Til dere som jobber i butikk....

jhygtfrdew

Gift med forumet
Hva tenker dere om folk som betaler varene sine med kreditkort??

For det gjør jeg aldri, det synes jeg er utrolig flaut....

(Ble litt inspirert av hva som er flaut å handle...)

Jobber ikke i butikk nå lengre, men gjorde det for litt siden. Tenker ikke noe over det for å være ærlig.

Har gjort det et par ganger selv når jeg vet det er noen dager til jeg får penger inn på konto. Synes ikke det er flaut jeg :)

tror jeg kan være den første som sier at jeg tenker mitt, å¨t folk betaler med kreditt kort!

Nå jobber jeg på interiør butikk....Og da kan en fint vente til en HAR pengene. MEn det er også somregel dei samme kundane som kommer igjen, og betaler med kredittkort. Så det er sikkert derfor jeg legger godt merke til det.

Det tenker jeg strengt talt ikke på. Så lenge folk betaler for varene sine så er jeg fornøyd ;)

Dere vet at man kan bruke kredittkort uten å havne i Luksusfellen? At man kan betale regningen med engang den kommer og betale akkurat det man handla for? Jeg bruker BARE kredittkort jeg. Men aldri vært sein med en eneste regning. Har Fokus 365 der man får rabatter/cashback når man handler. Tenk på det før dere evt "ser ned" på å betale med kredittkort!!!

Jeg jobba i blomsterbutikk før, og når folk kom å kjøpte en potteplante til 60,- og betalte med kredittkort, så tenkte jeg nok at det var litt rart. Hvor viktig var den lille planten liksom? Men det plaga meg ikke for å si det sånn.

mamma til leah skrev:
tror jeg kan være den første som sier at jeg tenker mitt, å¨t folk betaler med kreditt kort!

Nå jobber jeg på interiør butikk....Og da kan en fint vente til en HAR pengene. MEn det er også somregel dei samme kundane som kommer igjen, og betaler med kredittkort. Så det er sikkert derfor jeg legger godt merke til det.

Du kan ha pengene og likevel bruke kredittkort, du vet det??

Nå kan jeg ekspidere hundrevis av kunder på en vakt, og jeg legger aldri merke til vilke kort de betaler med.

Jeg jobber ikke i butikk, men vi betaler ofte med kredittkort. Det er ikke for at vi ikke har penger/pengene, men vi har sjelden mere penger enn nødvndig til mat ol. på kontoen for visakort. Så for å slippe å logge på nettbank/ringe tlf bank for å overføre penger, betaler vi ofte med kredittkort og betaler regningen fra kortselskapet istedet når den kommer. Synes dette fungerer helt utmerket for vår del, er litt sikrere mtp. tømming av konto ol når vi ikke har så mye penger der til enhver tid.

Hei på dere! Nå skal jeg svare.. for en gangsk skyld. :P Jeg bruker bare kredittkort jeg.. mener dere at jeg ikke har penger og evt ser ned på meg da? Jeg bruker det fordi jeg også er mye i sverige og for å få riktige kurser etc, men aldri måtte betale renter eller lignende, bruker det som helt vanlig. Er jo mye tryggere feks enn bankkort når det gjelder kopieringer etc. :)

Miss Fat skrev:

mamma til leah skrev:

Du kan ha pengene og likevel bruke kredittkort, du vet det??

Joda, det vet jeg! Men likevel så synst jeg det er litt rart at folk betaler med kredittkort, når en har penger på vanlig visa!;) 

Akkurat det tenker jeg ikke over egentlig..

Jeg tenker ikke noe over det før kort nr 2-3-4 er blitt avvist og de finner ENDA et nytt kort som de forsøker... Folk får betale hvordan de vil så lenge vi får pengene våre før de går ut av butikken :))

Jeg tenker ikke noe over det før kort nr 2-3-4 er blitt avvist og de finner ENDA et nytt kort som de forsøker... Folk får betale hvordan de vil så lenge vi får pengene våre før de går ut av butikken :))

Jeg har jobbet i kaffibar, og stusser faktisk når noen bruker kredittkort på en vanllig kopp med svart kaffe til 20 kroner.

Jeg reagerer med på de som kommer med tusenlapper!!! (Fra den tiden da jeg jobbet i en dyr klesforretning, og på bar/nattklubb)

Jeg tenker ikke over det. Jeg jobber i lekebutikk, så vi selger leker og barneutstyr, så jeg tenker ikke over at folk betaler barneutstyr eller julegaver med kredittkort, det er nokså vanlig.

Skal man tenke noe spesielt?

Mange bruker kun kreditkort for å få bonuser osv betyr ikke at de har dårlig råd!

Det begynner vel å bli ganske vanlig å bruke kredittkort hele mnd og så betale totalbeløpet mnd etter. Er jo som regel rentefritt 45 dager så det er faktisk mer økonomisk. Så lenge man har kontroll selvfølgelig!  Jeg gjør det av og til. Eneste gangen jeg tenker over dette er når det står beklager ikke kredittkort på betalingsautomaten..

Back
Topp