Til dere som ikkje har fortalt noe til familie ennå...

AnoukS

Forelsket i forumet
Sommerfuglene
... når og hvordan skal dere fortelle det?

Me planlegger å seie det til jul med eit dikt (som ligg under juletreet) eller noko. Til jul er me rundt 18 veker på veg. Ein anna ting me har snakka om er å gå opp på hyttene til mine foreldre og svigers og skrive det i hyttebøkene. Så får me sjå kor lang tid det tar før dei les det;)

Til jul er vi rundt 12-13 uker om alt går bra tror jeg, litt usikker? Tror jeg er 4+5 idag. Men tenker i utgangspunkt å vente til OUL før vi slipper bomben, vi har en ny baby i familien, 10 dager gammel idag. Min søster som fødte vet det, fordi jeg hadde spørsmål.
Ellers så regner vi med rundt OUL, eller bare bekrefte om noen spør, siden jeg er å oppblåst...

Har mista de to siste gangene, en gang i uke 6 og en gang i uke 11, så venter til rundt jul. Hvordan aner jeg ikke.

Kommer nok ikke til å si noe før julen med mindre det passer seg slik. Vi fortalte sist jul til mine foreldre at vi skulle få baby i juli i år, men det skjedde jo ikke. Så denne gang håper vi at vi får til en ul rett før jul, så vi kan prøve på nytt :happy:

Vi skal fortelle på juleaften. Moren til samboeren min feirer sammen med min familie så de skal få hver sin fotogave - et puslespill laget av ultralydbilde, så må de pusle sammen bildet for å finne ut av det [emoji4] Blir gøy! Da er jeg i uke 16.

Mine foreldre kommer til å skjønne greia om jeg blir dårlig igjen. Bare 4+5 i dag, så vi får nå se hvordan det går... Regner med vi forteller det til jul til resten.

Klarer aldri vente til jul!!! Nå er magen så oppblåst at jeg håper ikke noen la merke til det i familieselskap i dag [emoji85] gleder meg til å fortelle så om magen ikke blir alt for stor så håper jeg å kunne drøye til uke 12.... hans familie kommer på besøk rundt uke 10 så blir nok å fortelle da for ser ikke de så ofte [emoji5] koselig å fortelle ansikt til ansikt og ikke måtte ta det på telefon [emoji2]

Om vi klarer å vente/ingen spør så skal vi hvertfall holde det hemmelig en mnd til, i slutten av november skal vi på julebord, og selv om jeg ikke er en stordrikker så tenker jeg kanskje det er greit at de vet det da. Er 11+5 da julebordet er. Men vi får se..

Vil gjerne ha ultralydbilde og ha sett at ting ser ok ut før vi forteller sønnen vår på 4 år. Har planer om at han skal fortelle familien det. Og når han får vite det regner jeg med han kommer til å fortelle det til alle vi møter, så da er det greit å drøye det litt synes jeg :hilarious:

Første svangerskap hadde vi tenkt å vente til veke 12 før vi annonserte graviditet men vi måtte seie det til familie tidlig pga hyperemesis. So får vi berre sjå kor forma blir denne gangen :) dersom den blir fin venter vi, dersom eg blir like dårlig forteller vi det før :)

Jeg kommer aldri til å klare å vente til jul, med å fortelle det. Sliter med å holde det hemmelig nå og jeg er 7+6 :rolleyes:

Så forhåpentligvis klarer jeg å holde det hemmelig til uke 12- men vi får se.

Jeg har alltid vært tidlig med å fortelle det, har aldri klart å vente til uke 12 og ser ikke helt vitsen med det. Selv om jeg mistet forrige gang.

Mine to søstre vet det allerede :happy:

Jeg er kun 4+2 og jeg måtte fortelle det på jobb nå pga tilrettelegging. Så da følte jeg at jeg måtte fortelle til foreldre og i tilfelle det skulle komme tilbake til de. Så da har vi i hvertfall fått fortalt det selv. ❤️❤️ Vi venter med resten av familien til uke 10. Vil helst si det til alle allerede nå, men jeg vet at det er så mye som kan skje.

Vet ikke når vi skal fortelle det til mine foreldre, men hvertfall etter uke 12. Ser ingen grunn til å fortelle det før. Svigermor får vite det når hun kommer på førjulsbesøk. Hun bor langt unna, så kjekt å si det ansikt til ansikt :happy: Da er jeg ca 14 uker

Vet ikke når vi skal fortelle det til mine foreldre, men hvertfall etter uke 12. Ser ingen grunn til å fortelle det før. Svigermor får vite det når hun kommer på førjulsbesøk. Hun bor langt unna, så kjekt å si det ansikt til ansikt :happy: Da er jeg ca 14 uker
Galt å håpe at ungen min kan si det til svigermor? XD

Vi fortalte det til jul/ rett før jul sist, mannen mener vi ikke kan gjøre det til vane å fortelle slike ting til jul så spørs om det blir før jul denne gangen:hilarious:

Usikker om søster og bror med familie kommer hjem før jul (svigerinne skal ha liten i februar og søster i mars), men om de kommer forteller vi det nok til min familie da

Har så lyst å fortelle det nå [emoji85] men prøver å holde meg litt til. Har fortalt det til sjefen og noen få venninner. Klarer aldri å vente til jul [emoji16]

Skal vente til etter OUL om jeg klarer... men hadde vært koslig å sagt det til jul også egentlig. Må følge med her om det konmer gode ideer

Back
Topp