Til dere som ikke har tatt UL - ang termindato

Naturlig

Flørter med forumet
det er ikke alle som vil ta ultralyd (jeg er blant de!) og da lurer jeg litt på det med terminen.
mange som har tatt UL får jo flyttet på termindatoen!

hvilken metode er best å stole på?

Jeg har jo tenkt å ta ultralyd da, og er veldig spent på om de kommer til å flytte på terminen min. Jeg er 99% sikker på befruktningsdagen, og kommer nok helt sikkert til å insistere på at min termin er riktig uansett hva de sier... eller.. om de setter terminen fram kan jeg godta det, men har opplevd et par skremmende fødsler i nærmeste familie det siste halvåret, og kommer ikke til å godta å gå over min termin!

Det er ikke alltid like lett å fastslå termin bare ved siste mens-dag, fordi noen
mennesker har eggløsning tidlig i syklusen og andre sent. Normalt har man EL ca. 14 dager etter
siste mens. For min del er mens-termin blitt endret med alle mine svangerskap.
Har vistnok tidlig EL i forhold til det som er vanlig. Har da fått skrudd termin ved UL fram litt over
en uke! Og vil nok tro at en UL-termin ofte er mer riktig enn en mens-termin, iallefall for min del.

Dersom du ikke tar ul så blir det mens-termin som blir terminen de går ut fra for beregning av overtid o.l.

Når det gjelder det å bli lyttet til vedr ul-termin contra mens-termin og befruktningstidspunkt så har jeg særdeles dårlig erfaring. Det har alltid vært ul-termin som har vært det eneste riktige også etter ivf, [:D] da klarte sykepeieren tom. å flytte terminen fram i tid. Hadde visst en hurtigvoksende baby i magen[:D][:D] men hun holdt på sitt ul-termin kom forann sikker befruktning ved ivf. Forstå det den som kan[:D][:D][:D]

Jeg tror de går ut fra menstermin hvis du ikke vil ta UL.

Jeg har jo ikke noen menstermin å gå ut fra jeg, men hadde en positiv EL-test som jeg har regnet fra, men sist jeg var hos legen, så trodde han kanskje at jeg var lenger på vei allikevel. Derfor blir UL veldig spennende for meg.

M

Back
Topp