Til dere som jobber i butikk :)

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Hei. Jeg har tenkt meg innom en hobbybutikk etter jobb i dag og høre om de trenger flere ansatte :)

Har dere noen tips til hvordan jeg bør gå frem på best måte ? :)

Har ikke noen CV med meg, og må evnt tilbake for å levere..

Er vel ikke noe vits å dra dit uten CV? De fleste pleier å bare be deg om å levere cv, kort søknad og evnt bilde.

Høre om daglig leder er der og starte med å rekke frem lanken, si hva du heter og høre om de trenger noen ansatte. Se ann situasjonen, se om det er anledning til å si at du liker butikken hennes godt og at du interesserer deg for å hekle og lage hjemmelagde kort og at du har juleverkstedet hvert år! (Altså det som måtte være dine hobbyer innenfor en hobbybutikk) evt fortelle om du har noe kunnskap om de tingene dem selger og hva som kan komme godt ut av å ansette deg.
Om hun er"kort" og har dårlig tid og kun spør etter cv, virker det mer rutinert av deg om du har den med. Hun kommer garantert til å spørre etter det. Jeg har bilde på min cv, ganske lurt, for da husker hun hvem du er. Skriv cv i helgen og ta heller den turen til uka. Du vil vel fremstå som ryddig? Jeg hadde hvertfall tenkt: "hvorfor gidder du å bruke tid på å komme innom når du ikke har skrevet cv og en åpen søknad?!"
I søknaden skriver du bare helt kort om hvem du er, altså det samme som du ville ha fortalt når du går innom.. Trenger ikke å ha riktig oppsett som vi lærte på skolen, bare skriv søknad som overskrift, hopp over en linje og start... Fortell når du er ledig i fra og hvor høy stillingprosent du er på jakt etter.

Last edited:
Jeg ville absolutt hatt med meg en CV dersom du bare skal innom, og det ikke er utlyst en stilling med lapp i vinduet.
Er det noe du tilfeldigvis ser så er det fint å gå innom og virke interessert og høre om stillingen for så å si at du kommer innom med CV senere.
Skal du bare innom på eget initiativ er det mye smertere å ha CV forberedt og med seg.

Når du går inn så se deg litt om dersom ansatte er opptatte, det verste er folk som kommer inn og legger beslag på tiden din når man er opptatt med kunder/kunder venter. Vent på tur og la gjerne noen gå foran deg dersom det er flere i butikken.
Presenter deg, smil og være høflig, rolig og selvsikker. Ha forberedte ting å si om deg selv og butikken :)

Høre om daglig leder er der og starte med å rekke frem lanken, si hva du heter og høre om de trenger noen ansatte. Se ann situasjonen, se om det er anledning til å si at du liker butikken hennes godt og at du interesserer deg for å hekle og lage hjemmelagde kort og at du har juleverkstedet hvert år! (Altså det som måtte være dine hobbyer innenfor en hobbybutikk) evt fortelle om du har noe kunnskap om de tingene dem selger og hva som kan komme godt ut av å ansette deg.
Om hun er"kort" og har dårlig tid og kun spør etter cv, virker det mer rutinert av deg om du har den med. Hun kommer garantert til å spørre etter det. Jeg har bilde på min cv, ganske lurt, for da husker hun hvem du er. Skriv cv i helgen og ta heller den turen til uka. Du vil vel fremstå som ryddig? Jeg hadde hvertfall tenkt: "hvorfor gidder du å bruke tid på å komme innom når du ikke har skrevet cv og en åpen søknad?!"
I søknaden skriver du bare helt kort om hvem du er, altså det samme som du ville ha fortalt når du går innom.. Trenger ikke å ha riktig oppsett som vi lærte på skolen, bare skriv søknad som overskrift, hopp over en linje og start... Fortell når du er ledig i fra og hvor høy stillingprosent du er på jakt etter.

Har cv hjemme, har den bare ikke med i dag ;) mem skal absolutt gå igjennom den i helga da ;)

Skal innom senteret der på vei hjem for å handle og lurte derfor på å ta en tur inn dit og :)

Takk for fine tips :)
Jeg skal gå igjennom CV nå i helgen, så tar jeg det på mandag eller tirsdag istedet ;)

Takk for fine tips :)
Jeg skal gå igjennom CV nå i helgen, så tar jeg det på mandag eller tirsdag istedet ;)
Høres lurt ut. Er det på det senteret jeg tror? Den nye hobbybutikken der ser super fin ut! Var innom der forrige dagen, men hadde glemt hva jeg skulle ha, så kom hjem uten noe.

Høres lurt ut. Er det på det senteret jeg tror? Den nye hobbybutikken der ser super fin ut! Var innom der forrige dagen, men hadde glemt hva jeg skulle ha, så kom hjem uten noe.

Var ikke den jeg tenkte på, men hadde tenkt å ta meg en tur dit en dag også ;)
Den har blitt kjempefin og stor da :)

Ser ut som jeg kanskje legger den ut her Huleboer ;)

Fant den til slutt...hehe :)

Jeg har nå prøvd å skrive en Åpen søknad, noe jeg ikke er veldig dreven på, og håper kanskje noen har kan komme med noen innspill til det jeg har skrevet :)

SØKNAD

Etter å ha vært innom deres butikk ved forskjellige anledninger, har jeg blitt inspirert til å søke på en stilling som medarbeider.

Jeg føler at jeg kan ha en del å bidra med på bakgrunn av min utdannelse innen interiør og som ansatt i et møbeltapetserer firma, samt min store interesse for alt som har med håndarbeid og kreativitet fra veldig ung alder.

Jeg er en kvinne på 31 år, med utdannelse innen møbelsnekring og interiørarkitektur. For tiden er jeg ansatt som møbeltapetserer, med en oppsigelsestid på 1 mnd. Tidligere har jeg erfaring som butikkmedarbeider og kundeservice over telefon.

Jeg er en selvstendig person, som liker å utfordre kreativiteten min og trives også veldig godt med å hjelpe medmennesker.

Håper dere finner min informasjon av interesse, og jeg ser frem til en hyggelig samtale.

Vennlig hilsen,

Last edited:
Hei. Jeg har tenkt meg innom en hobbybutikk etter jobb i dag og høre om de trenger flere ansatte :)

Har dere noen tips til hvordan jeg bør gå frem på best måte ? :)

Har ikke noen CV med meg, og må evnt tilbake for å levere..
Jeg er butikksjef.
Vi trenger til vanlig ikke noe folk. Men vi tar imot åpne søknader og cv. Når jeg da tar fram bunken min og går igjennom. Så ser jeg på ryddig Cv! Det er nr 1. For mye tull og bullshit i den åpne søknaden.. rett bort. Bilde. Ikke det at utseende har noe å si men man får et inntrykk av personen og jeg får satt den infoen jeg leser til et annsikt.

Få fram dine interesser, fleksibilitet og hvordan du er i forhold til service.
I dag så kan man omtrent gå på nabobutikken å kjøpe noe hvis vi ikke er fornøyde. Prisene er jevnt over gode. Eller ting er alltid på tilbud. For folk flest er service ekstremt viktig. Hvis du har egenskaper i forhold til salg som er gode og vesentlige. Få dem fram.

Driver å ser etter julehjelp nå. Å hjelpes det er mye forskjellige cver ute å går. Spessielt artig å få åpne søknader adressert til andre butikker xD

Back
Topp