litt spent så tok en prat med jm som sa det var fullt mulig. Så var det stille frem til 16+1. Da var det tydlige dult, ikke bare de forsiktige boblene som sprekker. Så kjente jeg det igjen 16+2, og i dag har det vært stille.

Jeg lytter av og til med angelsounds, og hjertet slår som bare det og hører at hun eller han romsterer inni der.

Jeg har forørvrig ikke noen mage. Nærmest flatt her enda!

Jeg kjenner liv omtrent hver dag:) det er så kos å kjenne baby prinsen i magen :)

Jeg kjenner masse liv hver dag flere ganger til dagen. Kjenner det best etter at jeg har vert aktiv og setter meg ned for å hvile! Da triver tydeligvis mini kickboksing inni der, for sparkene er veldig sterke og kjennes både inni og utpå magen ;)

Jeg skal ha min første, men allerede i uke 16 var jeg sikker på at det var babyen jeg kjente. Spurte jordmora å hun sa at det var nok babyen å at det jeg beskrev var veldig vanlig å kjenne i starten. Hadde kjent flere "bobler" før også, men i uke 16 ble de bare tydeligere. Er i uke 19 nå, å lille har akkurat startet med litt "spark/dult". Kjenner liv hver dag, men ikke alle ganger like hardt og lenge. Hjelper visst jeg sitter foroverbøyd og drikker varm te, kakao osv. Saft osv hjelper også, da blir det liv gitt! ;)

Back
Topp