Til dere som ikke har fått bhg plass

jentungen79

Glad i forumet
hvordan ordner dere det etter endt permisjon? 

Vi har verken fått nei eller ja til svar enda, men har jo søkt fra januar av, så har litt tid...
Får vi ikke plass, så er jeg bare nødt til å forlenge permisjonen min! Da får jeg jobbe flere helger i stedet og ikke minst benytte oss av kontantstøtten...

Dagmamma er liksom ikke et alternativ føler jeg... Har ikke så gode erfaringer med det selv.

Skal søke fra januar. Frem til da jobber jeg 80 %, mamma og svigermor har en/to dag hver og mannen resten. 

Fra Januar av MÅ vi få plass, og regner med å få det. Alternativet er at jeg blir hjemme. Men har snakket med styrer og det er nesten garantert ledig. Enten i den bhg eller en av de andre:) (Det ble ikke født så mange babyer i 2011 her)

Jeg kommer uansett til og gå nedi 80 % og så mulig jeg går ned til 60 % når vi begynner og få kontantstøtte. Ellers så er mamma en del hjemme (jobber bare 50 %) og så skal mannen ha 2 dager i uken. Så det går vel rundt på et vis. Dagmamma er ikke så veldig aktuelt her heller...

Hvis ikke vi får barnehageplass fra januar, så blir det nok ubetalt permisjon her, ja. Kommer til å bruke mamma og svigers en dag i uka hver, og så får vi se om jeg klarer å ordne det så jeg kan jobbe 50 %. Dagmamma er ikke aktuelt, selv om det ikke er ideelt økonomisk med ubetalt permisjon heller.

Her vet jeg ikke hva vi skal gjøre enda. Aner ikke hvor mange som står på venteliste og om det er muligheter for å få plass. Vi har tenkt tanken på ulønna permisjon fram til jul, men det koster jo. Så eventuelt dagmamma etter det. Jeg har begynt å spare en del fra det som kommer inn nå, så forhåpentligvis går det greit med et par måneder ulønna.

Til dere som har søkt fra januar; her er det sånn at de som har søkt fra januar ikke har blitt tatt med i evalueringa ved førsteopptaket, og derfor har de heller ikke fått svar.

Hat ikke fått plass enda, så venter spent på neste opptak nå i mai. Det er full barnehagedekning her jeg bor, men tror ikke det fungerer i praksis, dessverre.. =/

Teriyaki skrev:
Hat ikke fått plass enda, så venter spent på neste opptak nå i mai. Det er full barnehagedekning her jeg bor, men tror ikke det fungerer i praksis, dessverre.. =/

Det fungerer jo, definisjonen på full dekning er jo at alle født før 1.september får plass. Våre barn er jo ikke der, så vi har ikke rett på plass før barna nærmer seg to.

Idiotisk spør du meg, men sånn er det. Her er det også full dekning og barnehagene har plass til å ta inn flere barn, men da må det ansettes flere og det har ikke kommunen råd til.

Back
Topp